Xboxlife forum

Halo Wars

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Indlægaf Burnie.dk » 4. feb 2009 06:45

Morten Skou skrev:Nice, jeg har lige fået den fulde udgave af Halo Wars - men desværre er der embargo på :(


Hæhæh - det må jo være den rene tortur - at have et rigtig lækkert spil i hænderne, men som man må vente med at spille :twisted: Hehe.
Jeg håber coveret på spillet kan holde dig lidt beskæftiget indtil da :D

Uha drenge. Så er der ÉN dag tilbage, så kommer demoen :!:
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Indlægaf Gamemakerman » 4. feb 2009 07:07

Burnie.dk skrev:
Morten Skou skrev:Nice, jeg har lige fået den fulde udgave af Halo Wars - men desværre er der embargo på :(


Hæhæh - det må jo være den rene tortur - at have et rigtig lækkert spil i hænderne, men som man må vente med at spille :twisted: Hehe.
Jeg håber coveret på spillet kan holde dig lidt beskæftiget indtil da :D

Uha drenge. Så er der ÉN dag tilbage, så kommer demoen :!:


Nah, han må godt spille det, han må bare ikke sige noget om det :wink:
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Burnie.dk » 4. feb 2009 07:10

Nåååeh :D Så ved vi jo alle, hvad han sidder og laver nu :D
Det troede jeg egentlig ikke han måtte :) Men okay, så ville det blive lidt svært at få udgivet en anmeldelse inden launch :)
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Indlægaf BadaBing DK » 4. feb 2009 11:16

Bada's prediction: Det er en omgang hø af et RTS.

Der er ALT for meget fokus på at lave enhederne store og vilde, og ikke en skid fokus på at balancere enhederne/racerne. I hele den Vibe Doc hvor de snakker om spillet, bliver ordet "balance" ikke nævnt én eneste gang.

Nøgleordet i ethvert godt RTS (Starcraft, WC3 osv) gameplay balance, og det tror jeg ikke at Halo Wars har ramt. Spillet skal dog nok sælge godt, da der er mange der gerne vil have fat i de H3 maps der følger med.
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf bjaelkesex » 4. feb 2009 12:08

Min dom: Vent til demoen i morgen.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf bjaelkesex » 4. feb 2009 12:22

Jeg opdaterede forresten det første indlæg med OXM's Halo Wars anmeldelse. De gav spillet 9/10:

Though it's not a first-person shooter, Halo Wars packs all the Halo fixings you've come to expect: an engaging campaign, co-op play, engrossing multiplayer, efficient party-friendly matchmaking, hidden skulls, Legendary difficulty, and impeccable controls. We can confidently say that it's the foremost example of a real-time strategy game done right on a console.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Gamemakerman » 4. feb 2009 13:11

BadaBing DK skrev:Bada's prediction: Det er en omgang hø af et RTS.

Der er ALT for meget fokus på at lave enhederne store og vilde, og ikke en skid fokus på at balancere enhederne/racerne. I hele den Vibe Doc hvor de snakker om spillet, bliver ordet "balance" ikke nævnt én eneste gang.

Nøgleordet i ethvert godt RTS (Starcraft, WC3 osv) gameplay balance, og det tror jeg ikke at Halo Wars har ramt. Spillet skal dog nok sælge godt, da der er mange der gerne vil have fat i de H3 maps der følger med.


Ud fra det jeg har spillet af demoen vil jeg da mene at der er en god form for balance i spillet. Sender jeg 20 squads med ODST tropper imod f.eks. 10 pyro squads, så bliver mine ODST soldater nemt nakket. Mine ODST soldater er dog generelt bedre imod almindelige soldater og kan nemt ødelægge bygninger, men kan så også nemt dræbes af f.eks. pyro squads og køretøjer.

En Scarab som er demoens bedste enhed, kan nemt overleve angreb fra de fleste enheder, men hvis din modstander får nakket din scarab, så har du lige mistet mindst halvdelen af din hær + du har store problemer med den downtime der kommer for at opbygge en ny hær eller en ny scarab.

Balanceringen virker ganske god, til trods for at spillet bliver lidt for let på Heroic sværhedsgraden mod AI'en. Den eneste enhed jeg mener er lidt for ubalanceret er "Prophet of Regret", da en god spiller kan bruge hans evner lidt for godt.

Eksempel på Regrets special angreb:
Billede

Synes dog folk skal hente demoen i morgen, da den er virkelig god.
Senest rettet af Gamemakerman 4. feb 2009 13:31, rettet i alt 1 gang.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Nilsson. » 4. feb 2009 13:23

er meget spændt på det, hm, følger maps kun med til lengendary edition?
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Indlægaf SteffaRRRn » 4. feb 2009 13:50

Nilsson. skrev:er meget spændt på det, hm, følger maps kun med til lengendary edition?


det skulle jeg mene, kunne ikke finde noget med at de var på på normal udgave
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Indlægaf Halorocks » 4. feb 2009 15:14

Nilsson. skrev:er meget spændt på det, hm, følger maps kun med til lengendary edition?



Ja, den kommer kun med LCE versionen ;)
Halorocks
Niveau 6
 
Indlæg: 1358


Indlægaf SteffaRRRn » 4. feb 2009 15:23

hvad så med de sidste tre maps, skal man så købe dem hver for sig bagefter eller?
Senest rettet af SteffaRRRn 4. feb 2009 15:50, rettet i alt 1 gang.
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Indlægaf akke » 4. feb 2009 15:33

så er halo wars bestilt hos coolshop for 430kr...
akke
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf Burnie.dk » 4. feb 2009 18:30

akke skrev:så er halo wars bestilt hos coolshop for 430kr...


Warum nicht aus game.co.uk :) ? Det er da billigere.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Indlægaf akke » 4. feb 2009 18:32

Burnie.dk skrev:
akke skrev:så er halo wars bestilt hos coolshop for 430kr...


Warum nicht aus game.co.uk :) ? Det er da billigere.


får man spillet på udgivelsesdato?...
akke
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf ting lol » 4. feb 2009 20:32

ting lol
Niveau 2
 
Indlæg: 136


ForegåendeNæste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster