Xboxlife forum

Play.com / Pas på told og afgifter

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Lamsis » 13. jan 2009 18:40

Fra udlandet handler jeg hos Gameplay.uk, og det fungerer fint,selvom det tager omkring 7-10 dage at modtage det.
Derimod er jeg lidt lunken med Gamehubs, der sender deres spil fra malaysia
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Indlægaf Améndir » 13. jan 2009 20:29

Mht. deres leveringstid, eller?

Plejer generelt ikke at tage så lang tid... Tror 1½ er gennemsnitligt for dem.
Améndir
Niveau 6
 
Indlæg: 1513


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Kaipay » 29. mar 2011 15:47

Hej

Jeg har lige fået et brev, hvor der står at der er kommet told på mit spil, Alan Wake. Kan jeg lade være med at afhente spillet og få mine penge tilbage (94,13 kr.)?

Den nye regning lyder på 183 kr., så spillet bliver lige pludseligt lidt for dyrt efter min smag. (94,13 + 183 =277,13 kr)
Kaipay
Niveau 2
 
Indlæg: 128
By: Odder


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Mike.B » 29. mar 2011 16:19

Jeg har helt droppet at handle hos Play.com, ikke så meget på grund af risikoen for tolden men mere på grund af at de har nu 3 gange røvrendt mig med ordrer hvor jeg 2 af gangene sendte den der faktura over til dem men jeg fik stadig ikke en skid tilbage melding.
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf D@nm@rk » 29. mar 2011 16:39

Har nu aldrig haft problemer med dem, synes bare de er lidt langsomme nogle gange.
D@nm@rk
Niveau 4
 
Indlæg: 533


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Trickykid » 29. mar 2011 16:49

Over de seneste par år har jeg vel haft 200+ ordrer - hovedsageligt på cd'er og bøger - hos play. Af dem er kun én blevet snuppet af post.dk. Den lod jeg være med at betale, hvorefter jeg meldte den savnet på sitet. De sendte mig en beklagende mail samme dag, hvor de samtidig fortalte, at de havde afsendt en ny cd. Den dukkede op en uges tid efter.
Trickykid
Niveau 1
 
Indlæg: 90


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Kaipay » 29. mar 2011 20:22

Tilbage til mit spørgsmål. Får jeg mine penge tilbage, hvis jeg lader være med at hente pakken?
Kaipay
Niveau 2
 
Indlæg: 128
By: Odder


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf kofoed » 29. mar 2011 20:51

Trickykid skrev:Over de seneste par år har jeg vel haft 200+ ordrer - hovedsageligt på cd'er og bøger - hos play. Af dem er kun én blevet snuppet af post.dk. Den lod jeg være med at betale, hvorefter jeg meldte den savnet på sitet. De sendte mig en beklagende mail samme dag, hvor de samtidig fortalte, at de havde afsendt en ny cd. Den dukkede op en uges tid efter.


Du meldte den savnet fordi du ikke gad og betale told ><?
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Evilkingus » 29. mar 2011 20:55

Man behøver ikke melde den savnet. Når told sender pakken tilbage til play.com fører de automatisk pengene tilbage på din konto. Jep, processen virker - fuck hvor det holder.
Evilkingus
Niveau 2
 
Indlæg: 126


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Kaipay » 30. mar 2011 16:44

Ok, så lader jeg bare være med at hente den. Tak for hjælpen.
Kaipay
Niveau 2
 
Indlæg: 128
By: Odder


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Trickykid » 1. apr 2011 15:08

kofoed skrev:
Trickykid skrev:Over de seneste par år har jeg vel haft 200+ ordrer - hovedsageligt på cd'er og bøger - hos play. Af dem er kun én blevet snuppet af post.dk. Den lod jeg være med at betale, hvorefter jeg meldte den savnet på sitet. De sendte mig en beklagende mail samme dag, hvor de samtidig fortalte, at de havde afsendt en ny cd. Den dukkede op en uges tid efter.


Du meldte den savnet fordi du ikke gad og betale told ><?


Nemlig. Den originale forsendelse blev jo alligevel sendt tilbage til Play, så det gør jo ingen forskel.
Trickykid
Niveau 1
 
Indlæg: 90


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Lasborg » 1. apr 2011 15:48

Andet end at Play har betalt porto.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Trickykid » 1. apr 2011 17:09

Lasborg skrev:Andet end at Play har betalt porto.


Jeg er ret overbevist om, at sites som play.com har en flatrate portoaftale, så de ikke betaler pr afsendelse.
Desuden kan jeg ikke rigtig se forskellen fra, hvis jeg blot havde genbestilt den, efter den var blevet returneret til dem. I så fald havde de jo betalt porto igen - hvis du har ret angående portoen altså.
Jeg går ikke ud fra, at I - uanset hvor hellige I må være - under normale omstændigheder betaler omkring 160,- kr ekstra i diverse gebyrer, når cd'en i sig selv koster 70-80,- kr?
Trickykid
Niveau 1
 
Indlæg: 90


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Qpyright » 1. apr 2011 18:20

Hvilke engelske sider er uden toldrisiko. Måske nogle der har en liste?
Billede
Qpyright
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Re: Play.com / Pas på told og afgifter

Indlægaf Erroneus » 1. apr 2011 19:36

Game.co.uk
Shopto.net
Gameplay.co.uk
Gamestation.co.uk
Amazon.co.uk ((Hvis du sørger for at købe fra amazon selv)
gamebasement.co.uk
Gameseek.co.uk
simplygames.com
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron