hamdenfede skrev:TZidakutch skrev:ja, jeg vil selvfølgelig ikke bruge det.. udover min søster brugte det til at skrive en klage over falsk reklamering, da hun også så den flotte computer til 399, men den stod til 3999 i kurven, hvilket er en helt anden sag omkring svindel
Seriøst? Syntes du ikke selv det er at køre den for langt ud?
Kan iøvrigt sige til Bavi, at du bliver nødt til at følge med i undervisningen! Fonasagen blev tabt af forbrugeren.
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Elgiganten har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer du har bestilt.
Blauwy skrev:Der står altså;Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Elgiganten har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer du har bestilt.
Den er ikke længere end det.
tue69 skrev:Blauwy skrev:Der står altså;Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Elgiganten har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer du har bestilt.
Den er ikke længere end det.
Men er det ikke netop en bindende ordrebekræftelse han har fået (altså bekræftelse nummer 2)?
Blauwy skrev:tue69 skrev:
Men er det ikke netop en bindende ordrebekræftelse han har fået (altså bekræftelse nummer 2)?
Som jeg har læst fik han den automatiske bekræftelse, og dagen efter en 2. mail der sagde at ordren var annulleret.
Jeg beklager, hvis jeg har taget fejl i den sammenhæng
Hov, og han har heller ikke fået besked om at varen er afsendt, og det er derefter handlen er bindende.
Blauwy skrev:Ordrebekræftelsen er jo automatisk når man bestiller noget. De sender jo ikke varen 1 minut efter du bestiller den. Fakturaen får du med når de fortæller dig at varen ér sendt afsted. Dét er den ikke her. Derfor er det ikke bindende, ifølge Elgiganten selv.
Alle de sager vi har snakket om før kan vi ikke bruge til noget, medmindre han tager sagen op for forbrugerklagenævnet. Det er fællesnævneren for alle de andre sager.
thetof91 skrev:Blauwy skrev:Ordrebekræftelsen er jo automatisk når man bestiller noget. De sender jo ikke varen 1 minut efter du bestiller den. Fakturaen får du med når de fortæller dig at varen ér sendt afsted. Dét er den ikke her. Derfor er det ikke bindende, ifølge Elgiganten selv.
Alle de sager vi har snakket om før kan vi ikke bruge til noget, medmindre han tager sagen op for forbrugerklagenævnet. Det er fællesnævneren for alle de andre sager.
Det du for automatisk først er en ordrebestilling/bestillings-ordre eller hvad nu forskellige kalder det..
En ordrebekræftelse er den du for når handlen er gået helt igennem og den er bindende..
Blauwy skrev:Ordrebekræftelsen er jo automatisk når man bestiller noget. De sender jo ikke varen 1 minut efter du bestiller den. Fakturaen får du med når de fortæller dig at varen ér sendt afsted. Dét er den ikke her. Derfor er det ikke bindende, ifølge Elgiganten selv.
Alle de sager vi har snakket om før kan vi ikke bruge til noget, medmindre han tager sagen op for forbrugerklagenævnet. Det er fællesnævneren for alle de andre sager.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster