Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf pgrundl » 10. jul 2009 09:59

smiley-mann skrev:Hvilken bank har du?


Nykredit
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf smiley-mann » 16. jul 2009 12:59

Jeg har lige modtaget formularen idag, men hvad gøre jeg når der er en masse ting som jeg ikke forstår af det der står der på?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf XenturionxTc » 16. jul 2009 13:09

Mit råd er at tale med din rådgiver over telefonen, og så sammen få udfyldt hændelsesforløbet.

Da jeg fik formularen, var langt største parten allerede udfyldt, udfra de tidligere samtaler med banken.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf smiley-mann » 16. jul 2009 13:14

Vil det være fint, hvis man smutter forbi banken så en derover måske kan hjælpe med at udfylde det?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf smiley-mann » 16. jul 2009 13:38

Så har jeg snakket med banken, og alt er klaret. Nu håber jeg bare jeg snart får penegene retur :D
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf XenturionxTc » 16. jul 2009 13:53

Fik dem samtidigt med jeg afleverede min indsigelse.

Afleverede den personligt, da de 16,4k manglede på min konto til ferien
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf smiley-mann » 16. jul 2009 17:51

Okay, jeg har sendt den via post :D
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf dbugdk » 17. jul 2009 15:40

Så ramte "shopto hammeren" også her desværre :evil:
Har først tjekket konto'en for nylig, men selve svindlen var tilbage til d. 20/6

500 us $ trukket til et eller andet poker site (PKRSER.COM).

Jeg er også så godt som 100% sikker på at det er shopto der er problemet. Det er ihvertfald den eneste udenlandske shop jeg har handlet på - og kun een gang.

Har kontakten banken (Jyske Bank) og har fået beløbet retur.
dbugdk
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Indlægaf smiley-mann » 17. jul 2009 16:39

dbugdk skrev:Så ramte "shopto hammeren" også her desværre :evil:
Har først tjekket konto'en for nylig, men selve svindlen var tilbage til d. 20/6

500 us $ trukket til et eller andet poker site (PKRSER.COM).

Jeg er også så godt som 100% sikker på at det er shopto der er problemet. Det er ihvertfald den eneste udenlandske shop jeg har handlet på - og kun een gang.

Har kontakten banken (Jyske Bank) og har fået beløbet retur.


Fik du det bare tilbage med det samme? Sådan uden videre? Uden at udfylde noget som helst?
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Gosser » 17. jul 2009 17:47

For satan jeg fik et chok, da jeg lige var inde at tjekke min netbank i dag. Den 16. juli, dvs. i går, er der lige blevet hævet 2x500 EUR og 1x25 EUR fra noget der hedder 'AQUA PAY'. Men som jeg lige kan se, er det bare noget a la PayPal, så det er ikke dem der er synderne.

Men gad vide om det også har noget med Shopto.net at gøre? Jeg har handlet der nogle gange, så det kan vel sagtens være der problemet ligger. Synes fandeme det er mærkeligt.

Men godt at læse der er håb forude, mht. at få pengene tilbage. Lidt træls jeg ikke opdagede det i går, eller lidt tidligere i dag, så jeg ikke skal vente helt til mandag, med at snakke med min bank.
Gosser
Niveau 7
 
Indlæg: 5174


Indlægaf XenturionxTc » 18. jul 2009 06:54

I følge en google search, drejer det sig om ca. 19.000 kreditkort der smuttede.

De opdeles ifølge tidligere procedurer i klumper på 5.000 kort inden de sælges videre.

Vil opfordre folk som har benyttet shopto til at lukke deres kort og få et nyt, da det måske ikke er slut endnu. Var selv en af de udsatte, sammen med 12 andre i min umiddelbare omgangskreds.

Det er altid nemmere bare at få et nyt kort, end at få paranoia på, af hele tiden at skulle checke sin netbank.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf dbugdk » 18. jul 2009 09:48

smiley-mann skrev:Fik du det bare tilbage med det samme? Sådan uden videre? Uden at udfylde noget som helst?

Ja der tog jeg så fejl. Bankdamen sagde at hun ville overføre beløbet, men det har hun nu ikke gjort endnu. Har dog modtaget en indsigelseserklæring der skal udfyldes.

Virkede også lidt underligt hvis det var nok at "brokke" sig via telefonen :D
Men nu er den da udfyldt så må vi se hvor lang tid der går inden at pengene dukker op.
dbugdk
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Indlægaf Erroneus » 18. jul 2009 11:00

Så fik jeg misbrugt mit kort, PBS fangede det dog, så kortet blev spærret og jeg får et nyt.

Men jeg har ikke handlet med shopto i et stykke tid, jeg har dog handlet med andre engelske shopsog paypal. PBS sagde også at de fangede det, fordi "tyvene" prøvede at lave et test træk på et mindre beløb i en butik der hedder buycleverstuff og det mønster har de set før ved misbrug.

Så det lugter mere af problemet er en gateway som er blevet hacked, evt. pga. nogle af de sikkerhedsproblemer med SSL de måske har fundet eller den tidligere sag med google cache.

Anyway nyt kort på vej, ingen ko på isen her :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Indlægaf smiley-mann » 22. jul 2009 16:41

Så fik jeg også mine penge tilbage :D
smiley-mann
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Erroneus » 22. jul 2009 19:36

Paypal er i øvrigt på vej til Shopto, sq komme i løbet af den her uge.

Nå det ser faktisk ud til at være klar nu.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron