RaggedDonkey skrev:Downtown har intet ansvar, for deres tilbud ER korrekt. De har valgt at samarbejde med en butik, hvis normalpris på varen er 2600. Butikken er så gået med til få 50 % mindre for varen, men så får de måske til gengæld solgt flere, end hvis de ikke gik med til det. Downtown er bare et mellemled.
Det er et dårligt tilbud, og man skal huske at undersøge markedet, før man køber den slags, men det er op til folk selv at være ansvarlige forbrugere. Det er ikke Downtowns skyld.
RaggedDonkey skrev:Downtown har intet ansvar, for deres tilbud ER korrekt. De har valgt at samarbejde med en butik, hvis normalpris på varen er 2600. Butikken er så gået med til få 50 % mindre for varen, men så får de måske til gengæld solgt flere, end hvis de ikke gik med til det. Downtown er bare et mellemled.
Det er et dårligt tilbud, og man skal huske at undersøge markedet, før man køber den slags, men det er op til folk selv at være ansvarlige forbrugere. Det er ikke Downtowns skyld.
RaggedDonkey skrev:Downtown har intet ansvar, for deres tilbud ER korrekt. De har valgt at samarbejde med en butik, hvis normalpris på varen er 2600. Butikken er så gået med til få 50 % mindre for varen, men så får de måske til gengæld solgt flere, end hvis de ikke gik med til det. Downtown er bare et mellemled.
Det er et dårligt tilbud, og man skal huske at undersøge markedet, før man køber den slags, men det er op til folk selv at være ansvarlige forbrugere. Det er ikke Downtowns skyld.
Madskimo skrev:Noget helt andet er - Hvorfor er der xboxlife i linket?
Major Oblivious skrev:Den har været oppe i kontant, og her vurderede man at gældende praktis ikke er lovlig.
Fordi at en "butik" / "webshop" sætter en given vare til et eller andet absurd beløb i 14 dage, så er det ikke ensbetydende med at man kunne sætte den som førpris..
Samme problem havde de med alle de sweet-deals/dagens tilbud osv. hvor rabatterne blev sky-høje.
Alle har åbenbart ikke lært det
Thorpedo29 skrev:Hvis DownTown har den samme holdning som dig så lever de forhåbentligt ikke længe....
Hvis man vil behandle sine kunder ordentligt og beholde dem så ligger man ikke den slags bondefangeri ud til dem.
En ting er det juridiske ansvar men der er også noget der hedder moral.
NiklasOfDoom skrev:Er det også L'easys ansvar at fortælle forbrugerne at deres priser er helt hen i vejret? Som RaggedDonkey siger er det vel ikke så svært at lave en søgning på Pricerunner. Det kan vel ikke passe at alle vi interagerer med (staten, kommunerne, skolerne, virksomhederne, you name it) i ethvert tilfælde skal være moralske overseere for os stakkels forbrugere. Ansvar er ikke så slemt.
RaggedDonkey skrev:Major Oblivious skrev:Den har været oppe i kontant, og her vurderede man at gældende praktis ikke er lovlig.
Fordi at en "butik" / "webshop" sætter en given vare til et eller andet absurd beløb i 14 dage, så er det ikke ensbetydende med at man kunne sætte den som førpris..
Samme problem havde de med alle de sweet-deals/dagens tilbud osv. hvor rabatterne blev sky-høje.
Alle har åbenbart ikke lært det
Jeg tror, du hentyder til, at butikkerne ikke må sætte varens pris højt en uge (x, mod normalpris z, hvor z<x), og så ugen efter sige "kæmpe tilbud, førpris x, nu y".
Hvis ikke, så har jeg ikke lige set det afsnit af Kontant, hvor de snakker om disse "dagstilbudsbutikker", som Downtown er (her får man en vare med en ret stor rabat, men tilbuddet gælder kun én dag, man kan kun købe varen ét sted, og der skal være solgt så og så mange tilbud, før varen faktisk kan købes til den pris, tilbuddet giver).
Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster