Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Muggs » 5. jul 2009 10:34

Jeg handlede hos Shopto.net for 1½ uges tid siden, hvor de havde PURE på bud. Handlen gik fint, men i fredag blev mit Visa/Dankort spærret af banken, præventivt. De sagde at det måske var blevet afluret og derfor spærrede de det præventivt. Mit gæt er at det er fordi det er brugt hos Shopto.net. For jeg hæver aldrig i alm. automater - kun i butikker. Men kortet er ikke blevet misbrugt og der er ikke hævet nogle penge jeg ikke kender til. Men som de sagde var det også præventivt. Bare pinligt at stå i en butik og finde ud af at kortet er spærret :-( De kunne sgu godt lige ha ringet og fortalt det..
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Indlægaf Zerofl » 5. jul 2009 10:42

Har også været udsat for at mine kortoplysninger blev stjålet og misbrugt (for kun 20 dollar) for cirka en måned siden. Vidste dog ikke noget om dette Shopto.net pis før for ikke så længe siden, så har for længst indtastet mine nye kreditkortoplysninger ;s
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Indlægaf Annxii » 6. jul 2009 11:10

så kan jeg også melde mig i klubben! Min bank har lige ringet og sagt at PBS spærrede mit visa i fredags efter at der var nogle, der forsøgte at sætte 2x1500kr ind på en betting-konto fra mit visa. Jeg købte Godfather 2 fra shopto.net for nogle måneder siden og det blev jo så det sidste jeg købte fra dem!

...men det er da altid noget at det kun kommer til at koste mig irritationen ved at skulle have et nyt kort :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf WollaMan » 6. jul 2009 11:44

Har lige tjekket min konto og heldigvis ingen mærkelige transaktioner. Jeg har heller ikke handlet på shopto.net før, og det kommer jeg nok heller ikke til nu.

Synes nu SHOPTO.NET lyder som en af synderne, eftersom de fleste herinde, som er ramt af mærkelige transaktioner har handlet der.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Spinna » 7. jul 2009 00:42

Så har shopto hackken osse ramt de tyrkiske bruger/køber. en tyrkisk gaming forum har over 100 sider på en tråd med folk som har fået misbrugt deres kort, da de kun har brugt den på shopto.net

så ham Dave aben skal ikke komme og sige at der ikke er noget galt her, det kan godt være siden ikke gemmer oplysninger, men der er leak et eller andet sted linked til shopto.

fantastisk.
Spinna
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf hellwing » 7. jul 2009 13:52

Spinna skrev:så ham Dave aben skal ikke komme og sige at der ikke er noget galt her, det kan godt være siden ikke gemmer oplysninger, men der er leak et eller andet sted linked til shopto.

fantastisk.


den kan jo faktisk godt være uskyldige, men så skal de nok overveje at skifte gateway.
hellwing
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Hnansen » 7. jul 2009 14:19

hellwing skrev:
Spinna skrev:så ham Dave aben skal ikke komme og sige at der ikke er noget galt her, det kan godt være siden ikke gemmer oplysninger, men der er leak et eller andet sted linked til shopto.

fantastisk.


den kan jo faktisk godt være uskyldige, men så skal de nok overveje at skifte gateway.


Uskyldig indtil det modsatte er bevist - naturligvis.

Meeen det ligner dog mere og mere Shopto som har fuckede up.
Mit kort blev selv spæret præventivt af PBS, kort tid efter jeg havde købt Stranglehold hos Shopto.
Det er efterhånden ved at være længe siden jeg har brugt mit kort i andre web shops, så alt tyder det er Shopto der er noget galt med.

Jeg har dog heldigvis sluppet for underlige transaktioner.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Indlægaf smiley-mann » 7. jul 2009 17:49

Så blev jeg også ramt.

Electron køb EUR 22,48 CCBill.com *The Hor - 169,05 kr.

Og

Electron køb USD 49,95 NetCash.com - 267,49 kr.

Nogen der ved, hvordan jeg kan få pengene tilbage?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf annamic » 7. jul 2009 17:58

Det burde du kunne klare via din bankrådgiver - skal ikke volde de store problemer.

Er endnu ikke ramt efter mit sidste køb hos dem - men orvejer dog at lukke mit kort (selvom det i nogle dage vil give problemer i det "daglige"...)
annamic
Niveau 4
 
Indlæg: 560
By: Vallensbæk Strand


Indlægaf hellwing » 7. jul 2009 18:00

smiley-mann skrev:Så blev jeg også ramt.

Electron køb EUR 22,48 CCBill.com *The Hor - 169,05 kr.

Og

Electron køb USD 49,95 NetCash.com - 267,49 kr.

Nogen der ved, hvordan jeg kan få pengene tilbage?


øøøhhhh... hvordan hænger det sammen med shopto.net?

men generelt ved betalingskort bedrag: fat i banken, så sender de en klage formular.
hellwing
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf smiley-mann » 7. jul 2009 18:04

hellwing skrev:
smiley-mann skrev:Så blev jeg også ramt.

Electron køb EUR 22,48 CCBill.com *The Hor - 169,05 kr.

Og

Electron køb USD 49,95 NetCash.com - 267,49 kr.

Nogen der ved, hvordan jeg kan få pengene tilbage?


øøøhhhh... hvordan hænger det sammen med shopto.net?

men generelt ved betalingskort bedrag: fat i banken, så sender de en klage formular.



Jeg har heller ikke sagt at det hænger sammen med shopto.net!
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf hellwing » 7. jul 2009 22:55

smiley-mann skrev:
hellwing skrev:
smiley-mann skrev:Så blev jeg også ramt.

Electron køb EUR 22,48 CCBill.com *The Hor - 169,05 kr.

Og

Electron køb USD 49,95 NetCash.com - 267,49 kr.

Nogen der ved, hvordan jeg kan få pengene tilbage?


øøøhhhh... hvordan hænger det sammen med shopto.net?

men generelt ved betalingskort bedrag: fat i banken, så sender de en klage formular.



Jeg har heller ikke sagt at det hænger sammen med shopto.net!


ok, jeg synes ellers at tråden hedder shopto.net hacked?
hellwing
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf smiley-mann » 7. jul 2009 22:59

hellwing skrev:
smiley-mann skrev:
hellwing skrev:
smiley-mann skrev:Så blev jeg også ramt.

Electron køb EUR 22,48 CCBill.com *The Hor - 169,05 kr.

Og

Electron køb USD 49,95 NetCash.com - 267,49 kr.

Nogen der ved, hvordan jeg kan få pengene tilbage?


øøøhhhh... hvordan hænger det sammen med shopto.net?

men generelt ved betalingskort bedrag: fat i banken, så sender de en klage formular.



Jeg har heller ikke sagt at det hænger sammen med shopto.net!


ok, jeg synes ellers at tråden hedder shopto.net hacked?


Det gør den skam også. Men jeg har handlet via Shopto.net og hvis fejlen ligger hos shopto så hænger det jo også sammen med shopto.net.

Men kan også være en helt anden grund.

Jeg "oplyste" blot at min bankkonto også er blevet hacked!
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Spinna » 8. jul 2009 00:26

Så slettede de sgu min tråd på shopto forum:

Subject: ShopTo.Net Online Security Advice Statement

sonicspinner wrote:
Hey everyone

i feel like i should tell you this.

at xboxlife.dk forum there is a thread where 7 pages of people/customers who have purchased here at shopto , have had their credit card hacked or abused.

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=57400

included myself, and 4 of my other friends who also been customer here.

they are all linked to this site, because its the only place where they either have purchased anything online.

shopto is now a very bad taste amongst danish users, at Denmarks biggest gaming site/forum.

i am very sorry to announce this, and i hope that a paypal option will be available soon.

Regarding what the shopto has said about it, i cant belive it just coinsidense that 5-6 of my friends got hacked recently, and they are shopto users, and also around 30 users on the danish forum have written that they have their CC hacked aswell, and they are all Shopto users.

Sonic


Hi there

Really sorry but we have had to remove your post as we have company sales directors viewing the forum and we have got in some trouble for selling outside of the UK, just thought I would drop a polite pm through to let you know as warning as if they keep seeing other countries mentioned we could loose suppliers.

Regards
Adam
ShopTo
Spinna
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Ink129 » 8. jul 2009 02:23

Spinna skrev:Så slettede de sgu min tråd på shopto forum:

Subject: ShopTo.Net Online Security Advice Statement

sonicspinner wrote:
Hey everyone

i feel like i should tell you this.

at xboxlife.dk forum there is a thread where 7 pages of people/customers who have purchased here at shopto , have had their credit card hacked or abused.

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=57400

included myself, and 4 of my other friends who also been customer here.

they are all linked to this site, because its the only place where they either have purchased anything online.

shopto is now a very bad taste amongst danish users, at Denmarks biggest gaming site/forum.

i am very sorry to announce this, and i hope that a paypal option will be available soon.

Regarding what the shopto has said about it, i cant belive it just coinsidense that 5-6 of my friends got hacked recently, and they are shopto users, and also around 30 users on the danish forum have written that they have their CC hacked aswell, and they are all Shopto users.

Sonic


Hi there

Really sorry but we have had to remove your post as we have company sales directors viewing the forum and we have got in some trouble for selling outside of the UK, just thought I would drop a polite pm through to let you know as warning as if they keep seeing other countries mentioned we could loose suppliers.


Regards
Adam
ShopTo


Ok... Det lyder lidt sært det der. De prøver at skjule, at de har solgt varer til udlandet? Held og lykke med det da, hehe.

Måske det bare handler om, at din tråd kritiserede deres forretning, og det ville de ikke acceptere. Det er i hvertfald den simple forklaring på det. For hans svar til dig er sgu lidt mærkelig. Måske jeg bare ikke fatter en dyt af den :P
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster