Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf XenturionxTc » 8. jul 2009 09:39

Synes det her er ved at udvikle sig til en farce.

De har mere travlt med at slette alle spor efter katastrofen, end de har med at hjælpe deres (tidligere) kunder.

Som om "company sales directors" sidder og læser forum posts. I så tilfælde må man da aldrig håbe de vælger Help -> Delivery & Shipping, for så fremkommer følgende besked:

How much will my delivery cost?

ShopTo.Net offers free shipping and delivery on all products to uk customers! International delivery is between £3.50 and £4.50 due the flucuation of currency but most often will be around £4.11. This does not apply to any purchase of hardware which is calculated on weight.

Om det er shopto eller deres gateway som har været udsat for kompromitering, er for mig irrelevant. Min harme kommer af den måde, hvorpå shopto har forsøgt at dække alle spor med røgslør og andet gøgl (jeg købte deres forklaring på et tidligere tidspunkt i denne post).
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf Divi » 8. jul 2009 10:18

XenturionxTc skrev:Synes det her er ved at udvikle sig til en farce.

De har mere travlt med at slette alle spor efter katastrofen, end de har med at hjælpe deres (tidligere) kunder.

Som om "company sales directors" sidder og læser forum posts. I så tilfælde må man da aldrig håbe de vælger Help -> Delivery & Shipping, for så fremkommer følgende besked:

How much will my delivery cost?

ShopTo.Net offers free shipping and delivery on all products to uk customers! International delivery is between £3.50 and £4.50 due the flucuation of currency but most often will be around £4.11. This does not apply to any purchase of hardware which is calculated on weight.


Om det er shopto eller deres gateway som har været udsat for kompromitering, er for mig irrelevant. Min harme kommer af den måde, hvorpå shopto har forsøgt at dække alle spor med røgslør og andet gøgl (jeg købte deres forklaring på et tidligere tidspunkt i denne post).


hvad er der galt med det?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf XenturionxTc » 8. jul 2009 10:24

Mit indlæg var en reaktion på, at de har slettet Sonicaspinner's indlæg om, at de havde slettet hans forumindlæg, grundet de kunne få problemer, hvis ledelsen opdagede de solgte varer i udlandet.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf Divi » 8. jul 2009 10:26

XenturionxTc skrev:Mit indlæg var en reaktion på, at de har slettet Sonicaspinner's indlæg om, at de havde slettet hans forumindlæg, grundet de kunne få problemer, hvis ledelsen opdagede de solgte varer i udlandet.


må de ikke sælge spil og hardware til danmark?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf XenturionxTc » 8. jul 2009 10:33

Spinna skrev:Så slettede de sgu min tråd på shopto forum:

Subject: ShopTo.Net Online Security Advice Statement

sonicspinner wrote:
Hey everyone

i feel like i should tell you this.

at xboxlife.dk forum there is a thread where 7 pages of people/customers who have purchased here at shopto , have had their credit card hacked or abused.

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=57400

included myself, and 4 of my other friends who also been customer here.

they are all linked to this site, because its the only place where they either have purchased anything online.

shopto is now a very bad taste amongst danish users, at Denmarks biggest gaming site/forum.

i am very sorry to announce this, and i hope that a paypal option will be available soon.

Regarding what the shopto has said about it, i cant belive it just coinsidense that 5-6 of my friends got hacked recently, and they are shopto users, and also around 30 users on the danish forum have written that they have their CC hacked aswell, and they are all Shopto users.

Sonic


Hi there

Really sorry but we have had to remove your post as we have company sales directors viewing the forum and we have got in some trouble for selling outside of the UK, just thought I would drop a polite pm through to let you know as warning as if they keep seeing other countries mentioned we could loose suppliers.

Regards
Adam
ShopTo


Hvis man læser begrundelsen i bunden af varet, ser det tilsyneladende ikke sådan ud. Det er som sagt underligt, at man sletter et indlæg af frygt for, at "company sales directors" læser forum post, omkring salg til udlandet, når man har en standard shipping rate til udlandet i sin hjælp oversigt.

Jeg er godt klar over der kan være noget parallel import involveret, men at benytte denne undskyldning for at slette førnævnte indlæg omkring misbrug af kortoplysninger, virker komplet usagligt
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf snoopy » 8. jul 2009 11:22

I går var der nogen fra udlandet der forsøgte at hæve 1.000 euro fra min konto. Heldigvis ringede banken til mig inden, så det blev forhindret.
Har tidligere haft handlet hos shopto.net et par gange.

Nu må jeg gå rundt uden penge i nogle dage indtil jeg får et nyt dankort :(
snoopy
Niveau 7
 
Indlæg: 2576
By: Roskilde


Indlægaf Hgudmand » 8. jul 2009 11:25

Mit kort er også blevet misbrugt, så jeg kan kun sige: Boykot den lorte biks !

Der er masser af andre spil butikker på nettet !

Min bank har dog givet mig alle mine penge tilbage, indtil PBS har undersøgt sagen, men jeg er alligevel gal på den amatøragtige opførsel af Shopto.net.
Billede
Hgudmand
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Indlægaf smiley-mann » 8. jul 2009 11:58

Argh lort man.

Så blev der trukket yderligere 1.449,00 kr. fra min konto her til morgen.

Jeg spærrede mit kort igår aftes, så nu kan de vel ikke trække flere penge vel? eller?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Divi » 8. jul 2009 12:02

Fuck hvor er shoto.net ringe, de brude havde stoppet det ved første kort der blev misbrugt.
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf smiley-mann » 8. jul 2009 12:24

Så har jeg lige fået snakket med banken og de sagde at de sender en eller anden formular, som jeg skal udfylde og så undersøger de det?

Er jeg på rette vej og burde jeg kunne få mine penge tilbage?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Spinna » 8. jul 2009 14:30

yup, jeg haaber jeg får mine nye kort en af dagene, ellers kan der anbefales simpleygames som ligner shopto også i pris.

mht til breve fra banken:

ved nogen banker vil de sende en indsigelse formular hvor i skriver hvad og hvornår det skete og beløb, og om i var i besidddelse med jeres visa kort da misbruget skete. og så ellers skrive under og sende afsted.
Man får pengene tilbage uden problemer.

men de fleste banker som ved mit tilfælde, Danske Bank, går man ned til afdelingen og snakker med en rådgiver og så vil hun udfylde indsigelsen ud for dig, ogf spørger dig spørgsmålene osv. hvilket er nemmere og hurtigere betjening.

DEr vil gå 6-7 arbejds dage før man får pengene, men ved nogen af mine venner fik de den efter 2-3 dage. jeg forventer at de 20 euro som blev misbrugt hos mig kommer ind i den her uge.

Men som sagt hold jer væk fra shop lige p.t indtil der er klarer besked om hvad der er sket, eller indtil de får en paypal option.

Sonic
Spinna
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Divi » 8. jul 2009 18:22

Spinna skrev:yup, jeg haaber jeg får mine nye kort en af dagene, ellers kan der anbefales simpleygames som ligner shopto også i pris.

mht til breve fra banken:

ved nogen banker vil de sende en indsigelse formular hvor i skriver hvad og hvornår det skete og beløb, og om i var i besidddelse med jeres visa kort da misbruget skete. og så ellers skrive under og sende afsted.
Man får pengene tilbage uden problemer.

men de fleste banker som ved mit tilfælde, Danske Bank, går man ned til afdelingen og snakker med en rådgiver og så vil hun udfylde indsigelsen ud for dig, ogf spørger dig spørgsmålene osv. hvilket er nemmere og hurtigere betjening.

DEr vil gå 6-7 arbejds dage før man får pengene, men ved nogen af mine venner fik de den efter 2-3 dage. jeg forventer at de 20 euro som blev misbrugt hos mig kommer ind i den her uge.

Men som sagt hold jer væk fra shop lige p.t indtil der er klarer besked om hvad der er sket, eller indtil de får en paypal option.

Sonic


Handler ikke så meget på nettet, så ved ikke hvad der så godt ved paypal.

Hvad er det gode ved paypal?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf pgrundl » 8. jul 2009 19:01

Divi skrev:Handler ikke så meget på nettet, så ved ikke hvad der så godt ved paypal.

Hvad er det gode ved paypal?


Det er en meget anerkendt betalings udbyder (ejet af Ebay). Hvis de bliver koblet på, så har hverken shopto eller sagepay (shoptops udbyder) kreditkort oplysningerne.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf slemfisk » 8. jul 2009 19:04

daamn de må have tjent nogle knaster
slemfisk
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf smiley-mann » 8. jul 2009 23:51

Har nogle af jer fået pengene tilbage?

Og hvor lang tid gik der fra i snakkede med banken til i fik pengene sat ind på jeres konto?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster