Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 24. maj 2013 13:59

Da Senzai skrev:Okay, han har postet flere, end den jeg lieg har linket til!!D

DEt kan jeg slet ikke overskue..-.afkIO!"U(I"!

Glæderm ig til at Tjekke dem ud Senrerne Tonite!!1

Så, Rooooooooooooooolig ... Dybe vejrtrækninger ,)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 2. jun 2013 18:40

Går ud fra, at alle der er interesseret i Duels 2014 godt ved, at det nu er bekræftet at man kun får 2 slots i Sealed, og at disse ikke kan resettes. Dit deck kan selvfølgelig, men selve kortpuljen kan ikke.

Glæder mig til at bygge deck helt fra bunden (selvom det kun er 40 kort), og bagefter vaske gulv med Terri og Shin :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 3. jun 2013 08:15

Undskyld, hvad? Du er godt klar over, at det der er en udfordring, ikke? Du får tæv, mand.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 3. jun 2013 09:06

TerrificFalcon skrev:Undskyld, hvad? Du er godt klar over, at det der er en udfordring, ikke? Du får tæv, mand.

Bring it

... og jo, jeg er udemærket klar over, at det er en udfordring, og jeg er også udemærket klar over, at jeg bliver krøllet sammen (har allerede fået på munden af Shin i D2013) :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf nielsen94 » 3. jun 2013 09:42

Hvornår udkommer DotP 2014? Jeg har selv brugt en del timer i 2013 udgaven, dog er jeg ikke god til det, men underholdene er det :D
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 3. jun 2013 10:10

nielsen94 skrev:Hvornår udkommer DotP 2014? Jeg har selv brugt en del timer i 2013 udgaven, dog er jeg ikke god til det, men underholdene er det :D


Et godt gæt er onsdag d. 19. juni, men det er ikke offentliggjort endnu.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf nielsen94 » 3. jun 2013 10:50

TerrificFalcon skrev:
nielsen94 skrev:Hvornår udkommer DotP 2014? Jeg har selv brugt en del timer i 2013 udgaven, dog er jeg ikke god til det, men underholdene er det :D


Et godt gæt er onsdag d. 19. juni, men det er ikke offentliggjort endnu.


Super, tak for hjælpen. jeg følger bare med i tråden, så jeg kan følge med i hvornår det udkommer :wink:
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 3. jun 2013 11:06

Det burde være officielt fra på onsdag, hvis den 19/6 holder. mener der er 14 dage før release man kan se kommende XBLA spil hos xblafans og major Nelson.

... og kigger man på tidligere udgivelser for Duels, så er den 19/6 er meget, meget kvalificeret bud (jeg bliver i hvert fald skuffet, hvis det ikke kommer der)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 4. jun 2013 12:48

Lidt gameplay fra WotCs egen YT kanal

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 8. jun 2013 14:39

Spillet har nu passeret certification-processen, hvilket kan ses på, at achievementlisten nu er oppe.

De er faktisk en tand federe end sidste gang, og der er ikke noget, som ser decideret surt ud. Jeg glæder mig til 400/400 endnu en gang!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 8. jun 2013 17:48

Enig, det er fedt med nogle achievments, der ikke bare er overstået på en eftermiddag
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 8. jun 2013 19:03

Alle decklists!

Lettere utilfreds med U Illusions. Det minder mig om Duels 2012 - også i forhold til hvor stærkt det virker. Decket har potentiale med promo unlocks, dog - så dem krydser jeg fingre for, at vi ser igen. Jeg synes at mono-blå var et af de allerfedeste decks i 2013, så det er ærgerligt med sådan et skridt tilbage.

Firewave ser sjovt ud, specielt med Final Fortune i decket! Deadwalkers ligner også et fedt deck, egentlig, selvom jeg savner en ekstra Grave Titan.

Chants of Mul Daya bliver nok mit favoritdeck. Det ser simpelthen så fedt ud, men ramp er også fedt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 8. jun 2013 21:38

Jeg synes, at deckene ser meget kedelige ud. De er desværre gået tilbage til at alle næsten alle deckene er tribal-aggro igen... ZZzZzZ,

Vi må bare håbe på nogle gode promo-unlocks, der tillader os, at gå i forskellige retninger. Ellers bliver det hurtigt kedeligt. For mig ihvertfald.

Jeg skal spille Mask of Dimir. Det er et piv-ringe UB-Tempo-deck. Tilgengæld er der mange psuedo timewalks i det, samt masser af card-draw, så vi trækker dem :mrgreen:.

Problemet er bare, at det taber til alt. Det er det dårligste UB-deck, jeg nogensinde har set.

Det spiller Sort-Blå, men! Der er ingen hård removal, der er ingen hård bounce, og der er kun 1 counterspil i decket, og de billige dyr kan tæve INGEN af modstanderens dyr.

Decket kunne godt bruge 2 murder og 2 recoil eller into the roil.

Det kommer til at tabe til alle aggro-decks - Hov! det er hele metaet.

Mask of Dimir - hold da kæft noget lort, men det bliver mit deck.

----------------------------------------------------------------------

Det bedste deck - i mine øjne - er Chants of Mul daya (okay, realistisk er det nok illusions deck´et)

Mit hurtige udkast vil være.

4 seksdrops med tramle - 2 Primeval Titan, Vigor, Summoning Trap
2 Eldrazi Conscription- til at smide på vores dyr med Trample FTW
2 Woodborn behemoth - Fungerer som trampler
1 Green Sun´s Zenith - til at finde primeval titan eller farhaven elf.
1 Eye of Ugin - Eldrazi Consript, kan spilles turen efter vores tur 4 Titan. Tur 5 angriber vi for 16 Trample Anihilation skade.
2 Pellakka Wurm - Trample til Eldrazi Conscription. Erstatter sig selv, 7 liv
2 Artisan of Kozilek - Til at hente vores grønne tramplere op igen.
2 All is Dust - så vi ikke dør.
1 Toot and Nail - vinder spillet
1 Fierce Empath - Primeval Titan
1 Terastodon - så modstanderen ikke får en Artifakt/enchantment, vi ikke kan vinde over. Alternativt er den i sig selv 18 power på bordet.

4 Khalni Heart Expedition - Den er jeg ikke glad for, men vi needer seks mana ASAP. Jeg troede at Cultivate var i decket, men det er den ikke, så vi må spille med denne her.
4 Explore
4 Rampant Growth
4 Farhaven Elf

24 lande.

Alle kort i decket gør det samme, så ideen er:

Tur 2 - Explore eller Rampant Growth (statisk set har vi en af dem i starhånden).
Tur 3 - Explore, Rampant Growth, Farhaven Elf eller Green Sun Zenith efter farhaven Elf
Tur 4. Vi har seks lande i spil - Primeval Titan, Vigor, Summoning Trap. Eventuelt Woodborn Behemoth.
Tur 5. Eldrazi Conscription, hvis vi er så heldige. Ellers så smider vi bare bomber indtil modstanderen giver op.

Det kan virke mærkeligt, at jeg ikke har Oracle of Mul Daya med. Problemet er, at hun er for langsom. Vi har ikke tid til at spille hende. Jeg vil være sikker på, at vi har 6 mana i tur fire, så vil meget hellere spille Rampant Growth, Farhaven Elf og så videre, der garanterer, at vi får et land mere.

Desuden spiller vi så mange kort i decket, der fjerner lande fra decket, så der kommer aldrig nogensinde til at være et land på toppen.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 9. jun 2013 09:43

Sealed spørgsmål.

Vi ved at man ved gennemførsel af en sealed kampagne ender med en kortpulje på 126 kort (9 boostere m 14 kort i hver), og vi ud fra disse skal bygge et deck på 40 kort.

Med 5 farver og 151 forskellige kort i alt i Sealed, bliver det ikke svært at bygge et deck med at anstændigt tema?
jeg tænker det hurtigt bliver noget rodet misk-mask af fx. sorte og grønne kort, hvor en del blot er med for at man har kort nok i den rigtige farve.

Jeg er også lidt bekymret for mana. Jeg forventer at skulle hælder omkring 15 lande i decket, som er fordelt på 2 farver (det bliver vist mere end svært at lave et mono deck, korrekt?). det betyder at dewr skal være 7-8 af hver farve, men bliver man så ikke nemt manascrewed?

Nu da jeg har udfordret jer, så regner jeg med, at jeg skal det stik modsatte af hvad i svarer :mrgreen:


Da Senzai skrev:Jeg synes, at deckene ser meget kedelige ud. De er desværre gået tilbage til at alle næsten alle deckene er tribal-aggro igen... ZZzZzZ,

[...]

Det kommer til at tabe til alle aggro-decks - Hov! det er hele metaet.

Synes det er vildt, at i blot ved at se deckene kan gennemskue den slags.
Jeg kigger deckene igennem, og har en ide om hvilke kort jeg kan lide, og hvilke jeg ikke kan lide. Jeg kan endda se nogle spændende kombo'er hist og her (glæder mig til at spille zombie decket), men slet ikke hvor jeg kan gennemskue de gennemgående temaer.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 9. jun 2013 10:41

IkkNico skrev:Sealed spørgsmål.

Vi ved at man ved gennemførsel af en sealed kampagne ender med en kortpulje på 126 kort (9 boostere m 14 kort i hver), og vi ud fra disse skal bygge et deck på 40 kort.

Med 5 farver og 151 forskellige kort i alt i Sealed, bliver det ikke svært at bygge et deck med at anstændigt tema?
jeg tænker det hurtigt bliver noget rodet misk-mask af fx. sorte og grønne kort, hvor en del blot er med for at man har kort nok i den rigtige farve.


Jeg tror, at det bliver ret nemt. Du skal huske på, at I rigtigt Sealed har du kun 6 boosters.

Jeg spiller kun sealed 3 gange om året ved prerealease, så jeg er langt fra ekspert. Normalt er en Magic-Serie designet til, at der kan bygges for skellige temaer sealed. F. eks Møl, Eldrazi-Tokens, Metal-Craft.

Dog er Dotp lavet ud fra en Grundserie M14, så vi skal nok ikke forvente nogle særlige temaer, udover det basale. Store dyr, hurtige dyr eller flyvende dyr eller bombe-decket. Det kan dog være, at jeg bliver overrasket.

Med hensyn til om det er svært at finde en tema så skal du huske på, at mange kort gør det samme, selvom det hedder noget forkellige. Se bare mit indlæg over dig, hvor jeg skrev, hvordan jeg ville bygge Mul Daya decket. Vigor, Titan, Summoning trap. Same shit. Giver mig et stort monster med trample. Eller Farhaven Elf, Rampant Growth, Explore. Alle smider et land direkte i spil.

Det er det samme med sealed. Om dyret har 2/2 flying, 2/1 Flying eller 2/2 unblockable. Den spiller samme rolle i decket. 2 skade i hver tur, som der er svært at gøre noget ved.

Man skal ikke læse, hvad kortene hedder - man skal læse, hvad de gør, og så dele dem op efter det.

Sort-grøn er noget jeg selv kan lide at spille i sealed. Grøn leverer store dyr og ramp-spells, så jeg kan finde swamp nr 2, så jeg kan spille alle de gode double sorte spells. Sort giver mig removal, og effekter, der hiver mine bedte grønne monstre op fra graven.

Jeg er også lidt bekymret for mana. Jeg forventer at skulle hælder omkring 15 lande i decket, som er fordelt på 2 farver (det bliver vist mere end svært at lave et mono deck, korrekt?). det betyder at dewr skal være 7-8 af hver farve, men bliver man så ikke nemt manascrewed?


Jeg ville nok spille 16 eller 17 lande. 16 lande svarer til 24 i et 60 korts deck. Det betyder bestemt ikke, at der skal være ligemange af hver farve.

Det er ikke sikkert, at du spiller lige mange grønne og sorte kort. Jeg kunne også godt forestille mig, at de grønne kort, er dem du vil spille før de sorte. F. eks grønne dyr eller ramp-spells. Så skal du have lidt flere grønne lande end sorte, så du starter med de grønne lande på hånden.

De sorte spells vil du nok først spille lidt senere. I sealed bestemmer du ikke selv, hvor meget removal, du åbner, så du skal gemme dine removal spells til modstanderens bomber. Så du skal først bruge din sorte removal spell, sent. Det samme med dine raise dead effekter. Dem skal du først bruge efter de gode grønne monstre er død.

Omvendt kan det også være, at du kun spiller grøn for kæmpe monstre, der alligevel koster 5-6+ mana. Så skal du have flest sorte lande, da det nu er de sorte kort du vil spille først, og da sort ofter har mange kort, der koster dobbelt sort.

Da Senzai skrev:Jeg synes, at deckene ser meget kedelige ud. De er desværre gået tilbage til at alle næsten alle deckene er tribal-aggro igen... ZZzZzZ,

[...]

Det kommer til at tabe til alle aggro-decks - Hov! det er hele metaet.

Synes det er vildt, at i blot ved at se deckene kan gennemskue den slags.
Jeg kigger deckene igennem, og har en ide om hvilke kort jeg kan lide, og hvilke jeg ikke kan lide. Jeg kan endda se nogle spændende kombo'er hist og her (glæder mig til at spille zombie decket), men slet ikke hvor jeg kan gennemskue de gennemgående temaer.[/quote]

Det kommer med erfaring. Jeg spiller kun magic 1-2 gange om måneden, men jeg har alligevel spillet siden 2000 ca.
Det er endnu nemmere i duels, da det et lukket miljø med "simplificerede" temaer.

Jeg er i virkeligheden ikke særligt god til Rigtigt Magic. Jeg taber ligeså meget som jeg vinder. Grunden til, at jeg er verdensmester i Duels er, at niveauet på LIVE ikke er ligeså højt som niveaut i KBH :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster