Xboxlife forum

ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Cena » 10. mar 2013 20:10

Stjerne skrev:
IkkNico skrev:Fisk, ved bare, det ikke er billigt. Det er store sider med meget trafik aldrig.

Ved http://www.one.com koster 5gb plads 11,25 kr om måneden med fri trafik. ikke den største formue :)


Haha hvis Xboxlife brugte sådan en løsning er jeg ikke sikker på siden så ud som den gør.
Hvis du ser på hvor meget en HD video trailer fylder, så ville der ikke være plads til ret mange af gangen på 5 GB.

Ovenstående løsninger egner sig kun til private hjemmesider for sjov :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Erroneus » 10. mar 2013 22:26

Og det er ikke kun pladsen, men også selve den mængde CPU, IO og RAM en side som xboxlife trækker på en server, da der er masser af serverside kode og database-forbindelser. Og hvis der er noget man ikke får på en one.com server, hvor de smider 5000 kunder ind på en server, så er det CPU, IO og RAM.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Sanxion » 11. mar 2013 07:51

Jeg har to dårlige erfaringer med Coolshop:

1. De sendte engang P3 versionen af et Xbox 360 spil jeg havde bestilt....jeg kontaktede dem og brokkede mig gevaldigt og bad dem sende det rigtige spil mens jeg returnerede PS3 versionen. Det nægtede de, de ville først sende mig det spil jeg havde betalt for, når jeg havde returneret det andet.
2. Nogle gange når jeg køber spil på Coolshop betaler jeg for sms servicen (besked, når de sender varen) men jeg har ingen af gangene modtaget en sms. Jeg har gjort Coolshop opmærksom på dette og deres svar var 'ja, vi ved godt, der har været noget bøvl med sms servicen'
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Competa » 11. mar 2013 12:36

Sanxion skrev:Jeg har to dårlige erfaringer med Coolshop:

1. De sendte engang P3 versionen af et Xbox 360 spil jeg havde bestilt....jeg kontaktede dem og brokkede mig gevaldigt og bad dem sende det rigtige spil mens jeg returnerede PS3 versionen. Det nægtede de, de ville først sende mig det spil jeg havde betalt for, når jeg havde returneret det andet.
2. Nogle gange når jeg køber spil på Coolshop betaler jeg for sms servicen (besked, når de sender varen) men jeg har ingen af gangene modtaget en sms. Jeg har gjort Coolshop opmærksom på dette og deres svar var 'ja, vi ved godt, der har været noget bøvl med sms servicen'


Hvis du ikke har fået den service du har betalt for skal de bare hive pengene frem ! Svineri !
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Ink129 » 11. mar 2013 12:37

Jeg har også prøvet deres sms-service af to gange og har aldrig modtaget en fra dem, så det gør jeg ikke igen - og jo, jeg har oplyst rigtig telefonnummer hos dem.

Sidste sommer modtog jeg en rykker fra dem angående et køb fra 2009, som jeg angiveligt ikke skulle have betalt for. Først troede jeg, at det var et forsøg på phishing, da der ingen faktura, ordrenummer eller andet konkret var med. Desuden havde jeg betalt med VISA/Dankort, som jeg aldrig havde haft problemer med, men den kunne jo have smuttet den enkelte gang. Jeg gik ind og tjekkede min ordrehistorik fra den måned i 2009, hvor ordren skulle være afsendt. Det viste sig, at jeg havde fået tilsendt to pakker i løbet af den måned, men ingen af dem var tæt på det beløb, som jeg skyldte. Min phishing-mistanke blev kun bestyrket, men jeg tog kontakt med dem for en sikkerheds skyld, for skyldte jeg dem penge, så var de da selvfølgelig berettiget til dem. Jeg fik at vide, at det ganske vist var dem, som havde sendt mail'en, men det var på grund af en systemfejl, at jeg havde fået min, og jeg skulle bare se bort for den... alright, så...

Fast-forward til den dag i dag, hvor jeg har fået en lignende mail - denne gang for en ubetalt ordre fra maj 2010. Endnu en gang følger der ingen faktura eller ordrenummer med, så man hurtigt selv lige kunne tjekke det op. Igen har jeg været inde og tjekke min ordrehistorik, og det viser sige denne gang, at jeg intet har fået tilsendt i maj 2010 hos coolshop, så hvorfor jeg skylder dem penge fra den måned - det kan jeg ikke lige se. Nå ja, og hvis jeg ikke betaler inden 10 dage, så kommer der efter sigende rykkergebyrer på. Jaja, det er fint med jer...

Jeg formoder, at det er en fejl igen, da det virker sært, ligesom det også virkede sært sidste gang. Inde på Trustpilot, hvor nogle enkelte kunder har brokket sig over dette, kan jeg se, at en repræsentant fra Coolshop har skrevet, at betaler folk ikke deres rykkere ikke over mail, så sender de et brev til addressen, hvilket de så må gøre i mit tilfælde, hvis det virkelig passer, at jeg skylder. Og så må jeg jo tage den derfra, hvis det er...
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 15:01

Jeg har lige chekket min mail, og der var fanme også en rykker på 404,- fra et køb i 2011. Hvordan behandler i andre dette?
Har lige været i banken, og de har fanme aldrig haft trukket de penge, og jeg har ingen lige nu, så ryger i RKI på det her lort.
Kan de virkelig sende alle disse trusler og rykkere, når det er deres egen fejl de ikke trak pengene?
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Descenter 1976 » 11. mar 2013 15:32

Til alle...
Hvad skriver Coolshop i disse mails?
(Må jeg se dem "bare slet alle navne og numre selvfølgelig)
Jeg er helt for at en forretning skal have deres penge hvis man skylder dem!!!
MEN hvis de ikke før efter, ja næsten flere år, har givet til kende at man har et udestående med dem,
og at de evt truer en med RKI, og/eller ligger rykkergebyer på ved første brev, så ændre jeg strax holdning.
(OG så har jeg loven på min siden! Kig min post på Synoptik længere oppe i denne chat)
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 15:40

De skriver kort og godt, at jeg skylder dem penge fra et køb i slutningen af 2011, og at jeg har 10 dage til at betale.
Jeg var bare sikker på, at de havde trukket pengene, for har aldrig haft det her problem med dem før.
Jeg er så F***ing hidsig over det her lige nu, det kunne ikke have kommet på et værre tidspunkt.
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Madskimo » 11. mar 2013 15:44

Kan sådan et krav ikke forældes ? Jeg fik engang en bøde for at køre uden billet i et tog - Jeg betalte den aldrig, og da de sendte en rykker (laaang tid efter) så viste det sig at kravet var "forældet"
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 15:54

Kan nu se, at jeg også fik en mail fra dem i 2012 om det :( Hvorfor ind i helvede sender de ikke et brev til ens adresse istedet.. Chekker næsten aldrig min spam-mail, er ved at bladre de +1200 mails igennem nu.
- Fandt fakturaen fra det køb som de opkræver, og der står intet andet end "Beløbet vil først blive trukket når hele varen er leveret". I mailen fra 2012 skrev de så, at min bank havde afvist købet? Er det så fordi, at de først har prøvet at trække pengene i 2012!? Jeg forstår intet af det her..
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Ink129 » 11. mar 2013 16:15

BeatenIndiana skrev:Kan nu se, at jeg også fik en mail fra dem i 2012 om det :( Hvorfor ind i helvede sender de ikke et brev til ens adresse istedet.. Chekker næsten aldrig min spam-mail, er ved at bladre de +1200 mails igennem nu


En repræsentant fra Coolshop har skrevet til et par brugere på Trustpilot, at de sender rykkere ud pr. brev, hvis folk ikke reagerer på deres mails, så jeg forstår heller ikke, at de ikke har sendt et brev ud til dig anden gang.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 16:23

Jeg forstår det virkelig heller ikke, for så burde de have lagt et rykkergebyr på, for der står også i mail'en fra dengang, at jeg havde 10 dage til at betale :/. Jeg er fuldstændig blank her. Hvordan kan min bank have afvist købet, hvis pengene bliver reserveret når man bestiller? Der står på faktura'en hvis det er en forudbestilling, og det står der ikke på den for dette køb
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 11. mar 2013 16:40

Sanxion skrev:Jeg har to dårlige erfaringer med Coolshop:

1. De sendte engang P3 versionen af et Xbox 360 spil jeg havde bestilt....jeg kontaktede dem og brokkede mig gevaldigt og bad dem sende det rigtige spil mens jeg returnerede PS3 versionen. Det nægtede de, de ville først sende mig det spil jeg havde betalt for, når jeg havde returneret det andet.
2. Nogle gange når jeg køber spil på Coolshop betaler jeg for sms servicen (besked, når de sender varen) men jeg har ingen af gangene modtaget en sms. Jeg har gjort Coolshop opmærksom på dette og deres svar var 'ja, vi ved godt, der har været noget bøvl med sms servicen'

1. Det er ganske normalt at butikkerne vil have modtaget retur varen før de sender byttevaren. Det er ikke exclusivt for Coolshop.
2. Det er et teknisk problem, som i sidste ende ikke påvirker dit køb andet end at holde dig opdateret.

BeatenIndiana skrev:Jeg har lige chekket min mail, og der var fanme også en rykker på 404,- fra et køb i 2011. Hvordan behandler i andre dette?
Har lige været i banken, og de har fanme aldrig haft trukket de penge, og jeg har ingen lige nu, så ryger i RKI på det her lort.
Kan de virkelig sende alle disse trusler og rykkere, når det er deres egen fejl de ikke trak pengene?

Har du tjekket din ordrehistorik? Og jeg er overbevist om at hvis du lige ringer til Coolshop og forklarer situationen med en uventet regning du ikke har pengene til, så er de nok med på at du betaler til d. 1, når du har pengene.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 16:48

Jeg har lige kigget på den bestemte ordre i min historik, og der står "Betalingen er udløbet, og derfor ikke længere gyldig".
Det svarer bare ikke på min spørgsmål overhovedet. Hvorfor har de ikke kunne trække pengene, og hvorfor sender de en mail 8 måneder efter, om at min bank har afvist!?
Og det der står med betalingen, det står ved alle mine ordre :/
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf BeatenIndiana » 11. mar 2013 17:17

Og bum, så lå brevet der. Inkasso har overtaget min sag.
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster