Xboxlife forum

Spells?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Spells?

Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 17:18

Jeg har en level 8 wood elve. Har ikke rigtig nogle spells udover en "flare", en "weak fireball" og så "moon-shadow" og "beast tongue" som var fulgte med ham fra start ud fra de valg jeg foretog.

Problemet er at han ikke er særlig nærkampsstærk, og når jeg fx står overfor de tre argonians i arenaen, kommer jeg til kort. Lidt svært med tre imod én, med bue og pil, og sløv magi.

Kan jeg få nogle flere permante spells, på en eller anden måde??
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Re: Spells?

Indlægaf tue69 » 4. mar 2007 17:25

Virgo DK skrev:Jeg har en level 8 wood elve. Har ikke rigtig nogle spells udover en "flare", en "weak fireball" og så "moon-shadow" og "beast tongue" som var fulgte med ham fra start ud fra de valg jeg foretog.

Problemet er at han ikke er særlig nærkampsstærk, og når jeg fx står overfor de tre argonians i arenaen, kommer jeg til kort. Lidt svært med tre imod én, med bue og pil, og sløv magi.

Kan jeg få nogle flere permante spells, på en eller anden måde??


Du kan købe dem i mages guild eller i diverse "spell butikker" i bl.a. imperial city.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 17:30

Okay. Mages guild vil dog ikke vide af mig. Ved en fejl kom jeg til at stjæle en bog, (trykkede for hurtig på knappen da jeg skulle tale til en) og straks blev jeg suspenderet.

Men jeg går ud fra spells´ne er faste så, og ikke en af de der en-gangs-scrolls?!
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf J-zon » 4. mar 2007 18:04

Du kan også bare skrue ned for difficulty hvis du har store problemer med at komme forbi noget ;) ellers så vent med at tage kampen op til du er steget et par levels, det var sådan jeg klarede arenaen hehe..
War does not determine who is right, but only who is left.
J-zon
Niveau 4
 
Indlæg: 525


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 19:58

Fedt! Vidste ikke man kunne justere på difficulty´en... Men det vil jeg dog ikke gøre. Er jo først lige startet på spillet, og man kan jo ikke klare alt med det samme.

Jeg har altid spillet med barberer og lignende i andre spil af samme type, så jeg skal nok bare lige vænne mig til denne character. Men har dog, som skrevet, brug for et par fif... :D
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 4. mar 2007 20:09

Nu er det jo lidt sent, for du er jo i gang, men man kan jo finde skill trænere i spillet.

Jeg har f.eks. en nu level 30 bueskytte / tyv, som har 100 i blade, og blade er ikke en af mine major skills.

Jeg har bare fundet en træner fra starten, da jeg vidste jeg ville slåsse med blades i nærkamp. For hvert level du stiger kan du træne 5 point hos en træner. Dvs at jeg ved level 20 var oppe på 100 i blade...

Hvis du har svært ved at finde trænerne, er her en liste over alt indenfor trænere: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Trainers

Husk at man kan træne inden man stiger til level 2 og HUSK at træne før du sover for at level up, ellers går der 5 point til spilde, da man jo som sagt kun kan få 5 point per level - man kan ikke spare dem op ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf tue69 » 4. mar 2007 20:09

Når du køber spells i butikkerne, så har du dem til evig tid.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf rot endahl » 4. mar 2007 20:33

Gå hen til arcane uni og snak med nogen der så kan du komme ind i mages igen
Billede
rot endahl
Niveau 4
 
Indlæg: 583


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 20:37

spif2001 skrev:Nu er det jo lidt sent, for du er jo i gang, men man kan jo finde skill trænere i spillet.

Jeg har f.eks. en nu level 30 bueskytte / tyv, som har 100 i blade, og blade er ikke en af mine major skills.

Jeg har bare fundet en træner fra starten, da jeg vidste jeg ville slåsse med blades i nærkamp. For hvert level du stiger kan du træne 5 point hos en træner. Dvs at jeg ved level 20 var oppe på 100 i blade...

Hvis du har svært ved at finde trænerne, er her en liste over alt indenfor trænere: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Trainers

Husk at man kan træne inden man stiger til level 2 og HUSK at træne før du sover for at level up, ellers går der 5 point til spilde, da man jo som sagt kun kan få 5 point per level - man kan ikke spare dem op ;)


Tak for hjælpen. Kan da godt se på det hele at jeg har brændt nogle point af så. Der er dæleme ikke ret mange forskellige ting jeg har fået trænet.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 20:38

rot endahl skrev:Gå hen til arcane uni og snak med nogen der så kan du komme ind i mages igen


Har jeg gjort. Og jeg er blevet sendt på jagt efter planter... :)

Jeg er lagt for had...
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 20:41

Alt det der "conjuration", "destruction" osv, vidste jeg slet ikke man ku træne. Jeg har intet med conjuration, fx...
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 4. mar 2007 20:44

Det behøver du jo heller ikke. Hvis du er en bueskytte, er magi jo endda måske lidt ufedt, da du allerede deler skade ud på afstand. Hvis du har elendig wisdom og / eller intelligence vil du være elendig til at kaste magi alligevel. Du har simpelthen ikke mana point nok.

Så er det bedre at bruge blade (knive er gode til karakterer der ikke er så gode til blade, da de slår lav skade men hurtigt så modstanderen ikke får så mange slag ind.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Virgo DK » 4. mar 2007 22:20

Wood-elve har rimelig god intelligence fra start af. Han er osse god med både blade, bue samt light armor. Jeg mangler dog noget i nærkampe imod mere end én modstander. Og her ville nogle spells måske hjælpe, tænkte jeg.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf pk_freestyle_pk » 2. apr 2007 17:05

virgo klar alle city mage guild quests og kom med i arcane university og lav noget fedt armor fks +10 marksman i alle dine ting..
Senest rettet af pk_freestyle_pk 6. apr 2007 18:44, rettet i alt 1 gang.
pk_freestyle_pk
Niveau 1
 
Indlæg: 51

Brugeravatar

Indlægaf Virgo DK » 5. apr 2007 14:04

pk_freestyle_pk skrev:virgo gå i klar alle city mage guild quests og kom med i arcane university og lav noget fedt armor fks +10 marksman i alle dine ting..


Ja, det er lige gået op for mig, i en anden tråd, at det er vejen frem for mig. :)

Takker for input´et....
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster