Xboxlife forum

XNA exception

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

XNA exception

Indlægaf BIA DK » 4. sep 2006 20:43

Jeg har haft lyst til at lege lidt med XNA, og har derfor installeret DirectX SDK, Visual C# Express og Game Studio Express. Men når jeg afvikler et program, fejler den med følgende exception (også selv om det er et tomt projekt):

Microsoft.Xna.Framework.Components.NoSuitableGraphicsDeviceException was unhandled
Message="The values used in the attempt to create the GraphicsDevice were invalid."
Source="Microsoft.Xna.Framework.Game"
StackTrace:
at Microsoft.Xna.Framework.Components.GraphicsComponent.CreateDevice(GraphicsDeviceInformation newInfo)
at Microsoft.Xna.Framework.Components.GraphicsComponent.ChangeDevice(Boolean forceCreate)
at Microsoft.Xna.Framework.Components.GraphicsComponent.OnGameChanging(Game previousGame)
at Microsoft.Xna.Framework.GameComponent.set_Game(Game value)
at Microsoft.Xna.Framework.GameComponentCollection.Parent(GameComponent gameComponent)
at Microsoft.Xna.Framework.GameComponentCollection.InsertItem(Int32 index, GameComponent item)
at System.Collections.ObjectModel.Collection`1.Add(T item)
at WindowsGame1.Game1.InitializeComponent() in C:\Documents and Settings\BIA\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\WindowsGame1\Game1.Designer.cs:line 15
at WindowsGame1.Game1..ctor() in C:\Documents and Settings\BIA\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\WindowsGame1\Game1.cs:line 19
at WindowsGame1.Program.Main(String[] args) in C:\Documents and Settings\BIA\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\WindowsGame1\Program.cs:line 12


Er der nogen, der har nogen idé om, hvad problemet er? Er mit grafikkort, ikke understøttet? Jeg sidder med en bærbar (IBM ThinkPad R51) med ATI Mobility Radeon 9000 grafikkort med 32 MB RAM.
BIA DK
Niveau 2
 
Indlæg: 181


Indlægaf BIA DK » 4. sep 2006 21:22

Jeg fandt selv en løsning på problemet. Hvis andre har samme problem skal man blot sætte AllowMultiSampling på graphics til False.
BIA DK
Niveau 2
 
Indlæg: 181


Indlægaf Mr. White » 11. sep 2006 20:47

Lige lidt offtopic, men ved sq egentlig ikke hvor jeg ellers skal skrive det henne. XNA, er det et nyt program, hvor man kan udvikle spil?.. Altså selv lave dem?
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Indlægaf Vinterbird » 11. sep 2006 21:04

Mr. White skrev:Lige lidt offtopic, men ved sq egentlig ikke hvor jeg ellers skal skrive det henne. XNA, er det et nyt program, hvor man kan udvikle spil?.. Altså selv lave dem?


Stick to topic fremover, og hvis du vil spørge, så opret en ny tråd.

- http://www.xboxlife.dk/news/2586 info om XNA.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf spif2001 » 11. sep 2006 21:04

Mr. White skrev:Lige lidt offtopic, men ved sq egentlig ikke hvor jeg ellers skal skrive det henne. XNA, er det et nyt program, hvor man kan udvikle spil?.. Altså selv lave dem?


Læs her: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 40&start=0
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf IX HerakleS XI » 12. sep 2006 11:14

>:D
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron