Xboxlife forum

Prince of Persia anmeldelse

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Jeres vurdering af Prince Of Persia - 1 til 10 hvor 10 er højest

10
1
11%
9
4
44%
8
1
11%
7
1
11%
6
0
Ingen stemmer
5
1
11%
4
0
Ingen stemmer
3
0
Ingen stemmer
2
0
Ingen stemmer
1
1
11%
 
Afgivne stemmer : 9

Prince of Persia anmeldelse

Indlægaf VideoJakob » 14. jun 2007 08:48

Så kom det endelig! Det længe ventede Prince of Persia. Men har det været ventetiden værd? Svaret er ganske enkelt: I højeste grad!

Det er simpelthen en nydelse at sætte fingrene over controllerens knapper og så styre vores kære Prins igennem den farlige fangekælder og senere højere op i paladset.

Det er et platform spil af den gamle skole, men med en dejlig blanding af puzzle og stress oveni ( man har kun en time til opgaven ). Det gælder kort sagt om at føre Prinsen ud af slottet ved at finde den rigtige vej igennem platforms-labyrinten.

Gameplay holder for vildt! Det er simpelthen det gamle spil i ny forklædning, men det gør ikke noget da det jo også er meningen. Det er ikke lanceret som et "nyt" PoP spil, men derimod blot det klassiske spil med nyt udseende. Og jeg skal lige love for at det er det klassiske spil.
Hvis man, som jeg, har siddet foran skærmen på en gammel amiga eller pc og gamet PoP indtil fingrene blødte, bliver man fuldstændig overdrevet nostalgisk når man ser Prinsen falde ud af døren, hvilket er startskuddet til første bane. Om banerne er helt ens fra de gamle har jeg lidt svært ved at vurdere, men har på fornemmelsen ( og fingrenes hukommelse ) at det er de.

Styringen af vores kære Prins er helt i top. Han er blevet meget mere livlig og har også fået tilføjet nogle giftige hoppe moves ( backwards flip anyone? ). Ligeledes har det reddet mit liv mange gange, at man nu kan gribe fat i kanten bag sig hvis man er på vej ud over en afsats for fuld fart. En feature jeg ikke kan huske var i det gamle spil.

Spillet er grafisk set utrolig flot. Utroligt at de kan pakke det ind i sådan et lille xbox live arcade spil. Det er dejligt at se at der er kælet så meget for detaljerne.

Prince of Persia får 8 ud af 10 smileys af mig
Simpelthen fordi gameplay stadig holder, og de virkelig har gjort meget ud af at bibeholde det originale spil, men bare oppet styring og grafik til det yderste.
Og så er 800 MP for sådan et guldspil ikke mange penge. :-D

Prince Of Persia Classic :D :D :D :D :D :D :D :D
Senest rettet af VideoJakob 15. jun 2007 06:48, rettet i alt 2 gange.
Om etikken i at være jæger:
"Man skal altid huske at de fleste dyr faktisk er levende indtil de dør" Citat slut..........

Billede
VideoJakob
Niveau 3
 
Indlæg: 204


Indlægaf brwnx » 14. jun 2007 09:02

jeg er så træt af at jeg lige har pakket min xbox ned....POP classic lyder bare så fedt...
Billede
brwnx
Niveau 5
 
Indlæg: 856


Indlægaf enfen » 14. jun 2007 09:05

Jeg springer let og elegant over dette spil :)
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Indlægaf VideoJakob » 14. jun 2007 09:06

brwnx skrev:jeg er så træt af at jeg lige har pakket min xbox ned....POP classic lyder bare så fedt...


Kan jeg godt forstå. Men må også sige at det er en god undskyldning til at pakke den ud igen. :-)
Om etikken i at være jæger:
"Man skal altid huske at de fleste dyr faktisk er levende indtil de dør" Citat slut..........

Billede
VideoJakob
Niveau 3
 
Indlæg: 204


Indlægaf Wescada » 14. jun 2007 09:09

enfen skrev:Jeg springer let og elegant over dette spil :)

Ditto :lol:
Wescada
 


Indlægaf N|V » 14. jun 2007 19:32

Jeg er simpelthen ved at rive hår og tænder ud over dette spil. Jeg kan ikke forstå, hvordan jeg kunne gennemføre det på 60 minutter i en alder af 6? Nu, i en alder af 21, er jeg ved at gå fuldstændig amok over fælderne, fordi jeg hele tiden glemmer at træde forsigtet an.
N|V
Niveau 7
 
Indlæg: 2512

Brugeravatar

Indlægaf HunkyDory » 14. jun 2007 19:47

N|V skrev:Jeg er simpelthen ved at rive hår og tænder ud over dette spil. Jeg kan ikke forstå, hvordan jeg kunne gennemføre det på 60 minutter i en alder af 6? Nu, i en alder af 21, er jeg ved at gå fuldstændig amok over fælderne, fordi jeg hele tiden glemmer at træde forsigtet an.


Måske var det en 60 minutters lang drøm!
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563



Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster