Xboxlife forum

Magic 2013

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Magic 2013

Indlægaf heinstach » 28. jul 2012 13:37

Da Senzai skrev:
heinstach skrev:Er der ikke længere begrænsninger på antal kort af samme slags? Mener det var 4 engang.


Man må højest spille med 4 kort i decket, der har samme navn. Basis-lande er undtaget.

^_^


Nogle af mine AI-modstandere har mere end 4 kort af samme navn. Men det er måske specielt for dem? Eller måske er det kun ved encounters!?
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 28. jul 2012 13:40

Det er kun encounters. Du behøver heldigvis ikke spille imod dem. Du kan bare springe dem (og puzzles) over for at unlocke alle deckene hurtigere, så du kan komme igang med at spille online.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf TerrificFalcon » 28. jul 2012 13:52

Jeg tror dog at Bomb Jack skal have de fede 200/200, så han må lige mande sig gennem Encounters. Men ja, Encounters bryder reglerne for hvor mange af samme kort man må have - samtidig, så bryder de jo dog også reglerne om, at decket skal blandes, i og med at de spiller samme deck, samme træk og samme moves hele tiden, hver gang. Det gør dog også, at det er rimelig nemt at finde et modsvar.

Tror forresten du har ret i det du siger, Shin. Jeg ved dog ikke helt med Into the Roil. Overvejer om jeg ikke bare skal tage Unsummon i stedet. Men ja, Shooting Star (jeg griner stadigvæk) Grindclock skal ud. Den er sjov, men skidedårlig, og ikke nær så sjov som 1/5 flying "jeg møller dog for 40 kort, bitch" fuglen.
Jeg er ikke helt sikker på, om jeg vil være glad ved, at fjerne Howling Mine, men du har nok ret i, at den ikke bør være der. Ja, modstanderen trækker bedre kort, men vi trækker også flere kort, hvilket gør at han har nemmere ved at få store dyr og vi har nemmere ved at få Mind Control og Clone.
Helt enig med dig i Archive Trap. Den er alt for situational. Skidefed når man lige siger "Hov, minus 13" fordi at modstanderen spiller en Lilianas Shade eller Nature's Lore, men så er den jo heller ikke federe end det.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 28. jul 2012 14:01

Jeg kan godt lide Howling Mine, så du kan godt beholde den, hvis du vil - men. Modstanderen trækker nok flere dyr, end du trækker Mind-Controls. ^_^.

Du kan selvfølgelig bare spille flere Chills, Roils, Unsummons, Sleeps, Repulses osv, det bliver bare på bekostning af Møllekort, og så er vi vist ovre i et helt andet deck :P.

Unsummon er også lækker, men Roil koster kun 1 mana mere mod, at du så kan bounce andet end dyr. Host * Panoptic Mirror* host. Eller Worship. Eller No Mercy eller Anthems efter Blockers er declared eller Sword of Feast and Famine eller Whatever :D

Og har du 4 mana, jamen, så trækker vi et kort! Jeg elsker at trække kort! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf TerrificFalcon » 28. jul 2012 17:45

Så, nu har jeg rundet 100 timer i Magic 2013, i følge Raptr. Jeg går ud fra, at en del af dem er blevet brugt på idling, men holy shit.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 04:29

Jeg har fået spillet en del Magic, og har dannet mig en personlig tier-listing. Baseret på 1 Vs1.

Jeg tror egentligt, at den rammer meget godt.


1 - Goblin Gangland
2 - Born of Flame, Dead Obidient
3 - Odric, Celestial Lifeforce, Pack Instinct
4 . Ancient Wilds , Crosswinds, Dream Puppets
5 - Exalted Darkness.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 04:36

Jeg har fået spillet en del Magic, og har dannet mig en personlig tier-listing. Baseret på 1 Vs1.


1 - Goblin Gangland
2 - Born of Flame, Dead Obidient
3 - Odric
4- Celestial Lifeforce, Pack Instinct, Ancient Wilds.
6- Crosswinds, Dream Puppets
7 - Exalted Darkness.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf heinstach » 29. jul 2012 08:43

TerrificFalcon skrev:Så, nu har jeg rundet 100 timer i Magic 2013, i følge Raptr. Jeg går ud fra, at en del af dem er blevet brugt på idling, men holy shit.


Jeg er nok også tæt på de 100. Dog mest på iPad, hvor jeg unlockede næsten alt. Efter en geninstallation skulle jeg desværre starte helt forfra. Den tiltede i øvigt også, mens jeg angreb med ca. 200 monstre, som ville lave ca. 11.000 i skade. Jeg håber, at Xbox-versionen er mere stabil, hvis jeg får den mulighed igen :-)
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 10:14

Jeg har besluttet mig for at Exalted Darkness er mit officielle 2HG-deck, for det kan vinde absolut ingenting i 1Vs.1 på trods af alle de seje kort.

Problemet er, at når´man kun angribe med 1 dyr af gangen, der er meget, der kan gå galt, og så er alle kortene i decket kun 1 for 1, så man kommer hurtigt bagud i kort.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jul 2012 11:16

Da Senzai skrev:Jeg har besluttet mig for at Exalted Darkness er mit officielle 2HG-deck, for det kan vinde absolut ingenting i 1Vs.1 på trods af alle de seje kort.


Når man hopper på "vi angriber kun med et monster"-decks, som er glitchede, så siger man det altså lige til sin partner først ;)!
Problemet er jo, at så er det aldrig nogensinde en fordel for mig at angribe, og så er der jo ikke meget ved Clones, Body Double, Canchellors eller noget af det, der er skidesjovt ved decket.

Tabte faktisk til Exalted Darkness i 1v1 i går. Jeg havde ikke nok juice til at bounce hans Phage the Untouchable en tredje gang, men han havde juice nok til at smide en Murder på en blocker hver tur, så dét.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 11:30

Exalted Darkness spiller hverken Phage eller Murder... Menehhh.. Gid det gjorde, for så kunne det måske vinde! :-w

Hvis du hører om et Exalted deck, der vinder er det nok også too good to be true!

De pro Exalted decks, siger jo fuck Exalted. Exalted er bare en gimmick... Speaking of Gimmicks...

(læg mærke til den glatte overgang. Burde være fucking RadioShowHost!)

Jeg er ikke hjemme, men fik lige en ide til et nyt Exalted Darkness deck på vej hjem til mor. Det bliver lort, men okay sjovt tror jeg.

Mono-sort splash hvid for 2 Engle, Worship og Removal, og flyveren, der pumper. Og så bare ind med alt, hvad der kan regenere og har lifelink. Og så demonic tutor vi ellers bare for Worship, Equipper Sword of Vengeance/Cloaken og håber på det bedste. \:D/

Tror det bliver sjovt, men pænt dårligt :D

Også for fedt, at Exalted Decket kan spille 16 Removal-spells. Fuck, det er sjovt!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jul 2012 11:43

Nej, du har sgu da ret, Phage er jo i Obedient Dead. Da jeg tabte til Exalted kunne jeg bare ikke holde board-kontrol med mølledukkerne (det er godt nok svært, men sjovt, at spille min udgave i 1v1)

Okay, Exalted uden Exalted-gimmicks lyder meget godt. Så klasker du bare de der fyre der er pro-sort og pro-hvid ind, så har vi kort der gør os pro-alle farver undtagen rød! Så vinder vi - selvfølgelig!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 11:52

Sure, du ved jo, at min motto er: "What Can Go Wrong?! xD"

I alt seriøsitet .

Hvis man skal vinde med Exalted, så er du nødt til at bruge Exalted, og så spille med alle de Exalted dyr, der har Evasion, og så håbe på at Ræse Modstanderen. Man kan gå få nogle gode Draws, der vinder (det kan man med alle decks). Problemet er bare, at det dør til Mass Removal, og alle modstanderens instant speed removal-spells er praktisk talt Time Warps, når man kun angriber med et dyr af gangen.

Men. Skal du vinde 1 vs 1 med Exalted, skal du bare sige fuck Defence.

Tur 1 Exalted Guy
Tur 2: Exalted Guy med Flying eller Pumper, Swing for 3 med Tur 2
Tur 3: Exalted Guy Swing for 4 eller 5 med din Tur 2 Guy.

Basicly, så er der givet 7-8 skade tur 3 med en optimal hånd.

Og så må du håbe at modstanden ikke spiller. Day of Judgment, Infest, flamebreak, Bog Bank eller tur 2 instant removal.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jul 2012 12:35

Har lige vundet over Goblin-decket med mølledukkerne! OMG
Han har early-game kontrol, og er endda på play, så jeg får en 1/1 haste-fyr i hovedet lige til at starte med.
Spillet "begynder" at vende i tur 3, da jeg smider en Æther Adept, som lige kan bounce et af hans dyr tilbage, hvilket gør, at han ikke tør angribe den tur.
Han smider en tur 4 Clickslither, jeg smider en tur 4 Clone på den.
Tur fem angriber han og buffer Clickslither for en af hans 2 goblins. Jeg springer ned på 4 liv, men spiller en Mind Control på hans Clickslither.
Tur 6 smider han en Ringleader, som han ikke trækker noget som helst på. I modsvar fyrer jeg en dejlig Body Double afsted på hans Chancellor of the Forge, som jeg har møllet - pang, 3 goblins til mig, og dermed bliver de to Clickslithers sendt afsted som 5/5 trample-fyre, der begge to bliver blocket.
Resten af spillet giver næsten sig selv - dominans med Clickslithers, der lige får et ekstra sværd på og så ellers tæsker sig gennem alt hvad han måtte have.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 29. jul 2012 13:09

Sweet, Terri! :D

Hvis I kan lide Born of Flame, så har WMG uploadet 5 (fem!) Born of Flame Vids igår! :D

Elsker de fyre!

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster