Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 7. maj 2013 17:06

Så har wizards bekræftet både Sealed draft + kampagne til det og Slivers

Billede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 7. maj 2013 17:35

Hvordan fungerer det?

Spiller man en turnering med decket? Laver man decket inden kampen eller hvad?

Eller åbner man nogle boosters, og så kan man spille med decket for evigt? Der bør være begrænsninger på, hvor mange gange man kan spille med det samme deck, for ellers kan man bare blive ved med at åbne boosters indtil du får et perfekt deck?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 7. maj 2013 17:41

Drømme-scenariet vil være, at det bare er regular-ass-sealed med 4-5 runder, og så en betydelig straf for at rage-quitte/ikke spille turneringen færdig.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 7. maj 2013 17:47

Tror det bliver temp decks, ellers bliver sealed sgu' hurtigt en kedelig omgang.

I kampagnen ser det ud til, at man starter med et deck, man så kan tjene nye boostere til undervejs

Billede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 7. maj 2013 17:48

Det kunne også være baller, hvis man f. eks får 1 mønt for at vinde en Ranked onlinekamp, og så koster det f. eks 5 mønter at spille en sealed-turnering?

Og ragequitter man, så mister man selvfølgelig alle sine mønter.

Og så er er f. eks mønter til de fire bedste spillere.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 8. maj 2013 20:45

Jeg var lige en tur forbi det officielle forum, for at se, hvordan den nye sealed mode kommer til at fungere. Dette var, hvad jeg fandt:

Wizards_Sean skrev:Hi! I wanted to provide further explanation on how the Sealed Campaign will work in Magic 2014 – Duels of the Planeswalkers:


The game will come with two available slots for players to start Sealed Campaigns. These slots will keep all the deck edits and additions you make, plus your progress though the Sealed Deck Campaign. If you’d like to save more than two Sealed Decks, additional slots can be purchased for $1.99 each, and each slot will give you access to a different pool of cards and allows you to unlock different boosters. All Booster Packs use cards from a 180+ card “set” that’s unique to the game. To begin a Campaign, players will pick an open slot and get six 14-card Booster Packs to open. Players are then taken to the Deck Editor so they can create a 40-card Sealed Deck out of the 84 card pool they’ve opened (plus Basic Lands).


When finished creating a deck, players can then battle their way through the Sealed Deck Campaign in order to unlock an additional three Booster Packs along the way. At the end of the Campaign there will be a boss fight where the player will play to defeat another Sealed Deck. You can also use your Sealed Decks to play against other players.


Min tolkning, at de sealed decks man bygger kommer til at blive permanente. Du åbner en cardpool bestående af 6 boosters + 3 mere, efterhånden som du spiller kampagnen igennem med decket. Denne cardpool bliver permanent, og kan ikke slettets (medmindre, du selvfølgelig slette hele dit duels savegame)

Du starter spillet med 2 sealed decks slots, så du kommer til at have 2 permanente cardpools af 9 boosters værd.

Vil man lave et nyt sealed deck udover de to første, er det muligt at åbne en ny card-pool, men det vil koste x-antal microsoft point.

Den løsning har det faktisk fint med. Vi slipper for at folk quitter mid-tournament eller under deck-building seancen.

I teorien vil man kunne blive ved med at købe nye "slots" og derved cardpools, i forsøget på at få den perfekte pool. Jeg tror dog, at der er meget få, der vil gøre dette, da det ikke kun vil koste penge, men også tid, da de vil skulle kæmpe sig igennem Single Player for at få alle 9 boosters.

Normalt sealed har også 6 boosters, hvor duels har 9! Det betyder, at der vil været meget stor sandsynelighed for, at man åbner nok "gode" kort til at kunne lave et spilbart deck, der er istand til at vinde kampe.

I sealed deck består af 40 kort, hvoraf de ca. 16 vil være basic-lande. Dvs, at du har 126 kort (9 boostere), at skulle vælge dine 24 nonland kort fra.

Jeg vælger at tro på, at det nok skal blive godt. Jeg er er stadig imponeret over 2013 og ser meget frem til 2014 ^_^.

Edit: Jeg håber og beder til, at der kommer ranked quick-match sealed funktion. Ellers falder det hele selvfølgelig til jorden. Det er bare meget nemmere og hurtigere at finde ranked-matches end at skulle lede igennem player-match lobbier for at få noget kørende. Jeg hader spil, hvor jeg skal bruge lang tid på at få spil igang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 9. maj 2013 17:44

Det lyder faktisk meget godt! Kunne dog godt leve med noget mere end 2 slots til Sealed Deck - I ved, 3, for eksempel? Et dejligt tal - 2 virker lidt akavet.

Jeg ser frem til det - har været hooked siden DotP røg på udsalg første gang, med første udgivelsespakke dagen efter og resten af spillene før/på release. Fantastisk serie.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 9. maj 2013 22:21

Synes også det lyder fedt, og det giver mulighed for at spille med helt egne deck.

Jeg regner med, at man kan slette sin Sealed kampagne, og derved resette både deck og cardpool. altså en frisk start. Det vil jo under alle omstædnigheder være begrænset hvor tit folk vil lægge de 160msp for at få et nyt deck slot.

Når det er sagt, hvad forhindrer så spillere i at gemme deres Sealed kampagne save på et USB stick?
HVis man kan det, så er der jo uendeligt mange deckslots og cardpools.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 10. maj 2013 09:26

Opdaghede lige, at det hverken er be- eller afkræftet om man kan resette eksisterende slots. Som en skriver på det officielle forum, så er der satdig 3 mulige scenarier:

worst-case scenario: no possibility of resetting a slot whatsoever

middle-case scenario: you can reset a slot and play through the campaign again, but the initial card pool of 84 cards will be the same, so there are 96 cards that will never be available for you deck within that slot

best-case scenario: you can reset a slot and play through the campaign again AND the cards in the boosters are randomized again, so if you keep resetting this slot, every card in the 180 card pool will have been available to you at least once, eventually


Med den midterste kan man muligvis flytte sine saves over på et USB stick eller op i skyen inden man sletter alle saves
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 10. maj 2013 14:42

Det er heldigvis muligt for spil-udviklere at gøre så, man ikke kan kopiere eller flytte saves.

Ham, du citerer´s worst case scenerio, er hvad jeg synes er best-case scenario.

Jeg håber inderligt, at det ikke bliver muligt at resette sine slots. Hvis det gør det, så kan I være helt sikre på, at jeg nok skal blive den første idiot, der sidder og åbner nye pools indtil, at jeg ser 2 Angelic Destiny.
Senest rettet af Da Senzai 10. maj 2013 14:56, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 10. maj 2013 14:55

Bid mærke i at DotP-serien, så vidt jeg husker, ikke har brugt savefiles nogensinde. Dine saves bliver ikke gemt separat, ergo kan man ikke bare rykke det over på en USB-pind - de er simpelthen bundet til din profil, tror jeg nok. Det har vel været DotP 1 til X2-arrangementet, hvor jeg havde mit flotte Memory Card med, at jeg hjalp en gut (xsoenx, så vidt jeg husker) igennem 2HG-kampagnen. Jeg havde bare min profil med, men mener at jeg allerede havde unlocket samtlige kort og decks, hvilket gjorde det en hel del nemmere - eller også husker jeg helt forkert.

Kort sagt, så vil ens Sealed Pool blive gemt som en del af ens Gamertag, og så er der ingen vej tilbage.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 10. maj 2013 15:31

Da Senzai skrev:Ham, du citerer´s worst case scenerio, er hvad jeg synes er best-case scenario.

Jeg håber inderligt, at det ikke bliver muligt at resette sine slots. Hvis det gør det, så kan I være helt sikre på, at jeg nok skal blive den første idiot, der sidder og åbner nye pools indtil, at jeg ser 2 Angelic Destiny.

Jeg har det lige omvendt. Hvis jeg kun har 2 saveslots med 180 kort i hver, så kommer jeg nok kun til at spille Sealed Campaign præcis 2 gange. Jeg spiller DotP for at undgår at skulle poste penge i Magic løbende. Det passer mig fint med en begrænset pulje kort og et begrænset udvalg i spil. jeg vil gerne købe en udvidelse til spillet, men ikke sidde og smide penge efter deckslots. Hvad nu hvis man er bunduheldig og primært får lortekort i sine 2 pools?

Der er snak om, at man kun kan åbne en ny pool, hvis man bruger de ca. 2 timer på at komme igennem sealed kampagnen.

Men jeg er 95% overbevist om, at det bliver som du nævner ... desværre.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 10. maj 2013 17:14

IkkNico skrev:Hvad nu hvis man er bunduheldig og primært får lortekort i sine 2 pools?


Det tror jeg ikke på kan lade sig gøre. Slet ikke to gange i træk.

Kort-poolen er kun halv så stor som rigtig sealed. Derudover får man halvanden gang flere boosters end i rigtig sealed. Kort-poolen er heller ikke et rigtigt sæt, men et sæt særligt designed til sealed. Så der kommer ikke til at være junk-rares eller uspillelige kort. Jeg tror nok, at man kan finde 24 spilbare kort.

Jeg kan ikke udelukke, at der kan være en enkelt spiller eller to, der trods alle odds får "lortekort" i begge sine pools, men det er federe end alle mennesker og deres mor sidder og reroller til de får dobbelt Angelic Destiny.

Sealed decks skal være lort. Alt andet hører til i construkted.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 10. maj 2013 17:19

Grunden til, at jeg ikke vil have, at man kan resette sine slots er, at jeg har tænkt mig at spille spillet. Meget.

Derfor ser jeg gerne, at folk spiller med forskellige decks (så jeg kan spille mod forskellige decks) istedet for at folk reroller til de får dobbelt af de gode mythics eller den brokne pool. (I ved, at det kommer til at ske. Bare prøv at se alle de idioter, der spiller Goblin Gangland, Vampires, Elf eller Knights i de respektive tidligere duels spil)

Der er snak om, at man kun kan åbne en ny pool, hvis man bruger de ca. 2 timer på at komme igennem sealed kampagnen.


Det synes jeg også ville være en acceptabel løsning. Om man betale 2 dollars eller bruger 2 timer er for mig det samme. Jeg vil bare ikke have, at folk har mulighed for at trykke på A-knappen for at åbne ny pool indtil, de har et perfekt deck.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 12. maj 2013 21:02

Ikke lige relateret til Duels, men Danmark represent!

Jeg var på vej ind på DoTP forummet, da dette fangede mit øje!

http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... 13/welcome

Nr. 1 ud af et felt på 1,365 spillere :D

Det er især sjovt, fordi, at Thomas Enevoldsen er en spiller, jeg har spillet imod IRL flere gange (f. eks her og her). Flink fyr og så er han er ret god til Magic! :mrgreen:
Senest rettet af Da Senzai 12. maj 2013 21:32, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster