Xboxlife forum

Halo 2 - før, nu, efter

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Indlægaf Buktu » 9. aug 2004 16:32

Er du sindssyg, jeg skal VIRKELIG have skaffet endnu en controller når Halo2 kommer, for Splitscreen er da et ABSOLUT Must!

Jeg kan slet ikke vente med at spille det med nogen venner! :D

Tænk på hvor fedt det er at tage røven på en ven, ved at smide ham af hans egen Warthog? ^^
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf L1 Solid » 9. aug 2004 17:55

Buktu skrev:Tænk på hvor fedt det er at tage røven på en ven, ved at smide ham af hans egen Warthog? ^^


Ja, der er lagt op til nogle hijack kampe:)

Edit: Og som Playkid siger så var det noget helt nyt som ingen havde forventet det at man kan "hijacke" andres køretøjer, et klart positivt tiltag...
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf GreenBeast DK » 22. aug 2004 09:16

Engang for længe siden arbejdede jeg hos en Apple forhandler i århus.
Vi var alle til Apple Keynote med Steve Jobs.
Denne gang skulle vi høre om den nye G4-processor og dens mange kræfter. Til keynote'en fik vi demonstreret en ny Macintosh G4 og et nyt Bungie spil der hed HALO..

Steve Jobs sagde noget i retningen af at HALO kun kom til Apple Macintosh - og kun til G4-processoren - fordi det var den eneste processor der kunne trække et spil af sådan en størrelse.

I scenen ser vi MC stå ved et panel á lá HALO's kontrolcenter. Han løber derefter udenfor igen hvor vi ser 2 elite blive overmandet af 2 MC's i en Warthog. Vores MC tager et Ghost og flyver derfra under heftig beskydning fra et Covenant kanontårn.

Som de ca. 100 andre deltagere i keynote'en - sad jeg med åben mund og savlede stille til historien der udfoldede sig på storskærmen. Det eneste i mit hovede var: "det spil SKAL jeg have. Godt jeg har Mac.".
Som mange sikkert ved - blev der pludselig stille fra Bungie's side. En dag længe efter proklamerede Microsoft at de havde købt alle rettigheder til HALO; og jeg skød ligeså stille ideen om et fedt spil ud i halmen.

En dag dag jeg var ude og handle - så jeg en annonce for noget som man kaldte en "XBOX". Det var åbenbart en ny konsol som MS havde lavet.. Fedt, tænkte jeg - "endnu en eller anden skod-konsol.. Hvad f... kan de dog tilbyde der kan være noget værd ??" Men HOV - hvad skuer mit øje ? - XBOX'en blev leveret med HALO !!!!

Straks blev min interesse fanget - dog med en hvis skepsis: "Kan den nu køre det ligeså flot som min ærede mac ??" tænkte jeg.. Endelig kom XBOX på markedet og som een af de første fik jeg mulighed for at prøve den: som computeransvarlig i Fredgaard - fik jeg tiltusket mig en >>på prøve<< - så jeg jo kunne se om det var noget vi skulle have i butikken ;-)

Der var ikke et øje tørt - for dælan hvor så det godt ud !! - Og meget kort tid efter blev min DVD kylet ud og min nyindkøbte XBOX-sega-halo-dvd-bundle fik sin nuværende faste plads ved tv'et ;-)

Efter at have gennemført HALO på letteste niveau (man ER vel en gammel mand med lang reaktionstid) - Blev niveauet hævet til "legendary" sammen med min fætter - som også måtte erkende at "de der konsoller godt er blevet noget bedre siden hans Sega Master System II" ;-)
--

Længe har jeg siden søgt efter efterfølgeren til HALO - og endelig fandt jeg det første bevis: billeder og små utydelige film som dog i det mindste gav blod på tanden - men ingen smag i munden :(

Pludselig en dag så jeg på en nystartet hjemmeside (XBOXLIFE) - at nogen havde frigivet en shaky-cam film med vores elskede MC. Efter 1:30 times ventetid på fileplanet fik jeg endelig hentet filmen. Og endnu engang måtte jeg sidde med åben mund, rejste nakkehår og åbne pollypper og stirre vantro ind i skærmen: FOR D...... HVOR SÅ DET SEJT UD !!

-Med alle de forbedringer og ændringer der åbenbart kommer i vores kære 2'er - er der ingen grund til udmyghed: Dette spil bliver bedre end HALO - sådan - mere klart kan det vist ikke skrives !! :D
GreenBeast DK
 


Indlægaf GrillBillerDK » 22. aug 2004 15:34

GreenBeast DK skrev:Vi var alle til Apple Keynote med Steve Jobs.


Okay..sejt.. har du været I Japan..

for det var der at filmen blev fremvist første gang..
og det var også der at man så at der var "dyr" med i universet.

det var faktisk på Apple Expo-99
http://halo.bungie.org/movie1.html

Mange flere herfra:
http://halo.bungie.org/movies.html?orderby=date
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Valkyrie » 22. aug 2004 15:57

"for det var der at filmen blev fremvist første gang..
og det var også der at man så at der var "dyr" med i universet."

Det er sandt at Halo blev vist på Mac expo i 99, men de dyr blev først vist i E3 2000 Traileren, hvor hypen virkelig tog fat omkring spillet!
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 22. aug 2004 16:01

Hvad for nogle dyr?
Det har jeg sq aldrig hørt om..
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Valkyrie » 22. aug 2004 16:42

Buktu skrev:Hvad for nogle dyr?
Det har jeg sq aldrig hørt om..


Billede

Det er fordi at BC og Halo skulle have været et spil i starten.....

:P

J/K:D


Tjek de her screens f.eks.. Ingen dinosaures/dyr her, men massere af andre ting der ikke kom med: http://groups.msn.com/Halo2Warriors/oldhalo.msnw


Men du kan se dem vis du søger på google efter: e3 2000 trailer:)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Valkyrie » 22. aug 2004 16:47

Ahh... gode gamle HBO;)

http://halo.bungie.org/e3trailermirrors.html

Dette er IMO den fedeste Halo trailer overhovdet, kun slået af den seje Teaser fra første gang vi så Halo 2:)

I ved.. Den der... "What if you miss"?

Og Chief svare: "I won't":P

Den var gal den trailer, men den her er også rigtig fed! Du kan sikkert genkende noget af spillets architectur! Ligner meget de indendørs områder i the Silent Cath!

Men det grønne terrain er ikke set sådan før.. Jo måske lidt fra Halo(Bane 2), men ellers ikke!

Og når vi tænker på at Halo blev udgivet et år senere end det her, så er der ufatteligt ufatteligt mange ting der blev skrottet/ændret!

Det er derfor at man skal have tiltro til Fable... Folk sad også og bashede Halo, lidt før release(omkring en måned før US release 15 november 2001), da de forklarede at Halo ikke ville være online!

Handler bare om at se det gode i spillene, istedet for at fokusere på det negative:-)

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 22. aug 2004 17:15

Haha :D

Cool billede! :)

Men jeg er fuldstændig enig i den sidste! :)
Mange ser stadig Fable som Project Ego, derfor bliver de nok også skuffede..
Og jeg ved snart ikke hvad jeg helst ville have haft.. Det oprindelige Halo, eller det vi fik :)
Man ved aldrig om det havde ødelagt balancen, og stemningen i spillet.. :p
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Azbox » 22. aug 2004 17:22

Nice billede! :)
Billede

Tjek lige min hjemmeside og mens du er der så opret dig lige :) http://azaiyadidk.proboards34.com/index.cgi
Azbox
Niveau 4
 
Indlæg: 709

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 22. aug 2004 17:53

Ok yep. det var i e3 2000 traileren at der var dyr med i + at der var mange tidlige texture og ider med.
eks. musikken er anderledes, Master cheif hjelm.

den film fra expo99 & Macworld99 er brugt flere steder.. selv samme video er også brugt som promotion for TNT2 grafikkortet, hvor der så bare er en marie soldat som står og vifter med det grafikkort
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Valkyrie » 22. aug 2004 18:16

Ja Buktu! Jeg sad lige og kiggede i denne tråd! Folk går næsten amok længere nede: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=286652

:/ Det er nedtur for dem der bare ikke gider at acceptere ting, også istedet bitcher over det! Hjælper jo intet!:(


grilbiller - Jeg mener at Nvidias promotion også var fra noget der lignede E3 2000 Traileren! Link: http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_halo_nvidia.wmv
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 22. aug 2004 18:25

Ja, nedtur for dem.. For jeg tror de kommer til at misse en stor oplevelse.. :)

Ellers på de bare vente til de (forhåbentlig) gode anmeldelser ruller ind ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Valkyrie » 22. aug 2004 18:32

Buktu skrev:Ja, nedtur for dem.. For jeg tror de kommer til at misse en stor oplevelse.. :)

Ellers på de bare vente til de (forhåbentlig) gode anmeldelser ruller ind ;)


Ja mand:(

Hørte i de falske rygter om at Fable havde fået 9.7 i USA OXM!?

Det højeste de havde givet var 9,6 til NG og Splinter Cell vist! 9,5 til Halo:O)

Surt det var false.. Og Fable er vist ikke blevet anmeldt i October nummeret alligevel! Men måske er det klart når spillet er så stort:)


Men vi kan da håbe at folk vil se Fable for dets gode sider og ikke for hvad det fik droppet!

Jeg kan huske i et bungie inteview hvor de forklarede hvorfor de havde taget en hel del ting ud.

Flamethroweren var vist fordi at det ville tage 3 måneders coding at gøre sådan så alle fjenderne, træer etc.. kunne brænde og dø og have brændmærke efter ønsket effekt. Bungie ville ikke have halvfærdige våben med dårlige våben. De sagde at Warthog med en rocket launcher var for overpowered og for let at bruge i single player(I Halo PC er den dog svær at bruge:P) Og Dinosaurene var vist fordi de ikke føltes rigtigt, men mere statiske og dumme!

Oh well... Deres tab! Desværre så var det hvad mange gjorde med Black And White! Jeg mener personligt at B&W er en af de bedste og mest nyskabende PCspil nogensinde, og det står meget meget højt på RTS listen! Hvorfor folk brokker sig over at det ikke levede op til deres forventninger ved jeg ikke, når det stadig var så godt... IMO!

Det er vel også det de siger i det 40 minutters Fable inteview...
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 22. aug 2004 18:39

Ja, jeg hørte de rygter :)

Irriterende de ikke var rigtige! ;)

Men OXM arbejder på en anmeldelse i øjeblikket.. En af deres anmeldere ligger i hvert fald inde med en Kopi. Så måske næste måned? :)

Men der er mange der ikke tro på så høje karakterer.. Inde på BBB's Fable forum, var der nogen der ligefrem mente at folk var dumme, og tro på sådan noget. Fordi de ikke troede det var muligt :o


Det med Halo.. Jeg tror bare det var godt det ikke skete. IMO ville Dinosaurer og Flamethrowers ikke passe ind i Halo universet, og synes også det ser.. "akavet" ud i PC versionen...

En Rocket Launcher Warthog er til gengæld helt fin :)


Og vi kan hurtigt blive enige omkring B&W.
Den creature AI... Den forbløffer mig stadigvæk. Den er ganske enkelt utrolig...
Og spillet var jo sjovt. Det havde virkelig det der "Gude-feel" som jeg personligt havde regnet med. Jeg håber i hvert fald på at få råd til en ny PC, når B&W2 kommer.. :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


ForegåendeNæste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster