Xboxlife forum

Med på et projekt?

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Med på et projekt?

Indlægaf deldy » 31. okt 2006 21:51

Hej allesammen,

Jeg har tænkt mig at lave et XNA spil, pritty simple, da det er mit første rigtige spil, som jeg kunne tænkte at udvikle.

Så tænkte lidt på om folk evt. er med på at samle et lille dansk hold, til at lave et lille spil? Vi finder selvfølgelig selv udaf rammerne for dette spil osv. men kunne være meget sjovt.

Personligt er jeg ligeglad om vi bruger VB.NET eller C#. XNA virker i begge, det kræver bare lidt tweaking i VB.NET.

Jeg synes ikke at det skal være noget krav at folk er en haj til at programmere, eller til det sprog som vi bruger, men jeg regner med at folk har våde drømme om at lave deres eget spil til deres XBOX om natten!

Folk der kunne tænkte sig at lave content, som grafik, lyd, whatever er selvfølgelig også velkomne.

Reply hvis I er intereseret.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. nov 2006 12:31

Jeg kunne godt være interesseret i at deltage. Er selv studerende på computerspilsuddannelsen, så jeg kan sikkert også biddrage med noget. Mine primære felter er projektledelse og game design, men jeg kan da også lave level design. Det er dog 3D, hvilket måske er over dette projekts niveau...

Any ways, jeg støtter projektet!
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 13:31

Hvis du har styr på 3D så kan vi sagtens bruge det. Jeg ved bare af erfaring at 3D+Mig er lidt rodet, men hvis du har styr på det, så vil det være perfekt.

Vil det sige du kan lave 3D modeller og sådan?

En der kan lave content ville være genialt.

Jeg vil forøvrigt lige nævne at det skal være i C# for at virke på XBOX åbentbart, og at XNA Beta 2 er kommet idag.

Men det er da cool hvis du kan bedrage med projekt ledelse og game design - det er jo nogle vigtige ting. ;)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 2. nov 2006 13:37

Har selv en rimelig god erfaring med banedesign hvis jeg kan hjælpe :)

Et par eksempler af lidt jeg har lavet:

http://www.youtube.com/watch?v=cjhAVYnhMDQ

http://www.youtube.com/watch?v=ZRrAWTA1rlc

http://elderscrolls.filefront.com/file/ ... ease;61450
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:11

Vi har brug for så mange som muligt. Er noget af det der lavet i et 3D program, eller en bane editor?

Ser ellers rigtigt godt ud.
Senest rettet af deldy 2. nov 2006 14:14, rettet i alt 2 gange.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 2. nov 2006 14:13

Bane editor.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:15

For jeg er nemlig bange for at en bane editor vil blive holdt på et minium, og vi laver så meget som muligt i et 3D program, som f.eks. 3D Studio Max, hvis altså det bliver 3D. Men hvem ved, måske bliver der en bane editor, det kommer lidt an på hvad vi vælger og hvad vi har kræfter til.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 2. nov 2006 14:19

Vi kan ikke bare bruge en simpel en form som .map der bruges i Hammer editor?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:21

Jo, det kommer lidt an på om nogen laver sådan en importer til .map i XNA. Da det skal kører på XBOX er der meget man skal tage hensyn til, så jeg tror ikke at findes sådan en .map importer. En mulighed er selvfølgelig at lave en selv, men jeg har ikke forstand på .map formatet, så det skal undersøges hvor nemt det lige er at gøre.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:24

XNA er rimeligt nyt og i BETA så der er meget som ikke er lavet endnu. BETA 2 er lige kommet idag, og den indføre noget der heder content pibeline, som jeg ikke har læst om endnu, men det er vist en måde at importere formatter og sådan noget på.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. nov 2006 14:43

Jeg bruger også en bane editor, altså et decideret level design program. Jeg har arbejdet med både Hammer Editor (HL2 Source) og 3D World Studio, og vil klart foretrække disse fremfor eksempelvis 3Dmax.

Her er et eksempel på et tidligere projekt:

Billede

Billede

Men spørgsmålet er om 3D er overkill og for svært at gå til. Jeg synes dog det er det sjoveste at arbejde med.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:53

Helt klart, men igen, så kræver det at vi på en eller anden måde kan komme til at sluge disse formater.


Er der nogen af jer der kan programmere, eller er det rent content?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 14:54

3D World Studio exportere til .x, så den kan vi umildbart bruge. Spørgsmållet er så hvor meget vi mister når vi exportere til .x. Jeg mener ikke entities og sådan er understøttet i .x.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 2. nov 2006 15:08

Hvis jeg er den eneste programmør til projektet, så skal vi nok over i noget mere simpelt, hvor baner måske er en mere simpel ting. I skal ikke lige regne med et FPS eller andet spil - det bliver nok meget Arcade agtigt, med mindre der kommer folk som er latterligt skilled, og vi vil bruge lang tid på det.

Jeg er står lidt indenfor at vi bygger noget småt, ser det virker, og så måske tager det næste skridt derfra. I skal tænkte på at vi ikke snakker om at lave den næste titel til XBOX på dvd og hele pivtøjet, men et hobby projekt, der måske vil blive at hente på internettet eller via XBOX life, når de får deres XNA zone op der.

Vi kunne evt. lave et spil som er 2D i gameplay, men 3d i gfx hvis i kan følge mig (Lidt lige som cloning klyde og sådan)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. nov 2006 15:24

Det er fair nok, hvis 3D ikke er sagen for dig at starte ud med. Desværre er jeg ikke ligefrem en haj til 2D, men vi kan se hvem der ellers kigger forbi i denne tråd og fatter interesse.

Måske er der mulighed for flere hold, hvor nogle kaster sig over et 2D projekt, og andre over et lille 3D projekt.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Næste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster