Xboxlife forum

Lidt starthjælp til oblivion

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Lidt starthjælp til oblivion

Indlægaf Slydk » 21. okt 2011 02:12

Ohøj derude :)

Jeg er lige startet på oblivion, da jeg har fået skyrim syge og mente at oblivion kan slå lidt af ventetiden ihjel :)
Jeg er redguard knight, da sværd og skjold er lige mig.. Men her starter mit første spørgsmål..
Knight har skill i blunt, så for at lvle ham "rigtigt", så er jeg måske tvunget ud i at bruge blunt våben?? Eller kan jeg sagtens forsætte med sværd og skjold + 2H sværd??

Jeg er lige pt kun lvl 2 og har lige lukket den første oblivion gate og render nu bare rundt for at lære det hele lidt at kende.. Men overvejer at starte på arena questen og dernæst Fightersguild.. Er det et dumt træk pga mit lvl??
Jeg ved at jeg får en rimelig nice armor efter arena, men igen, er det for tidligt at gå efter gear så tidligt i spillet??
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Lidt starthjælp til oblivion

Indlægaf spif2001 » 21. okt 2011 06:33

Hvilke quests du tager i hvilken rækkefølge er ligegyldigt, da alt i Oblivion level'er op med dig.

Mht at bruge sine skills og level up effektivt, skal du læse om det i Oblivion wiki'en, da det er en længere forklaring.

Arena armoren er fed nok, men bliver forældet efter et stykke tid. Bedste armor for en kriger, er den vildeste almindelige armor du kan finde, og derpå en Sigil stone. Den sten du tog, da du lukkede Oblivion porten. Bare tryk på stenen i dit inventory, og så kan du proppe den på et våben eller armor.

Lille sneaky tip:
Næste gang du lukker en Oblivion port, så gem lige inden du tager stenen. Tag så stenen, gå ind i dit inventory og se hvad den kan. Hvis du hellere vil den kan noget andet, så loader du dit savegame og tager stenen igen. Bliv ved til du får en sten, du har brug for. ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Lidt starthjælp til oblivion

Indlægaf DJan.dk » 21. okt 2011 07:52

Slydk skrev:Knight har skill i blunt, så for at lvle ham "rigtigt", så er jeg måske tvunget ud i at bruge blunt våben?? Eller kan jeg sagtens forsætte med sværd og skjold + 2H sværd??


Du skal bruge dine "Major Skills" så meget som muligt. Du kan se hvilke majors du har i menuen. :)
DJan.dk
Niveau 6
 
Indlæg: 1632



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron