Xboxlife forum

Magic 2013 - Jeres Decks!

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2012 23:12

Fangren er kongen. Han pumper hele vores side af bordet, og hans høje Power gør, at han tager modstanderes dyr med i faldet, hvis de vælger at blokere. Han har trodsalt minimum 3 i Toughness, når han svinger, så det er dyr af okay størrelse han sender ned og kysse asfalten.

Garruks Packleader er et fint kort. Han er bare unødvendigt i vores deck, da vi har nok action-kort i forvejen. Tempo er vigtigt i mit "Stompy" build, så jeg gider ikke spille en dyr, der har mindre Power end hans Mana-kost, når han ikke har trample eller anden form for evasion. Han er bedre i Ramp-builds, hvor der bliver spillet med flere kort, der ikke påvirker bordet (Medaljion, Cultivate, osv). I mit deck er der kun Action, og 4/4 for fem er for fesent. Spillet burde være ved at være afsluttet, den tid hvor vi endeligt kan få en trigger ud af Packleaderen

Så vil jeg hellere spille Ant Queen, der er 5/5 for 5, og kan brække sig ud over bordet med dyr.

Emerald Medallion hører heller ikke hjemme i et deck som mit. Mit deck er propfyldt med monstre til 2,3 4 og fire mana, så jeg har ganske enkelt ikke tid til at spille kortet. Og slet ikke, når den ikke gør hverken Garruk´s Companion eller leatherback baloth billigere.

PrimalCrux er nuts til af afslutte spillet. Den er har mininum 6/6 Trample, og kommer hurtigt højere op, når jeg spiller så mange double/tripple grønne permanents. Om ikke andet kan den svinge en gang med Blanchwood eller Primal Below :P

Jeg er ligeså glad for Hydra´en som dig og spiller selvfølgelig begge ^_^.

Det er ikke fordi, at de er dårlige de kort du nævner, de passer bare ikke ind i Gameplanen :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf TerrificFalcon » 16. jul 2012 23:22

Pfft... Ved du hvad, Shin? Vi må tage et par Garruk vs Garruk-kampe, og så ser vi fandeme hvem der vinder :D
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2012 23:31

Det gør dit deck da, det er et kedeligt Match-up for mig. Mine dyr kan ikke overpower dine, da det er de samme dyr vi spiller med, og du har bedre late-game :P.

Mit deck er hurtigere end dit, men ikke nok til at give dig tyve inde du dropper bomber eller blockere, der er store nok til at bytte med mine dyr :P.

Jeg kan godt vinde over dit Garruk-deck med mit Life-gain deck (som jeg er nødt til at poste snart, da det mit 3 og sidste main-deck), hvis det er :P

Edit: Men Dude! Vi skal bare banke n00bs i 2-headed giant! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf KiggerBare » 17. jul 2012 19:54

Da Senzai skrev:Det gør dit deck da, det er et kedeligt Match-up for mig. Mine dyr kan ikke overpower dine, da det er de samme dyr vi spiller med, og du har bedre late-game :P.

Mit deck er hurtigere end dit, men ikke nok til at give dig tyve inde du dropper bomber eller blockere, der er store nok til at bytte med mine dyr :P.

Jeg kan godt vinde over dit Garruk-deck med mit Life-gain deck (som jeg er nødt til at poste snart, da det mit 3 og sidste main-deck), hvis det er :P

Edit: Men Dude! Vi skal bare banke n00bs i 2-headed giant! :D


Haha, ja du maa næsten heller teame op med en, for naar det er 1v1 FFA kan man jo sagtens tage dig.. :twisted:
Men skriv da engang naar du alligevel spiller saa er jeg klar paa noget 2HG, ska' nok lige se om jeg ka' faa fundet min mic. den er vist blevet væk under oprydningen.
KiggerBare
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 18. jul 2012 14:36

Det tredje og sidste af mine tre main decks (de to andre er Ancient Wilds og Dream Puppets) er Celestial Lifeforce.

Det er ikke ligeså kompliceret bygget op, tilgengæld er det bundsolidt og har generelt bedre draws. Netop det, at det er mere stabilt og ikke rigtigt har nogle dårlige match-ups (turbo-møl kan dog godt blive svært), gør, at det nok er det bedste af de tre decks.

Præmisset for mit Celestial Lifeforce har været at lave et deck, der ganske enkelt ikke taber. Det er rigeligt med lifegain og massere af removal til at fjerne trusler. Herefter smider vi en stor flyver på bordet og vinder med den.

25 Plains.

Early Game

4x Soul Warden - LifeGain!
4x Ajani's Pridemate - Beater, med potentiale til at sende modstanderen i chump-block mode.
2x Knight of Meadowgrain - God mod Goblin, Ordric og andet tidlig aggro. First Strike gør ham endnu bedre med hammeren eller Basilisk Collar.

2x Seraph of Dawn - God på defence. Nemme lifegain triggers.
1x Rhox Faithmender - God på defence

Lidt senere til late-game

2x Baneslayer Angel - Bedste creature til 5 mana. Ever. Vinder spillet alene, hvis modstanderen ikke har et svar. De eneste dyr i luften, der kan matche en 5/5 flyvende lifelink firstriker er Drager og Dæmoner, men hov! Dem har Englen Protection fra. Bro-Bro-Broken!
1x Marshal's Anthem - Baneslayer Angel nummer 3.
1x White Sun's Zenith - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.
1x Purity - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.
1x Serra Avatar - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.

Removal

4x Chastise - Removal
2x Swords to Plowshares - Bedste removal i spillet. 1 Mana instant for at fjerne, hvilket som helst dyr.
2x Recumbent Bliss - Removal
2x Day of Judgment - Det eneste, der er bedre end Removal er MassRemoval!

Resten

3x Solemn Offering - Det eneste decket kan tabe til er mærkelige Enchantments og Artifacts. Well, not anymore!
1x Loxodon Warhammer - Når vi er træt af at væres Pridemates bliver Chumpet. Også god på vores dyr med First Strike. Generelt godt på alle dyr.
1x Basilisk Collar - Smid den på en Pridemate, og vi kommer hurtigt langt foran. Også god på vores dyr med First Strike.
1x Well of Lost Dreams - Card-Drawing-Maskine! Det er meget svært at tabe med en aktiv Well of the Lost Dreams.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 22. jul 2012 20:52

Så er der Sexy 60 på Born of Flame, og det ser faktisk meget godt ud ^_^.

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf TerrificFalcon » 22. jul 2012 22:19

Her kommer det længe ventede Pack Instinct fra den eneste gut, som er mand nok til at være Shin's Magic-partner:

2x Primal Bellow - halløjsa buff. Det overrasker hver gang, og det er faktisk et godt kort - specielt når vi spiller med Trample-dyr.
2x Emerald Medallion - Gør blandt andet at vi kan caste Nature's Lore gratis. Er faktisk et temmelig OK kort, specielt fordi at det også agerer +1 til vores Hydra, når vi kaster den (så vi kan kaste en 1/1 Hydra for kun 2 mana, fx)
4x Garruk's Companion - åndssvagt godt kort. Hvorfor ikke spille med 4?
1x Lightning Greaves - gratis haste/shroud til hvad vi nu end smider ud på bordet. Det er jo alt for godt!
4x Nature's Lore - jo mere mana, jo flere monstre, jo mere damage. Suck it.2x Primordial Hydra - den er god early, fordi at den vokser, og den er god late, fordi at den er åndssvagt stærk. Vi elsker den.
1x - Vineslasher Kudzu - spil mana, få en stærk gut. Det er bare dejligt.
2x Blanchwood Armor - vi elsker forests, så vi elsker Blanchwood Armor.
1x Dungrove Elder - præcis det samme.
3x Leatherback Baloth - se hvad Shin sagde.
1x Chameleon Colossus - pro-black, og så er han bare stærk. En MVP!
1x Master of the Wild Hunt - han laver ulve, og så kan han nakke ting. Når vi har Chameleon Colossus i spil gælder den også som en ulv = endnu mere damage, specielt fordi at vi kan buffe den og dermed nakke ALT (specielt hvis det er sort). Åndssvag synergy med Chameleon.
1x Obstinate Baloth - i hverste tilfælde er han 4/4 for 4 mana. Ikke dårligt.
3x Timermaw Larva - han er bare rar med forests.
3x Garruk's Packleader - vi elsker at trække kort, og der er så mange kort i vores deck, som aktiverer ham.
1x Vorapede - undying og stærk - voldsom kombination.
1x Primeval Titan - vi elsker stadigvæk lande.
1x Terra Stomper - kan lige redde spillet til sidst.
1x Avenger of Zendikar - halløjsa og velkommen til chump-blocker-land.
1x Boundless Realms - hiver så mange forests frem lige pludselig. Overraskder og buffer så mange af vores kort.
1x Khalni Hydra - er altid fed, fordi at den er så billig.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 25. jul 2012 12:23

Crosswinds er godt på vej til at blive mit mest spillede deck, så jeg tænkte, at det var på plads med en deckliste.

Det sjove ved decket er, at der er så mange beslutninger der skal tages hele tiden. Der er en del risk/reward i decket. Hvor lang tid tør du vente før du spiller Rites, Time Warp og hvad der ellers er af guf? Spiller du Rites nu eller venter til den kan kickes?

Målet er nå til 9 mana og spille en kicked Rite of Replication for the win. Alternativt kan spillet vindes ved at få en Talrand eller Sphinx-Bone-Wand på bordet og spille en masse spells. Hvordan når vi så til 9 mana, og hvordan spiller vi infinite spells? Ved at kaste Time Warps indtil modstanderen brækker sig, selvfølgelig! :D


Crosswinds

25 Islands

3x Sleight of Hand - Til at finde vores kombo-pieces. Må aldrig spilles i tur 1 medmindre, du ved at du kommer til at mangle mana. Det er bedre at vente med at bruge den til, at du rent faktisk ved, hvad du leder efter. Eller bare bruge den som Talrand eller Sphinx-bone Wand trigger.
3x Azure Mage - Infinite Card-Draw. Tidlig Beater mod Control. Bytter med en Goblin. What´s not to like?
1x Disperse - Redder dit stuff fra at dø.
3x Fog Bank -Så vi ikke dør.
2x Mana Leak - Så vi ikke dør.
1x Twin-Cast - Time Warp nummer 1.
1x Call to Mind - Time Warp nummer 2.
2x Cancel - Så vi ikke dør.
2x Repulse - Så vi ikke dør.
2x Arcaeomancer - Time Warp nummer 3+4. ( og Time Warp nummer uendeligt sammen med dine disperse, repulse, rites of replication, followed footsteeps.
3x Rites of Replication - defensiv spell tidligt i spillet. Gamewinner sent. Husk, man er aldrig for sej til at spille Rites på en Fog Bank.)
1x Talrand, Sky Summoner - Alternativ Win-Condition.
1x Bribery - Alternativ Win-Condition.
1x Followed Footsteps - Dette kort er næsten for godt. Det er sjældent, at man får lov til at untappe med det i spil. Kan derfor bruges som removal på modstanderens dyr.
2x Future Sight - Mit yndlingskort i decket. Bedste rampspell i spillet, og løber hurtigt dit deck igennem og finder dine nøgle-kort. Also - Free Spells!
1x Gravitional Shift - Så vi ikke dør.
1x Panoptic Mirror - Uendelige spells. Særdeles god med Time Warp.
1x Sphinx of Lost Truths - Carddraw.
2x Time Warp - Time Warp nummer 5+6.
1x Sphinx-Bone Wand - Alternativ Win-Condition.
1x Time Stretch - Time Warp nummer 7.
Senest rettet af Da Senzai 25. jul 2012 12:56, rettet i alt 3 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 25. jul 2012 12:23

...
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Lasborg » 26. jul 2012 17:49

Har spillet lidt med Senzais Ancient Wilds og Celestial Lifeforce, og må sige at Celestial Lifeforceer rigtigt godt skruet sammen. Har ikke tabt ret mange kampe og man kommer hurtigt i kæmpe plus på liv, så man nærmest er ligeglad hvis man bliver overrendt af creatures.
Men kan altså ikke komme til at blive dus med Ancient Wilds, synes aldrig jeg kan få gang i de slimes, før modstanderen har rigeligt med mana nede :(
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 26. jul 2012 19:08

Fedt, at du kan lide mit Celestial Lifeforce, jeg er også selv ret glad for det! :D

Ancients Wilds kan godt få nogle klodsede draws en gang imellem. De fleste af mine spil vinder jeg på angribe med mine 7/7 Wurms eller finde en Gigantomancer via Wild Pair, og lave alle mine dyr til 7/7´er.

Acidic slimes er en fed gameplan (der bliver endnu bedre, når de 5 nye to-farvede decks kommer), men man er også nødt til at kunne se, hvornår man skal gå efter den, og hvornår man bare skal spille nogle Thraghtuske og vende dem sidelæns ^_^.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Lasborg » 27. jul 2012 06:08

Ja jeg har langt mere held med at vinde med gigantomancer end med slimes.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 16:09

Det kunne være lækkert, hvis I kunne poste nogle solide Darkness Exalted builds (som I selv har spillet med), da jeg har ret svært ved det deck.


Lasborg skrev:Ja jeg har langt mere held med at vinde med gigantomancer end med slimes.


Samme her. Det ville måske ikke være helt af vejen, at komme en Overrun i decket og en Single Vengevine (Shooting Star versionen ofcourse), du kan finde med Muren og Edderkopperne.


Edit: Lige meget, jeg har givet op på Exalted-decket.

Edit 2: Jeg har fjernet 1 Elderscale Wurm (den er ikke rigtigt god) og en Spawnwrithe (fandeme også fesen) fra mit Ancient Wilds, og smidt 2 VengeVine i decket for Infinite Beats!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 30. jul 2012 17:31

Så er det endnu engang tid til Sexy 60 - denne gang med Peacekeepers!

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf GiraffeD » 6. aug 2012 11:50

Shin, jeg er blevet ret glad for dit Talrand deck. Har haft en god stime hvor jeg har vundet 7/10. Jeg har dog valgt at beholde Talrand's Invocation. Det er ofte de flyers jeg vinder på.
GiraffeD
Niveau 1
 
Indlæg: 81


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster