Xboxlife forum

Handel i udlandet

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Handel i udlandet

Indlægaf Lord Khazmir » 5. jul 2010 09:32

Hep,

Er rimelig novice i forhold til at handle i udlandet, primært fordi jeg ikke var sikker på hvad der var det rigtige.
Efter at jeg blevet mopset på Coolshop tænker jeg at forsøge mig med at købe spil i udlandet.

Jeg har søgt lidt rundt i diverse fora, men ikke umiddelbart fundet svar på alle mine spørgsmål.

1) Told tror jeg at jeg har rimelig styr på - så længe der handles inden for EU, så burde jeg være save.

2) Er det sikkert nok at handle med Visa/DK? Eller skal man bruge Paypal, Netteler, Google Payout eller andre, for at være sikker mod at ens konto bliver luret/hacket? Er det så banken, der bærer risikoen?

3) Kan man være sikker at formatet er det rigtige? Har ex. England sammen region som DK?
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf Gajda » 5. jul 2010 09:38

1 - Det er helt korrekt, så længe du handler indenfor EU kan du ikke pålægges told.

2 - Visa er mere sikkert end PayPal. PayPal fungerer som bakoverførsler og er uden sikkerhed.

3 - I England anvender de samme format som i Danmark. (PAL) Spil købt i England fungerer derfor på danske konsoller.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf madslol26 » 5. jul 2010 09:39

Kan svare på 3 spørgsmål. ALLE spil indenfor EU burde være Pal Format, men vis du køber i USA så er det NTSC format, som ikke kan køre på danske konsoler. og Asien er det NTSC-J som heller ikke kan køre på danske konsoller, så vis du køber inden for EUs grænser, burde du være sikker (: håber det hjalp. ( der står altid på kasetten om det er Pal/NTSC/NTSC-J )
madslol26
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf Major Oblivious » 5. jul 2010 09:49

Vil lige rette, nogle få NTSC/NTSC-J titler kan godt køre på europæiske konsoller. Jeg købte L4D gennem Coolshop, og det var NTSC/NTSC-J, men det betragt det som en undtagelse!
Hvilket så også betyder at jeg ikke kan komme af med det spil igen :?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf Gajda » 5. jul 2010 09:55

Blockbuster tager imod regionsfrie NTSC-J spil. Dog tager GAME og GameStop kun imod PAL spil. Man kan derfor enten komme af med sine NTSC-J ved at sælge dem privat eller ved at bytte dem i Blockbuster.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Chaui » 5. jul 2010 09:56

Major Oblivious skrev:Vil lige rette, nogle få NTSC/NTSC-J titler kan godt køre på europæiske konsoller. Jeg købte L4D gennem Coolshop, og det var NTSC/NTSC-J, men det betragt det som en undtagelse!
Hvilket så også betyder at jeg ikke kan komme af med det spil igen :?


Sådan går det desværre når man handler med Notsocoolshop.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf Lord Khazmir » 5. jul 2010 10:16

Super - tak for svarene :D

Så tror jeg egentlig ikke der kan være nogle dårlige undskyldninger for ikke at begynde at handle i udlandet.
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf Lord Khazmir » 5. jul 2010 10:17

Er der i øvrigt nogen gamepushere der generelt er bedre og billigere end andre?

Jeg har selv overvejet amazon.co.uk
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf thetof91 » 5. jul 2010 10:28

Gajda skrev:1 - Det er helt korrekt, så længe du handler indenfor EU kan du ikke pålægges told.

2 - Visa er mere sikkert end PayPal. PayPal fungerer som bakoverførsler og er uden sikkerhed.

3 - I England anvender de samme format som i Danmark. (PAL) Spil købt i England fungerer derfor på danske konsoller.


Lige en undtagelse er der ved 1. der er nogle butikker i england som sender fra kanaløerne og derfor af en eller anden grund ikke er under EU regler med told og det :) Kan ikke lige huske hvilke.

Jeg handler selv ved 365games.co.uk billig spil og fragt er kun 0.99£ per spil man skal have sendt :)
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Indlægaf CaioN » 5. jul 2010 10:32

Lord Khazmir skrev:Er der i øvrigt nogen gamepushere der generelt er bedre og billigere end andre?

Jeg har selv overvejet amazon.co.uk


Amazon er en kanon shop, dog er de ofte lidt dyrere fordi man skal betale VAT hos dem...

Du kan evt. også kigge hos:

Shopto.net
gameplay.co.uk

Du undgår told ved begge shops..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf Lord Khazmir » 5. jul 2010 10:36

De er godt nok billige :shock:

Er deres levering i orden - de er ikke for lang tid om at fremsende? Hvordan virker deres forudbestilling?
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf sebru » 5. jul 2010 11:21

Jeg har bestilt fra shopto.net flere gange. Det tog som regel 3-5dage fra ordren er lagt, til du modtager det.

Har faktisk prøvet engang hvor jeg bestilte noget mandag nat, og modtog det torsdag. Så to dage altså.

mht. forudbestilling virker det vel ligesom alle andre butikker? du bestiller, de sender på dagen, du har det et par dage senere :)
Billede
sebru
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Indlægaf Spankey103 » 5. jul 2010 11:24

www.game.co.uk

siger ikke mere.
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Indlægaf Rahbek » 5. jul 2010 12:14

Play.com er heller ikke skidt. Man skal bare lige have en vågent øje, så kan man godt nok finde nogle billige ting derinde.

Fik fx Batman: Arkham Asylum til 280 inkl fragt, mindre end en uge efter det var udkommet.
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Gajda » 5. jul 2010 12:17

Rahbek skrev:Play.com er heller ikke skidt. Man skal bare lige have en vågent øje, så kan man godt nok finde nogle billige ting derinde.

Fik fx Batman: Arkham Asylum til 280 inkl fragt, mindre end en uge efter det var udkommet.


Play.com sender fra Jersey. Der er derfor risiko for told.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster