Xboxlife forum

Vurder min sikkerthed

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Vurder min sikkerthed

Indlægaf AS SM » 14. jul 2008 09:09

Hej

Jeg er ved at købe en iPhone i udlandet og jeg vil godt have I vurdere om handlen er sikker. Ved ikke så meget på dette punkt.

Jeg har prøvet at diskutere lidt frem og tilbage med ham, men bliver ikke selv meget klogere på hvor jeg selv står. Vil bare ikke risikere at sætte nogle penge ind på en konto og aldrig se produktet. Han skriver det skal gøres sådan her:

"Look mister you must give me your full name and adress so i start the shipping for you and after you get the confirmation from TNT you must make the payment in the same day via WesternUnion ....i wait your decission"

Jeg kender ingenting til TNT and WasternUnion og hvad de går ud på.

Er det en dum ide at starte en handel?

Skal siges at hans annonce er på dba.dk

MVH AS SM
Jeg er en bjørn med meget lille hjerne, og lange ord irriterer mig ! - Citat: Peter Plys
AS SM
Niveau 5
 
Indlæg: 806


Indlægaf Tzmir » 14. jul 2008 09:36

Western Union plejer at være at faresignal, det bliver ofte brugt af snydere.

At han så snakker engelsk på dba.dk er så endnu et.

Er det en iphone som er så billig så det lyder for godt til at være sandt?
Tzmir
Niveau 6
 
Indlæg: 1748


Indlægaf Morten Skou » 14. jul 2008 09:39

Jeg ville nok insistere på at bruge PayPal eller lignende - der kan du altid få dine penge retur.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf AS SM » 14. jul 2008 09:40

Jeg takker for svarene. Jeg vil høre ham om det er muligt med paypal.

Det er den gamle iPhone til ca. 2000
Jeg er en bjørn med meget lille hjerne, og lange ord irriterer mig ! - Citat: Peter Plys
AS SM
Niveau 5
 
Indlæg: 806


Indlægaf MortaMots » 14. jul 2008 09:49

Helt sikkert fail. Brug hellere 500 kroner ekstra hos en sikker sælger. Den der går galt :)
Billede
Billede
MortaMots
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf AS SM » 14. jul 2008 12:16

Ja, det vil jeg også godt. Syntes bare de gamle iPhones er steget gevaldigt siden lanceringen af den nye, så det ikke længere kun er lige 500 vi snakker om.
Jeg er en bjørn med meget lille hjerne, og lange ord irriterer mig ! - Citat: Peter Plys
AS SM
Niveau 5
 
Indlæg: 806


Indlægaf centric dk » 14. jul 2008 12:18

AS SM skrev:Ja, det vil jeg også godt. Syntes bare de gamle iPhones er steget gevaldigt siden lanceringen af den nye, så det ikke længere kun er lige 500 vi snakker om.

Vent 14-20 dage så Telia har fået flere hjem af den nye model, så skal prisen på den gamle nok falde.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Vurder min sikkerthed

Indlægaf tango » 14. jul 2008 12:21

AS SM skrev:Hej

Jeg er ved at købe en iPhone i udlandet og jeg vil godt have I vurdere om handlen er sikker. Ved ikke så meget på dette punkt.

Jeg har prøvet at diskutere lidt frem og tilbage med ham, men bliver ikke selv meget klogere på hvor jeg selv står. Vil bare ikke risikere at sætte nogle penge ind på en konto og aldrig se produktet. Han skriver det skal gøres sådan her:

"Look mister you must give me your full name and adress so i start the shipping for you and after you get the confirmation from TNT you must make the payment in the same day via WesternUnion ....i wait your decission"

Jeg kender ingenting til TNT and WasternUnion og hvad de går ud på.

Er det en dum ide at starte en handel?

Skal siges at hans annonce er på dba.dk

MVH AS SM


Western Union - dér ringer alarmklokkerne. Jeg har indtryk af, at det er den fremgangsmåde mange af nigerianerne, afrikanerne og de øst europæiske svindlere bruger.

Drop den handel; Den lugter. Og det gør fyrens brug af engelsk også.
tango
Niveau 4
 
Indlæg: 390



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron