Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Tzmir » 12. aug 2009 21:39

Fik pengene tilbage efter 4 dage jeg opdagede det. Skulle ikke engang betale for nyt VISA/Dankort.
Tzmir
Niveau 6
 
Indlæg: 1748


Indlægaf Spriz13 » 12. aug 2009 23:06

Mmh, mit kort er blevet spærret pludseligt efter at PRØVE at handle der, den blev afvist der så håber det er fordi der er sket noget inden mine handler der.. har dog handlet der flere gange :o

Holy crap :(
Spriz13
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Indlægaf pgrundl » 13. aug 2009 07:18

Spriz13 skrev:Mmh, mit kort er blevet spærret pludseligt efter at PRØVE at handle der, den blev afvist der så håber det er fordi der er sket noget inden mine handler der.. har dog handlet der flere gange :o

Holy crap :(


Er du sikker på, at det er spærret? De (shopto) har et system, hvor de hæver £1 fra kontoen (og sætter dem tilbage). Det er ikke mange banker i Danmark, der tillader den slags transaktioner, og derfor bliver de afvist.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Sailaka » 20. aug 2009 22:13

:-#
Senest rettet af Sailaka 24. sep 2009 23:40, rettet i alt 1 gang.
Sailaka
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf pgrundl » 20. aug 2009 22:42

Sailaka skrev:
caspstorm skrev:On a side note:
Shopto.net har indført paypal betaling.


PayPal ikke er et selskab, man bør give sit kortnummer til. Informationerne bliver vist gemt på en server i USA, som sikkert er udsat for hackerangreb flere gange i minuttet. Jeg ville ikke kunne sove roligt om natten. [-o<


Og servere i USA er mere ramt end servere i Danmark? Hvor tror du, at bankerne har dine oplysninger? :)
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf skurk dk » 20. aug 2009 23:04

Sailaka skrev:
caspstorm skrev:On a side note:
Shopto.net har indført paypal betaling.


PayPal ikke er et selskab, man bør give sit kortnummer til. Informationerne bliver vist gemt på en server i USA, som sikkert er udsat for hackerangreb flere gange i minuttet. Jeg ville ikke kunne sove roligt om natten. [-o<


Undskyld, men LOL!
skurk dk
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf Sailaka » 20. aug 2009 23:56

:-#
Senest rettet af Sailaka 24. sep 2009 23:40, rettet i alt 1 gang.
Sailaka
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf CrawzR » 21. aug 2009 05:37

Sailaka skrev:Det eneste sjove er da, at folk tror, at sikkerheden er større ved PayPal end ved almindelig VISA transaktion!


Forklar din påstand
CrawzR
Niveau 7
 
Indlæg: 2114


Indlægaf Erroneus » 22. aug 2009 01:09

Alt kan hackes og jo større gateway, jo flere angreb er der. Naturligvis er sikkerheden på et site som paypal i orden, men alt kan hackes. Der kan opstå en menneskelig fejl hos paypal, måske finde en hacker et hul i den software som paypal kører eller en medarbejder udnytter sin position til at misbruge data.

Pointen er, at man ikke er 100% sikker nogle steder, men så er det jo så heldigt at vi er godt dækket ind her i Danmark.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Indlægaf pgrundl » 22. aug 2009 07:33

Erroneus skrev:Alt kan hackes og jo større gateway, jo flere angreb er der. Naturligvis er sikkerheden på et site som paypal i orden, men alt kan hackes. Der kan opstå en menneskelig fejl hos paypal, måske finde en hacker et hul i den software som paypal kører eller en medarbejder udnytter sin position til at misbruge data.

Pointen er, at man ikke er 100% sikker nogle steder, men så er det jo så heldigt at vi er godt dækket ind her i Danmark.


Enig. Vi snakker sandsynlighed og konsekvens. Konsekvensen (for slutbrugeren) er den samme, om det så er paypal eller Olgas Betalingsgateway, der bliver hacket. Sandsynligheden er dog en anden, da paypals budget til sikkerhed er betydeligt større end Olgas. Men nej, selvfølgelig er der ikke noget, der er 100%. Jeg er dog, i langt de fleste tilfælde, godt tilpas ved 99+ :)
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Sailaka » 23. aug 2009 16:50

:-#
Senest rettet af Sailaka 24. sep 2009 23:39, rettet i alt 1 gang.
Sailaka
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf Butcher » 23. aug 2009 16:54

Sailaka skrev:Angående PayPal:
http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5811


Kan jo kun sige at de faktisk har ret.

Manden havde købt E-Penge med sit VISA, og han HAVDE modtaget E-Pengene, derfor kan banken ikke holdes til ansvar, da de ikke kan drages til ansvar for HVAD manden har købt for E-Pengene.
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf pgrundl » 23. aug 2009 17:03

Jeg har ikke hørt om nogen her inde, der ikke har fået deres varer fra shopto, så lige det punkt er nok ikke så presserende mht paypal.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Iqon » 24. aug 2009 13:59

Jeg har først opdaget dette emne nu, efter i går at have opdaget at der for et par uger siden var forsvundet små 14.000 kr. på min bankkonto. Ikke så sjovt når jeg er på studieophold i New Zealand og mit (nu lukkede) Visa-kort er min eneste adgang til penge. Øv...
Billede
Iqon
Niveau 4
 
Indlæg: 381


Indlægaf Foxx » 27. aug 2009 13:55

Jeg har lige fået brev fra banken fordi min konto er gået i minus.
Har så tjekket netbank, og der er trukket 2.490,99,- kr.

Det her er meddelelsen jeg fik:

VISA-transaktion
SEK 3.379,00
CSA AIRLINE 0646029513535
STOCKHOLM
SVERIGE
Handelsdato: 19/08/2009


Hvad fanden er det?
Shopto?
DJ Numzi
DJ AnD Lomilias23
Foxx
 
Indlæg: 2024


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster