Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 15. jul 2013 09:06

Da Senzai skrev:Men altså. Det er også bare plat at lade sig tabe :mrgreen:

Helt enig, kunne aldrig finde på, at lade mig tabe med vilje.

Lidt ærgerligt de har fjernet mentor funktionen fra det første DotP. Lyder til at i kunne have haft glæde af den her.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Cena » 15. jul 2013 09:09

@Shin
Er det det her spil som du har stående som det sidst spillede på dit Gamercard? Og er det det der er flest folk der spiller?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 15. jul 2013 09:29

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Cena » 15. jul 2013 09:53



Hov glemte linket kan jeg se. Men det var det her jeg mente. Tak for svaret :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 15. jul 2013 13:48

IkkNico skrev:
Da Senzai skrev:Men altså. Det er også bare plat at lade sig tabe :mrgreen:

Helt enig, kunne aldrig finde på, at lade mig tabe med vilje.


Haha!

Det var også sjovt i et af de første spil. Jeg spillede Firewave, og jeg havde Kiln Fiend og Chandra fulgen, der bliver større, når der bliver givet noncombat skade, bordet.

Hun angriber med sine dyr, og jeg lader være med at blokere. Han sagde så, at jeg altså ikke skulle lade mig tabe, da hun ikke var en dårlig taber. Hun giver turen videre.

Jeg spiller Lava Axe, og Discarder et land til Assault Enchantmenten, og svinger med begge dyr.. 18 skade i en tur.. GG! :mrgreen: HELL NO; om Jeg lader mig tabe! :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 15. jul 2013 13:58

Cena skrev:Er det helt håbløst at starte op på Magic, hvis man knapt aner hvad det går ud og aldrig nogensinde har set eller prøvet det før?


Nej da.

Hvis man vil lære at spille Magic så skal man starte et sted. Jeg har mødt spillere IRL i Faraos Cigarer, der fortalte, at de startede med at spille Duels of the Planeswalkers, og så begyndte at spille med rigtigt kort.

Duels of the Planeswalkers er en god måde at lære alle grundreglerne på. Især fordi, at det at det foregår digitalt, så kan man ikke spille "forkert" eller følge reglerne forkert.

En anden fordel er (udover, at der er en tutorial), så kan du sidde og lege med AI´en i dit EGET TEMPO, indtil du føler, at du har nogenlunde styr på det.

Jeg kan huske, at da jeg startede med at spille Magic, der var det meget stressende at sidde og spille med folk, der gik alt for højt op i det, og hele tiden sad og spurgte "er det min tur? Er det min tur?", og som så var sindsygt dårlige tabere, hvis man vandt over dem.

Den stress-faktor slipper man for ved at lære reglerne mod computeren, og så først spille mod andre, når man har bedre styr på det.

Alt i alt. Hvis man er interesseret i Magic, så er Duels of the Planeswalkers en fin introduktion til spillet, og grundreglerne.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Cena » 15. jul 2013 14:17

Jeg har hentet demoen. Så prøver at kigge på det i morgen og se om det er noget for mig :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 15. jul 2013 14:55

Og hvis det er, så kan du jo altid tage en 2 headed Giant kamp med mig eller Shin mod computeren. Så kan vi se din hånd, mens du spiller, og du kan spørge alt det du vil ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 15. jul 2013 17:34

MysteriousMisterP har opdateret sin deck planner.
Nu dækker den alle releases

http://happypluto.com/~misterp/wiz/planner/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Cena » 16. jul 2013 13:50

Så har jeg siddet og spillet demoen i 2 timer, og det virker ret sjovt.
Men hold nu op hvor er der mange ting man skulle holde styr på i starten. Tutorialen er rigtig god, men der er stadig nogle ting som den ikke helt forklare. Og så skal bruge tip funktionen meget i starten. Jeg tabte til hendes slut "boss'en" i tutorialen fordi jeg prøvede mig lidt frem i stedet for at bruge tips.

Men prøver at spille demoen lidt mere, og så kunne jeg sagtens finde på at købe spillet, bare for at have noget nyt og anderledes at gå lidt op i :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2013 15:00

Du skal bare eksperimentere løs. Det har vi andre gjort, og husk at X og RB er din ven ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2013 18:55

Det er lidt sjovt, at du skriver, at der er meget at holde styr på.

Jeg har nemlig gået og tænkt over om, at Duels 14 er ringere end Duels 13 til at tiltrække nye spillere. Fordi, at Duels 14 er mere simpelt end Duels 13.

I 13´eren var der flere forskellige måder at vinde på med alle decksne, og der var en langt bredere vifte af strategi´er i forhold til 14´er, hvor det for langt de fleste decks - og især de tre decks, der bliver spillet mest, bare går ud på at spille alle kort hurtigst muligt og vende dem sidelæns.

Jeg synes at Duels 14 virker simplere end 13, og dermed mere kedeligt. 14 viser ikke på samme måde som 13, hvor mange muligheder, der faktisk er i magic.

I og med, at jeg har spillet on-off i 15 år, så glemmer jeg nok, hvor uoverskueligt spillet kan virke for det utrænede øje.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2013 21:18

Tabte til Eldrazi her til aften. Min modstander startede med en drømmehånd drømmehånd hvor der både var Khalni, Primeval og Vigor (eller også trak han af de 2 sidste). T4 Primeval, T5 Vigor, T6 Pathrazer, GG

Til gengæld er mit Hunter's Strength nu helt unlocked. Beklager jeg ikke kunnne komme online, men jeg havde også babysitter tjansen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 19. jul 2013 07:14

Så lige en gut på det officielle forum, der bad om hjælp til sit sealed deck. Han blev anbefalet mono-black:

3 Ravenous Rats
3 Grave Digger
1 Sengir Vampire
1 Nightmare
3 Vampire Nighthawk
1 Grave Titan

4 Murder
2 Sign in Blood
2 Assassinate
1 Cower in Fear
2 Mark of the Vampire

Håber ikke jeg render i ham. Mono med masser af kontrol, dyr der kan blive meget store, det man fjerner henter han igen med sine gravediggers :shock:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 23. jul 2013 16:37

Jeg spillede mange kampe med Chants of the Mul Daya igår, og vandt heldigvis de fleste.

Jeg er overrasket over at Grazing Gladeheart bliver ved med at være MvP. Hold da op, den køber meget tid. Jeg ender nok med at holde alle tre i decket.

I et par spil havde jeg dog to gennemgående problemer. Det første er, at jeg hurtigt løber tør for ting at finde med Eye of Ugin. Jeg spiller nemlig kun 2 colourless dyr, nemlig de to Artisan of Kozilek. To er for det meste også nok, men i lange spil, kan jeg godt mangle et tutor target nummer tre. Især, hvis jeg f. eks trækker Artisan fra Toppen af decket, så har jeg lige pludseligt kun 1 aktivation med Eye of Ugin. Jeg kommer derfor It that Betrays i decket.

Problem nummer 2er kort, hvor jeg bare Auto-Scooper. F. eks Grave Pact. Der kan mit decket ikke gøre andet end at bede til, at jeg får en All is Dust fra toppen, men det sker jo ikke. Eller en god Armored ascension, og så er jeg også færdig.

Jeg tilføjer derfor 1 Terastodon, da jeg så har 4 svar til "auto-scoop" kort. 2 All is dust, 1 Terastodon, og 1 Green Sun´s Zenith (til at finde Terastodon). Har jeg ikke brug for at fjerne noget med Terastodon, så er den 18 power i sig selv ^_^

Jeg kan også godt lide, at jeg har 2 store dyr mere i decket, så jeg kan spille nogle bedre Summoning Traps! :mrgreen:


Jeg har droppet de 2 Eldrazi Conscription. Ofte blev de brugt til situationer, hvor jeg ikke kunne lave nogle gode angreb i "frygt" for at f, eks mine Titaner vil blive dobbelt blocket. Det er man ikke bange for, når ens dyr har fået +10+10. Vigor spiller den rolle ligeså godt, hvis ikke bedre end Conscription. Alle vores store dyr har alligevel Trample eller Annihilation, så det betyder ikke noget, om de bliver "chumpet", når de angriber. Vi får alligevel Value ud af angrebet. Vores tramplere slår bare tilsvarende hårdere turen efter, hvis de bliver blokket, mens vigor er i spil.

Fordelen ved Vigor er også, at den kan tutors.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron