Xboxlife forum

hvor blev de af

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

hvor blev de af

Indlægaf marklc » 6. dec 2009 04:48

hmmm sad og kiggede pa arcaden men der er nogie titler der mangler som fx. speedball var t?t på at købe det og nu er det v?k også burnout3 som var under originals købte det da det var mit første møde med spillet men da jeg den gang kun havde 20gb så ville jeg hurtigt slette burnout men et par dage efter var det v?k gone hvordan får jeg det tilbage og er det muligt at få arcade spil som jeg ikke kan finde mere som speedball og dobble dragon
marklc
Niveau 2
 
Indlæg: 185


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 10:25

Det er Microsoft der rydder op. De er ikke længere tilgængelige på Marketplace.

Jeg har selv mistet mit Speedball, da jeg slettede det under en oprydning, dengang jeg kun havde en 20GB HDD.

Jeg ved egentlig ikke hvordan det ligger med købelov og DRM - der er garanteret ikke taget højde for det - men jeg synes det er for dårligt, at når man køber software over nettet, at man bliver afskåret muligheden for at eje det til 'evig tid'.

I teorien - og åbenbart også i praksis - så kan man ikke være sikker på længden af sit ejerskab af alt man køber på Marketplace.

Hvis Microsoft ikke vil sælge visse titler længere - fint. I det mindste så kunne de give deres betalende kunder muligheden for at gendownloade de tabte ting via købshistorikken på xbox.com. At afskåre deres kunder fra deres køb er ikke i orden i min bog. Jeg sidder faktisk og bliver godt mavesur jo mere jeg tænker over det...

:evil:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Da Senzai » 6. dec 2009 10:28

Jeg er ret sikker på at Mircrofsoft sagde, at det ville være muligt at genkøbe dem via historikken på xboksen, men det er jeg sikker på at den har prøvet til ukendelighed :0/
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 10:32

Det kunne da være fedt, hvis de har sagt det. Kan du finde det på skrift, for så vil jeg gerne kontakte dem og forlange at de smider Speedball på igen.

Her er linket fra min købshistorik til Speedball: http://marketplace.xbox.com/da-DK/games ... 005841088d

:evil:

EDIT:

Kan lide de skriver det her på den side:

Det ønskede indhold er ikke tilgængeligt. Du har måske brugt et forældet link eller stavet URL-adressen forkert.


De mangler lige: ELLER ER BLEVET TAGET I RØVEN AF DRM!

:evil:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf heinstach » 6. dec 2009 10:38

Du vil ALTID kunne hente det indhold, du har købt tidligere via din købshistorik.

Også selv om det er taget af markedspladsen.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 10:39

heinstach skrev:Du vil ALTID kunne hente det indhold, du har købt tidligere via din købshistorik.

Også selv om det er taget af markedspladsen.

Det kan jeg ikke - det link er hvad jeg ser - at det er taget af...

Så altid er nok så meget sagt...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Da Senzai » 6. dec 2009 10:44

Har du prøvet at gøre det via xboksen ikke bare xbox.com?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf heinstach » 6. dec 2009 10:47

spif2001 skrev:
heinstach skrev:Du vil ALTID kunne hente det indhold, du har købt tidligere via din købshistorik.

Også selv om det er taget af markedspladsen.

Det kan jeg ikke - det link er hvad jeg ser - at det er taget af...

Så altid er nok så meget sagt...


Hmm, under min Købshistorik kan jeg vælge "Føj til kø", under Speedball 2 (som udkom 17/10-2007).

Du er inde under "Min konto" i øverste højre hjørne, ikke?
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 10:51

Min fejl :oops:

Jeg var inde under min købshistorik, men jeg har for vane at trykke på linket (der hvor der står Speedball 2) og ikke føj til kø knappen.

Det er jeg egentlig lidt træt af, at det skal være sådan. Jeg sidder netop og koder et program, hvor man med en lille smule selvhjælp skal kunne se alle de DLC man har købt, men for at et DLC kan komme med, så skal man ind på DLC'ens homepage - der duer knappen ikke til så meget. :(
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf marklc » 6. dec 2009 10:55

spif2001 skrev:Det er Microsoft der rydder op. De er ikke længere tilgængelige på Marketplace.

Jeg har selv mistet mit Speedball, da jeg slettede det under en oprydning, dengang jeg kun havde en 20GB HDD.

Jeg ved egentlig ikke hvordan det ligger med købelov og DRM - der er garanteret ikke taget højde for det - men jeg synes det er for dårligt, at når man køber software over nettet, at man bliver afskåret muligheden for at eje det til 'evig tid'.

I teorien - og åbenbart også i praksis - så kan man ikke være sikker på længden af sit ejerskab af alt man køber på Marketplace.

Hvis Microsoft ikke vil sælge visse titler længere - fint. I det mindste så kunne de give deres betalende kunder muligheden for at gendownloade de tabte ting via købshistorikken på xbox.com. At afskåre deres kunder fra deres køb er ikke i orden i min bog. Jeg sidder faktisk og bliver godt mavesur jo mere jeg tænker over det...

:evil:


helt enig hold kæft jeg blev sur da jeg lige betalte 1600 msp og kort tid efter er alt tabt pga. de ikke lige kunne sige at dette spil forlader snart xboxen download igen her og hvorfor ryde op i xbox originals :S det er noget tid sidenog efter burnout3 blev taget af er der kommet 5 nye

da jeg ikke har købt speedball kan jeg ikke sige noget men ville da godt lige ha købt det inden det blev taget af :/

kan ikke fatte at microsoft er ligeglade med dem der har købt spil over live når man har købt det må man så selv være opmærksom på om spillet snart bliver fjernet

bliver så sur og skuffet 150,- ud af vinduet :/
marklc
Niveau 2
 
Indlæg: 185


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 10:59

marklc skrev:
spif2001 skrev:Det er Microsoft der rydder op. De er ikke længere tilgængelige på Marketplace.

Jeg har selv mistet mit Speedball, da jeg slettede det under en oprydning, dengang jeg kun havde en 20GB HDD.

Jeg ved egentlig ikke hvordan det ligger med købelov og DRM - der er garanteret ikke taget højde for det - men jeg synes det er for dårligt, at når man køber software over nettet, at man bliver afskåret muligheden for at eje det til 'evig tid'.

I teorien - og åbenbart også i praksis - så kan man ikke være sikker på længden af sit ejerskab af alt man køber på Marketplace.

Hvis Microsoft ikke vil sælge visse titler længere - fint. I det mindste så kunne de give deres betalende kunder muligheden for at gendownloade de tabte ting via købshistorikken på xbox.com. At afskåre deres kunder fra deres køb er ikke i orden i min bog. Jeg sidder faktisk og bliver godt mavesur jo mere jeg tænker over det...

:evil:


helt enig hold kæft jeg blev sur da jeg lige betalte 1600 msp og kort tid efter er alt tabt pga. de ikke lige kunne sige at dette spil forlader snart xboxen download igen her og hvorfor ryde op i xbox originals :S det er noget tid sidenog efter burnout3 blev taget af er der kommet 5 nye

da jeg ikke har købt speedball kan jeg ikke sige noget men ville da godt lige ha købt det inden det blev taget af :/

kan ikke fatte at microsoft er ligeglade med dem der har købt spil over live når man har købt det må man så selv være opmærksom på om spillet snart bliver fjernet

bliver så sur og skuffet 150,- ud af vinduet :/

Se hvad heinstach skrev - du kan godt downloade dit Burnout igen.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf marklc » 6. dec 2009 11:04

har lige læst det er bare ikke så god til alt det der lol men ka da prøve om jeg kan finde ud af det xD

hvad med speedball der er ikke et sted det fåes hvis ikke man købte det inden det udgik eller det der
marklc
Niveau 2
 
Indlæg: 185


Indlægaf spif2001 » 6. dec 2009 11:05

marklc skrev:har lige læst det er bare ikke så god til alt det der lol men ka da prøve om jeg kan finde ud af det xD

hvad med speedball der er ikke et sted det fåes hvis ikke man købte det inden det udgik eller det der


Din købshistorik er her: http://marketplace.xbox.com/da-DK/myAcc ... story.aspx

Så skal du bare finde dit Burnout og trykke på download knappen.

Mht til at få fat i Speedball 2, så er det ikke muligt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf marklc » 6. dec 2009 11:10

spif2001 skrev:
marklc skrev:har lige læst det er bare ikke så god til alt det der lol men ka da prøve om jeg kan finde ud af det xD

hvad med speedball der er ikke et sted det fåes hvis ikke man købte det inden det udgik eller det der


Din købshistorik er her: http://marketplace.xbox.com/da-DK/myAcc ... story.aspx

Så skal du bare finde dit Burnout og trykke på download knappen.

Mht til at få fat i Speedball 2, så er det ikke muligt.


arh damn it men tak for svarene :D
marklc
Niveau 2
 
Indlæg: 185


Indlægaf marklc » 6. dec 2009 11:21

nårh det var jo ikke så svært :P
marklc
Niveau 2
 
Indlæg: 185



Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster