Xboxlife forum

Hjælp mod Scamps

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Hjælp mod Scamps

Indlægaf JJ-Baumspieler » 20. mar 2007 20:15

Er relativ ny Oblivion spiller, og jeg har store problemer med en passage.

Jeg er på slottet i Kvatch og er blevet bedt om at hente en bagerst i slottet. Problemet er alle de "scamps" der står i vejen. Hvad skal jeg gøre for at kæmpe og overleve mod dem. Har indtryk af at spillet generelt er meget nemt kampmæssigt, så jeg forstår ikke helt sværhedsgraden i denne passage.

Hvad bruger i af taktik og våben overfor de åndsvage bæster. Har forsøgt pile, men der skal nærmest 15 pile til inden de falder om.

Når de begynder at slå ud efter en skal man nærmest kun rammes to-tre gange, mens jeg skal nakke dem 10 gange med sværdet inden de dør.

Kunne godt bruge lidt hjælp her :)
JJ-Baumspieler
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf Gollum » 21. mar 2007 14:43

på min person har jeg valgt at gå op i at lave monstrer. prøv det samme, så kan du bare få dem til at nakke dem mens du står i baggrunden og kaster magi. også når dit monster dør laver du bare et nyt, relativt nemt, synes jeg!
Gollum
Niveau 2
 
Indlæg: 123


Indlægaf badehaette » 21. mar 2007 14:46

start----gameplay---difficulty, sætter sværhedsgraden ned, du er åbenbart ikke god nok til de her væsener endnu hvis de dræber dig på 3 slag, enten skru ned for sværdhedsgraden, eller gå tilbage og stig i level indtil du er klar til kamp
Billede
50 cent
badehaette
 
Indlæg: 2935


Indlægaf Jibla » 21. mar 2007 14:48

Spillet scaler da ?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf badehaette » 21. mar 2007 14:50

undskyld hvis det ikke er rigtigt, men scaler, er det ikke at monsteret/fjendens level svare til dig?, hvis jo, så kan man stadig komme ud for dyr som man bare ikke kan klare synes jeg.
Billede
50 cent
badehaette
 
Indlæg: 2935


Indlægaf Jibla » 21. mar 2007 14:59

Jo, "Scaler" er når du stiger i level og bliver bedre, så stiger alle fjender også i level så de yder den samme modstand. Dvs. at man ikke kan føle sig uovervindelig, eller overkomme en kamp ved at stige i level. Selvfølgelig får man flere spells etc.

Jeg vil foreslå at du venter på at nogen skriver deres taktik herinde eller googler en walkthrough JJ-Baumspieler, eller tager dig sammen og nakker dem. :P
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf CookieMonster » 21. mar 2007 15:30

nu ved jeg ikke hvad du har af specs. men et tohåndssværd plajer at virke for mig ... bliv ved med at slå dem så de "flincher" (har spillet for meget pokemon, lol) og når de skal til at slå efter dig så ryk tilbage og hvis du ikke er hurtig nok, så blok.

de gør ikke så ondt når de slår, det er deres fireballs du skal være opmærksom på.

evt alternativ kunne være magic og et skjold (skjolde kan også blokere magi i oblivion)

blive ved med at prøve, ved godt det her er at svært sted hvis du lige er kommet ud af fangehullet, men den er bestemt ikke umulig
CookieMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Indlægaf xKRAELx » 23. mar 2007 07:32

Et sværd med poisonattack :) - Lav dem eventuelt selv med alchemy. Ingredienserne får du allerede nede i kloaken.
Billede
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


Indlægaf SeekerDK » 26. mar 2007 15:10

Lige præcis den passage er også den der voldte mig flest problemer. Save umiddelbart før du gå ind eller LIGE efter du er gået ind, så du har mulighed for at give det et par forsøg. Problemet er at det ikke længere er Stunted Scamps, men fuldblods Scamps (som eller kun kommer efter lvl7 under normal omstændigheder) så da jeg som lvl1 gik i krig med dem fik jeg også nogle gevaldige hug.

Prøv, prøv og prøv igen. Brug hele arsenalet af poisons, potions, scrolls og hvad du eller har af feje knep (husk at spillet pauser når du går i inventory, så du kan i pricippet smide poison på alle dine slag). Jeg har ikke fundet steder hvor du har mere brug for det end her (LANGT størstedelen af de monstre du møder ellers er leveled).

Det er rigtig som folk siger at spillet scaler, men i lige dette tilfælde er monstrene altså hardcoded og med 80 liv, 10pts fireball og 15pts melee dam, så er de ret hardcore at gøre kål på.
Billede
SeekerDK
Niveau 1
 
Indlæg: 99


Indlægaf Jibla » 26. mar 2007 15:16

Ah, lige den del har jeg sgu da lige klaret. Det er der du skal hente baronen ik?

Det jeg gjorde var at jeg sørgede for at have fuld liv. Evt. tryk pause og vent indtil du har fuld liv. Så åbner du døren og evt. smadrer den første af de tre fjender. De sidste to går du i combat med og skynder dig ud af døren bagved...

Så flygter du ned til ham/dem der står og venter på dig. Hvis det sker at de bare skyder efter dig, så stil dig bag noget så de ikke kan ramme dig, så kommer de løbende ned til dig og så kan I smadre dem let i fællesskab.

Så er der en sidste fjende ved baronen og ham skal du bare flyve i flæsket på og smadre med en 2 hander.

Jeg klarede det som level 1. Så, hvis du stadig har problemer efter at have prøvet overstående vil jeg foreslå at du øver dig i at blocke deres tacklinger og derefter slår ud efter dem. Ellers skal du bare sætte dig på kampen og være agrresiv så de ikke får lov til noget.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf spif2001 » 26. mar 2007 15:20

Bare sørg for at bevæge dig hele tiden fra side til side og lad være med at have ryggen til dem der skyder.

Ikke noget problem at slide til siden, for at undgå ildkugler og i pauserne ligge nogle gode sværdhug på den nærmeste modstander.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf JJ-Baumspieler » 30. mar 2007 22:54

Cool

Mange tak til jer alle for de gode besvarelser. Jeg vil gøre et seriøst forsøg i morgen. Og ja det er der hvor man henter baronen, og jeg synes også at disse scamps virker anderledes hårdføre end andre steder i spillet hidtil. Har ikke spillet så meget men har vel slået de første 100 ihjel før dette uden de store problemer.

Men jeg vil prøve de mange fifs af, og forhåbentligt smadre mig igennem i morgen.

Vh
JJ-Baumspieler
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf Rose » 30. mar 2007 23:01

Kommer self. også meget an på hvilken charecter du spiller med osv om de er sværre.

Jeg har gennemført næsten hele spillet og synes den der er en af de letteste.. :)

Det er jo også afgørende hvilken slags person, osv du har :)
Like the flower! Læs min blog: http://blogs.xboxlife.dk/rose
Rose
Niveau 3
 
Indlæg: 284


Indlægaf Schliemann » 31. mar 2007 00:06

Hehe. Var selv på et ret højt level da jeg kom til kvatch. Så jeg blev mødt af Daedra's. Heller ikke særlig morsomt hvis ens karakter er en svækling. Men kom igennem ved at stikke af igennem en dør hele tiden. Så kommer der for det meste kun et monster med af gangen. Så ordner man dem bare én for én.

Hørte godt nok også om en anden, som formåede at finde en platform hvor han ikke kunne nås af monstrene og så smed han spells på dem. Men da hans destruction spells var meget svage brugte han flere timer på at klare dem(Daedra) :)

Tilgengæld bliver ens karakter væsentlig stærkere, både i xp og items henseende, af at lukke en oblivion gate.
Schliemann
Niveau 0
 
Indlæg: 41



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster