Xboxlife forum

Halo 2 - før, nu, efter

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Halo 2 - før, nu, efter

Indlægaf Playkid » 8. aug 2004 14:48

I anledning af der kun er godt 3 måneder tilbage til at vi alle har muligheden for at spiller Halo 2, laver jeg en lille tråd.

Halo 2 er skabt af Bungie, og er et af årets mest ventede spil. Der er lavet mange nye tiltag, men hvilke bryder i jer om, og er der noget i ikke kan lide ved spillet?

Meningen med tråden var at jeg gerne ville høre folks meninger om Halo.

Følger i med i udviklingen af Halo 2 (weekly updates, nyheder, rygter)?
Gjorde i det med Halo? Hvad var jeres forventninger og hvad følte i da i fik spillet i hænderne? Eller da i fandt ud af det ikke udkom til pc alligevel?

Farede i igennem spillet, og lagde i det på hylden? Eller brugte i tid på historien, udforskede glitches, eller noget helt tredige?

Kort sagt, hvad er jeres forhold til Halo før/nu/efter?
Playkid
 


Indlægaf Valkyrie » 8. aug 2004 15:29

ggiiiii....:)

Weeeee....

Ok, så fortæller jeg lige hvordan jeg lærte at kende historien om glorien;

Jeg tror det har været omkring i september 2001. Det kan vel masse at E3 havde forbipasseret og Halo havde skuffede... Men jeg var ikke spor intresseret i Xbox på dette tidspunkt. Mine tanker lå på Rare og Nintendo, og hvordan de ville smadre sony, men så endag kom jeg over HBO! Jeg kan ikke huske hvordan, men læste så om spillet og blev underligt fanget af det... Men blev ked af det da jeg hørte at der ikke var nogen online del med, så jeg droppede ud, og fortsatte mit gamecube freaky fanboysim. Jeg kendte of course Oni, som jeg ikke havde hørt godt om, og det fantastiske undervuderede Marathon, men vidste ikke om Bungie var en udvikler man kunne regne med!

Det blev 2002.. Xbox og GC var kommet ud i USA... Og her begyndte det så at blive underligt... GC launch titlerne så ikke så imponerende ud alligevel, og Halo shinede for alle.. Da det fik 10 i Edge, gik det så helt i skrue, og min Halo hype gik i vejret. På det her tidspunkt hyggede jeg mig stadig med PS2 og GTA3... Så i starten af marts.. måske den første, havde Fona 2000 inde på strøget fået en Xbox op, hvor en ven der er hardcore saga fan og ville have en pga Gun Valkyrie, JSRF og DOA3 fik mig overtalt til at gå ind og prøve den.

Der sad Halo i, og jeg kunne slet ikke styre det... jeg kunne nærmest ikke forholde mig til det i de første ti minutter. jeg gik derfra ret pissed og med meget "xbox hate"... Men gad ikke GC mere så det var et dilemma! Det blev den 14 marts og den kom ud... jeg havde lige solgt min PS2 og gta på QXL for 2500, og kiggede på den sorte boks i et vindue på gaden.. Ærlig talt så ved jeg ikke hvorfor jeg købte den. Jeg kan ikke forklare det, men jeg gjorde det.. 4600 den 14 marts blev lagt over bordet... også var det hjem...

Jeg blev ikke skuffet.

Og da XBC kom ud blev jeg helt elektrisk... Har brugt så mange mange nætter på XBC, og selvom XBL er fint så har jeg altså haft det enormt sjovt på XBC!

Sidenhen har jeg bare elsket det crazy Halo community... Har siddet og læst de 3-4 år gamle cortana letters og læst om fans der har drevet ligheder mellem halo og alt muligt andet.

Og det var imponerende... noget af det sygeste og dybe i historien IMO var at Master Chief hedder John 117; fordi 1:17 også kan læses i biblen som noget der minder ekstremt meget om Halos historie på nogen punkter.. det er spooky, men alt for fedt!

som tiden gik har jeg udforsket glitchs... jeg har stealthed mig igennem baner for at se hvordan elites går på patrulje.. og testet alt muligt! warthog jump var bare starten.. alle de fede videoer på HBO er alt for cool! Jeg elsker "Im an asshole" og den slags!

Mit eneste kritikpunkt af Halo ligger i PC versionen! jeg sidder selv kun med PC versionen nu, men er på en måde rigtig pissed....

1)grunden til jeg købte en xbox forsvandt lidt
2)dårlig port som skadede halos navn
3)Halo er mere eller mindre til grin blandt PC gamers


grrr..... hvis Gearbox bare havde leveret et solidt produkt, uden så mange bugs etc, kunne det have været fedt... det bliver næsten heller ikke spillet online mere!

men jeg glæder mig sgu til Halo 2! Jeg vil se hvordan det bliver... hvordan online bliver og hvad der sker med historien!

Jeg kan stadig se den første teaser igen og igen... der er noget helvedes fedt cinematic over det... wow!
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf sorryass DK » 8. aug 2004 16:28

hmm ja.

historien starter for 2 år siden.
Jeg sad derhjemme med min playstation 1, og havde efterhånden gennemført alle mine spil, og det hvar begyndt at gå op for mig at der blev udviklet færre og færre spil til den lille grå.

i anledningen af min fødselsdag besluttede jeg mig for at ville have en ny konsol, men vilken en skulle det værre. havde hørt meget godt om playstation 2, men på det tidspunkt hvar den en del dyrre en xbox'en.
jeg havde gået og spurgt mine venner "hvilken konsol skal jeg købe"?
og de svarede allesammen playstation 2. jeg gik i nogle dage og tænkte lidt over det svære valg, og jeg besluttede mig for at købe en xbox, ikke pågrund af pengene men fordi de allesammen sagde at jeg skulle købe en playstation 2.

min fødselsdag kom endelig, men mine forældre havde sagt nej til at jeg kunne få en xbox fordi den hvar for dyr :( (2200kr).
men så hvar det jeg tænkte "så ønsk dig dog penge istedet knægt", og det gjorde jeg så :).
der kom flere og flere gæster, og flere og flere penge, men ligepludselig hvar det slut og pengebunken blev ikke større.
der hvar kun 1500 kr og jeg manglede de resterende 700 kr.
jeg sad trist og kiggede ned på det udklippede billede af xbox'en og regnede ikke med at jeg nogensinde ville få en xbox.
Men så stak min kære broder sit hovede ind af døren, han kom over og gav mig de penge jeg manglede :D .

månederne gik og det blev jule aften, jeg havde ønsket mig halo, selvom jeg aldrig havde hørt om det før.
vi dansede om træet og fik pakker, og der hvar sørme også en spilformet
pakke med halo inde i.
jeg gik spændt ind på mit værelse og satte spillet i, og jeg blev positivt overrasket. jeg sad hele natten og spillede, og da jeg skulle til at slukke så jeg at der stod "multiplayer", og der trykkede jeg.
så hvar det at jeg blev helt vild da jeg opdagede at der stod co-op play!

dagen efter ringede jeg til en af mine gode venner og spurgte om han ville hjælpe mig med at rede menneskeheden mod en indvasion fra rummet. Han lød lidt forvirret, men modtog dog udfordringen.
min ven havde aldrig været særligt vild med min xbox, og han så heller ikke ud til at ville gi halo en chance til at vise xboxens kræfter,
men hold da kæft hvor der blev spillet de efterfølgene dage.

siden da har vi gennemført halo mange gange, og hver gang med lige stor antusiasme, lige fra gråd da capt. keyes blev til en flood, og til jubel når man flyver væk fra halo.

men noget af det bedste jeg har oplevet hvar førstegang jeg spillede, og da the flood kom på banen helt uventet og gjorde historien endnu mere suveræn.

nu går jeg bare og venter på at halo 2 udkommer så min ven og mig kan få tæsket de covenent en gang for alle :twisted: !
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf Playkid » 8. aug 2004 16:48

Imponerende Sorryass og Valkyrie, hvad med nogle flere forventninger til H2, og hvad synes i koncenptet vi kender indtil videre?

Alle er velkomne til at deltage:)
Senest rettet af Playkid 9. aug 2004 16:19, rettet i alt 1 gang.
Playkid
 


Indlægaf Frodo » 8. aug 2004 17:09

Oki det starter sådan her:

Jeg var dengang tilbage i 2003, en PS2 fan (gud ved hvordan jeg blev det) og som alle andre PS2 fans, stod MS og deres XBOX på dødlisten.
Men efterhånden som månederne gik begyndte en titel vednavn HALO at dukke op blandt de mange spiltiteler på den grønne kasse. Jeg havde en PS2, så hva sq jeg med en XBOX? Jeg indrømmer blank at jeg syntes at XBOX LIVE er en fantastiks funktion XBOX har fået, men da jeg vidste at PS2 ville gå online, så tænkte jeg ikke mere over det. Men at spille ONLINE er noget af det vigtigste for mig på en konsole, så jeg ønskede mig til min konfirmation en XBOX (da PS2 ikke kom online før 6 måneder senere!) men ingen XBOX der. Men jeg fik 12.000 KR i konfirmations penge (ialt) så skulle jeg da ned og få en kasse. Så jeg røg ned i EBGAMES, kastede 2800 over disken og fik en XBOX med:

XBOX konsole system
2 af de store controlere
DVD controler
3 spil:
Splinter Cell
Blinx
og HALO

JEg havde inviteret en af mine gode venner hjem til mig, så vi kunne spille HALO i CO-OP.

Jeg hadve længe inden jeg købte kassen, læst og læst om HALO og alle de fede finecer (og hiver da stadig et review eller 2 frem i ny og næ).
og CO-OP var ingen undtagelse!

Vi spillede lige indtil "the Silent Catografa" (sorry hvis det er stavet forkert, hvilket det er) også skulle han hjem, men det forhindrede ikke mig i at spille videre ^^

Efterhånden som jeg fik gennemført spillet gang på gang, syntes jeg jeg får noget nyt hele tiden ved at spille det igennem igen ig igen. Tror jeg brugte 3 hele gennemspilniger for at få hele historien med og jeg syntes det er den bedste "spil historie" der nogen sinde er lavet og det sætter mine forventninger til HALO 2's historie i fuld tempo!

Med annonceringen af HALO 2, kunne jeg ikke lade være med at juble ^^
Og med E3 2004 multiplayer demoen (og Singelplayer E3 2003) kan jeg snart ikke vente til det spil! Specielt da HALO 2 understøtter vi alle herinde kende og ejer så godt: XBOX LIVE.

Hvad jeg glæder mig til i HALO 2:

Stjæle køretøjer (det bliver nice)
Dual widing ( what's up Cowboy^^)
Køretøjerne kan tage skade (TAKE IT!)
The Covernant Sword ( My anti-bicth-sword)
Singelplayer og CO-OP (Alle XBOX spil burde havde CO-OP!)'

Forresten så tjek lige spille hjemme side ^^

http://www.xbox.com/assets/en-us/flash/ ... index2.htm

og kig så opppe i højre hjørne! Det er dog US, men lig 2 dage til så har du EU/DK
Senest rettet af Frodo 8. aug 2004 17:14, rettet i alt 1 gang.
Hvis XBOX er en PC, så er en PC sq da også en XBOX!
Frodo
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf Preell » 8. aug 2004 17:13

Halo? Hva er det? Lyder kedeligt.
Det lyder som når man går hen til en engelsk ven og siger hej... LOl.
:lol: :lol:

Mvh. Preell - Jakob
Preell
Niveau 4
 
Indlæg: 371

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 8. aug 2004 17:28

Da jeg købte min xbox, var der ét spil jeg bare MÅTTE købe som mit første; Og det var hvert fald ikke Halo! :lol:
Har aldrig set det store i Halo, for mig er det bare et FPS som alle mulige andre..

Glæder mig en del til Halo2, men kun til live/splitscreen delen.
Efter min mening, var det eneste sjove i Halo multiplayer delen. Det andet er alt for ensformet, og efter jeg var kommet igennem første bane, gad jeg ikke spille det mere. Har det ikke selv, men jeg har det lånt af en ven.
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Zikor4 » 8. aug 2004 18:17

Jeg vil da godt lige komme med et par ord.

Min Halo madness, som de fleste kalder det på HBO, startede for godt og vel 5 år siden, året var 1999, og jeg abbonerede på et underligt PC blad der hed Incite PC Games. Det var nu egentlig noget crap, lige indtil den dag, hvor de smed en demo disk med en film fra et Bungie interview de havde lavet, med. Det var kanon, der stod også et par ord om det i selve bladet, men filmen, den så jeg næsten hverdag i en uge.

Så skete det pludsligt, jeg fandt http://halo.bungie.org via. en søgemaskine, fordi jeg selvfølgelig ville finde mere information om selve spillet osv. dengang var jeg på 56k, og det tog sin tid at hente nogle af de film der var på siden. Jeg har endda siddet og hentet 170mb af en eller anden tysk Halo film, bare fordi jeg måtte se den.

Inden længe var jeg inde i communitiet, og jeg må sige ja, det er kanon godt. Alle folk er skide flinke, og ikke mindst crazy, men det er så fedt alligevel. Jeg har også haft lavet et par wallpapers osv. til dem derinde, har i det hele taget brugt lang tid på HBO. Men nok om det.

Vi springer frem til annonceringen, hvor Bungie fortæller os at Halo nu vil komme til den der latterlige Xbox, istedet for PC. Jeg tænkte fair nok, de laver det vel også til PC, men nej. Der ville gå 1-3 år, (som der jo også gjorde). Så der var jeg grædefærdig, jeg havde forestille mig alle de fede kampe jeg skulle have mod de onde aliens, og cruise rundt i den alt for seje Warthog.

Men så fik jeg en åbenbaring, jeg måtte simpelhen eje det spil, og det kunne ikke gå for hurtigt. Jeg købte konsollen, sammen med Halo, 2 andre spil og en ekstra controller, da jeg jo havde hørt man kunne spille 2 på en maskine, igennem campaign. Alt for nice. Nåh, men de 2 spil jeg fik med fik jeg egentlig aldrig rørt. Jeg kunne simpelhen ikke slippe Halo. Jeg husker klart, den dag pakken med min Xbox kom ind ad døren, jeg flåede den i stykker, og rev æsken med Halo op af alle aviserne. Kan huske jeg råbte YEEEEEEEEEEEEEESSSSS!!! For fulde kraft, mens jeg holdte spillet op i luften, og det er ikke engang løgn.

Kort efter var jeg igang, og jeg har siden den dag, spillet det jævnligt, hvergang jeg har besøg af en ven fra Jylland, spiller vi altid lidt co-op og det er altså bare for genialt.

Jeg har godtnok PC versionen, men jeg syntes simpelhen det er noget værre lort rent ud sagt. Den kan slet ikke måle sig med Xbox versionen, det er en helt anden følelse at spille det til Xbox, noget PC gamerene aldrig vil kunne forstå.

Jeg har til dato, hentet hver og en Halo 1 og 2 film der findes derude, der er sikkert sluppet et par stykker forbi, men har set de vigtigste, Warthog Jump er helt klart favorit. Hent den, også selvom du ikke spiller Halo eller noget. Den er alt for nice.

Men ellers, har jeg fulgt med i alle Halo 1 nyhederne dengang de var der, og alle de updates der dengang var, og jeg har selvfølgelig også fulgt med i alle Halo 2 nyhederne som er nu, og jeg glæder mig helt vildt til Halo 2, men tror ikke det er ligeså meget som jeg glædede mig til Halo 1.........

Tak for nu :D Det var alt..

(Henter isvand til fingrene..)
Senest rettet af Zikor4 8. aug 2004 18:23, rettet i alt 1 gang.
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 8. aug 2004 18:21

HBO er faktisk en rigtig genial side, både til nyheder, men også til al mulig udforskning :D

Selvom jeg ikke er alt for glad for PC versionen (for høje systemkrav, lag i online play og anerledes styring), s glæder jeg mig alligevel til at se det på den nye computer jeg får:)

Bruger massere af tid inde på HBO og IGN's Halo board, som for tiden af overvældet af såkaldte "N00bs" og "newbies".

Jeg husker tydeligt da jeg startede med at følge med i Halo, det var vist i 10 klasse.
Sad hvert spisefrikvarter og gloede efter nye screenshots og informationer. Jeg havde et indtryk af det var lidt ala. Starship Troopers, men jeg blev kloger, meget klogere.

Da Xbox så endelig så dagens lys, gjorde jeg alt for at slippe af med min bærbar computer, så jeg kunne få råd til den, det lykkedes dog ikke (før meget senere). Det blev dog ikke før den blev sat ned til 2500 kr. at jeg kunne købe den, men så var jeg også hurtigt oppe i Fona, med køb af 3 duke controllere og Halo.
Far blev lidt overrasket, da jeg jo allerede havde en GC og PS2 ;)

Men der blev spillet Halo, og der blev spillet rigtigt meget!
POA var en ren fornøjelse at komme igennem, det var en kombineret trænings og historieinformerende bane. Nu er der mere noget ved at rende den igennem på Legendary, Sarge's "pep-talk" er også klart bedre på den sværhedsgrad.

Jeg husker hvor glad jeg var for frad granater, og at prøve andre våben. Jeg fandt dog hurtigt ud af at menneskelavede våben mest var mig, og det er det stadigt.
Jeg lavede massere af udforskning selv i spillet, men det blev først rigtigt spændende da jeg stødte på HBO, og læste teorier og diskuterede på med kloge mennesker på IGN's Halo board.

Nu er jeg informations søgende og tørstende, efter Halo 2. Spillet som jeg har set frem til i alt for mange år. Selv Announcement traileren fik jeg gåsehud over, grafikmotoren så emminent ud. Ikke alle var lige glade over det, da det jo ikke viste nogen form for gameplay. Spændende synes jeg dog det så ud, og E3 2003 gjorde mig bare endnu mere vild.
Så vild, at jeg lige før E3 2004, købte IGN insider og Gamespot complete, så jeg var sikker på ikke at gå glip af noget Halo relevant.
Det vidste sig dog, at en lille side (som jeg skrev nyhed om), faktisk havde meget mere info og film.

Jeg tørster rigtigt meget efter Halo 2 nu, og ville give rigtigt meget for bare at kunne komme til at prøve det. Ikke singleplayer delen, den vil jeg gerne vente med til er HELT færdig, så jeg kan prøve Dual wielding med SMG'er i helt mørkt og aflåst rum :D

En lille demo i nogle timer ville jeg ABSOLUT ikke have noget imod at prøve, det er der jo snart så mange der har, at de næsten burde unde mig.
Jeg mener, når nogen som Justin Timberlake, som overhovedet intet ved om Halo, så kan de for gud skyld, da lige lade nogle rigtige fans komme til!

Lille input fra min side af:)
Multi
Playkid
 


Indlægaf L1 Solid » 8. aug 2004 20:24

For mit vedkommende startede det første gang da jeg så Halo til Mac ved E3 2000, vidste jeg at det her var noget som jeg bare måtte følge med i, da jeg syntes det så spændende ud. Så blev Halo konverteret til pc, fordi MS købte Bungie, da de også syntes at dette spil så utroligt ud, og godt kunne blive en succes. Eftersom Bungie fik arbejdet på Halo så det bare bedre, og bedre ud, og jeg begyndte dagligt at klikke ind på Bungies hjemmeside, for at se eventuelle nyheder, diskutere Halo på deres forum, samt side og savle ved synet af diverse screenshots.

Da de begyndte at ligge små musik demoer ud på Bungie.net blev jeg helt vild, den musik de havde besluttet skulle være med, lød utroligt godt, og man kunne sagtens forestille sig en (dengang) General køre rundt i en bil mens, Marines beskyttede én med den påmonterede Rocket Launcher, mens musikken kørte i baggrunden for lige at give det hele et ekstra pift. Nu blev Halo rykket til MS’ nye konsol Xbox, og mange begyndte at tænke på hvad der skete siden Halo hele tiden skiftede format, og derfor igen skulle lave om på deres grafik motor. Pc ejere blev endda sure på dette pludselige skift af format efter Halo’s release, men 2 år efter udkom det så på PC også, konverteret af gearbox, og senere på MAC. Men jeg tvivlede ikke, jeg var helt sikker på at Bungie kunne trække den hele vejen, og tænkte at nu blev jeg jo så nødt til at anskaffe mig en xbox, når den engang kom.

Endelig udkom Xbox, dog fik jeg den ikke med det samme da jeg ikke havde råd, men dette sparede mig for ret mange penge. Jeg fik min Xbox i julegave, sammen med Halo. Jeg prøvede at holde min spændthed ud, selv om det var utroligt svært, når man vidste at det spil man havde gået og ventet på i så lang tid, lå lige foran en og man først måtte prøve den næste morgen.

Da jeg næste dag lod spillet snurre for første gang i xboxen blev jeg utroligt overvældet, grafikken var nærmest uvirkelig flot, da jeg fik Assault Riflen i hånden begyndte jeg at løbe rundt og skyde til alle sidder af bare glæde, og se hvordan de utrolige plasma granater fløj rundt i rummet, og skabte de flotteste lyseffekter jeg nogensinde havde set. Soldaterne råbte sjov kommentarer, som der på utrolig vis havde noget at gøre med alt det der skete omkring dem, og de sagde altid noget nyt hvilket jeg aldrig før havde prøvet. Senere fandt jeg ud af at der er tusind kommentarer i hele spillet hvilket er mere end selv Final Fantasey X hvor hele hoved historien er indspillet.
Efter at jeg havde klaret første bane måtte jeg bare spille videre, og fik mig kæmpet helt hen til The Silent Cartographer, det blev en lang nat.

Selvfølgelig var det et must for mig at købe de tre bøger om Halo’s historie: The Fall of Reach, The Flood og First Srike. Alle tre bøger er meget spændene. At høre om hvordan spartanerne bliver til, og hvordan de falder i et baghold på Reach. Det nervepirrende angreb på Unyielding Hierophant, samt alle detajlerne du får af vide i The Flood.

Næsten hver dag er jeg inde på siden HBO, som nok er den størst Halo fan side, men jeg er også tit inde på andre sider som Bungie.net, eller andre Halo relateret fora, hvor jeg diskuterer med folk fra hele verden om rygter, historien, eller bare de nyeste nyheder.


Der går stort set ikke en eneste dag uden at jeg beskæftiger med en eller anden form for Halo, eller Halo 2. Jeg kan altid få lyst til at opdage eller gense glitches, undersøge de forskellige Covenanters adfærd, eller bare spille mod den fantastiske A.I. Eller tjekke de nyeste screenshots, concept art eller renders af Halo 2, inde på Bungie.net.

Her er et par af de glitchs jeg synes er bedst.

The Meg, i Pillar of autumn: kan man dræbe Captain Keyes, og slippe ud derfra ved at hoppe rundt på nogle kasser i forvejen, når du så slipper ud fra rummet vil du se et M, som står for navnet Meg som står skrevet med skudhulder og blod i loftet, Halo’s designer Jaime Griesemer har en kæreste som hedder Meg.

The Siege of Madrigal: I Assault On The Control Room kan du få et lille musikstykke til at spille ved at flyve op på den øverste platform ved tårnet i slutningen af banen, og stille dig ude for enden, musikstykket hedder The Siege of Madrigal.

Captain Keyes’ pibe:
I banen The Keyes kan du når du møder Keyes som Flood-inficeret, se hans pibe stikke ud, omme på bagsiden, dette synes jeg er et godt humoristisk påfund fra Bungie’s side…

Næsten hver dag spiller jeg single player eller co-op, ikke mindst for bare at spille dette utrolige spil om og om igen, som jeg nu godt og vel har klaret 30 gange. Jeg har ikke nogen yndlingsbane i hverken single player eller multiplayer, da jeg synes at hver bane har sin helt egen charme, men i multiplayer fortrækker jeg de mindre baner, efter som jeg har spillet de to forrygende baner, Blood Gulch og Sidewinder lidt for meget.

Halo har givet mig Valuta for alle pengene, og hvis jeg vidste hvad jeg fik for pengene dengang, havde jeg været villig til at give 1000,- kr. for dette fantastiske spil der bare har det hele, vild A.I. perfekt våben balance (næsten ligesom sten-saks-papir) stort udvalg af køretøjer, eminent historie, samt et hæsblæsende gameplay, der får dig til at føle at du selv er Master Chief. Nu venter jeg kun på Halo 2, og læser spændt med hver uge i Bungies Weekly Update, skriver jævnligt inde på Bungie.net’s forum og elsker at lede efter skjulte beskeder på ilovebees.com, og når Halo 2 udkommer den 11 i Danmark. har jeg en helt ny Duke Controller importeret fra Canada.


Og dette var så min Historie.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Zikor4 » 8. aug 2004 20:54

The Guardians skrev:Så blev Halo konverteret til pc, fordi MS købte Bungie, da de også syntes at dette spil så utroligt ud, og godt kunne blive en succes.

Ahh, det vidst ikke rigtigt :D
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 8. aug 2004 20:55

De skulle i hvert fald bygge det helt op fra Bunden af, da de fandt ud af det skulle lancheres på Xbox.

Edit: ahh, du mener han kom til at skrive "til" i stedet for "fra" ;)
Playkid
 


Indlægaf Fire-Jolle » 8. aug 2004 23:02

Min historie tager sin begynding engang i året 2002.
- På en eller anden viasat kanal kørte der døgn drift reklamer med nogen af xboxens launch titler: Fuzion Frenzy, Oddworld: Munch's Oddysee og Dead Or Alive 3. Ingen af disse spil havde min store interesse, på dette tidsrum i min gaming karriere havde jeg endnu ikke fundet min next-generation konsol. Hukommelsen husker ikke hvilken side jeg var mest på, Sony eller Nintendo, men EN ting var sikkert den lå IKKE på Microsoft, da jeg var lille og ubevidende og var helt sikker på at den store sorte papkasse ville blive et flop! Fortalte i øvrigt også mine venner hvor dårlig jeg troede den ville blive. ( Spoler frem i tiden ).

21 December 2002.

Min fødselsdag. Øverst på ønskeseddelen lå: 1 stk. Xbox. Og ganske heldigt nok fik jeg også min store kammerat ( Altså xboxen ;) ), med spillet Rallisport Challenge ( Som dog ikke var min farvorit ). Bagefter fortalte jeg så mine venner om hvor fantastisk jeg synes at xboxen nu egentlig var, og benægtede at jeg nogensinde havde kritiseret den.

Efter Jul 2003.

Skulle ud og have byttet en af mine xbox spil som jeg havde fået i julegave i El Giganten, men hvilket spil jeg skulle have var jeg ikke sikker på. Havde som sagt et spil som jeg skulle have byttet til et andet plus jeg havde 500 på lommen i forvejen. Det ville altså sige at jeg kunne få to spil. Jeg havde stort set bestemt inden turen derop at Ty The Tasmanian Tiger skulle være ét af de to som jeg ville invistere i. Jeg trådte ind i El Giganten hvor jeg mødte en af mine nære venner, som skulle ud og have fat i en xbox, han som på det tidspunkt var klogere end mig på hvilke spil der var gode, anbefalede mig at købe et spil ved navn "Halo". Jeg bevæge mig så hen til hylderne hvor xbox titlerne var placeret, og der midt på hylden var spillet som jeg endnu ikke har fortrudt jeg har købt. HALO!. Min far og jeg gik hen og betalte og hjem vi kørte.

Efter Jul - Hjem fra El Giganten 2003.

Det første spil jeg BARE måtte prøve var Ty The Tasmanian Tiger, spillede det hele dagen og spillet var slet ikke så interessant som jeg have håbet.

Efter Jul - Dagen efter 2003.

Min fætter kom på besøg, og havde set på halo coveret at der var mulighed for at spille multiplayer i Halo, så vi puttede Halo i. Vi trykkede os ind i Co - op mode ( Som jeg fandt ud af bagefter betød noget i retning af: Spil - to - i - singleplayer. ) min fætter fik den anden controller og så gik vi igang. Vi spillede helt til sent på aftenen, hvor vi så med sure ansigter ( pga. vi SKULLE i seng, altså derfor ingen HALO! ) gik i seng.

Efter Jul - Morgenen efter 2003.
Da min fætter og jeg stod op, gik vi straks igang med at spille Halo. Vi spillede hele dagen, vi var kommet til sidste bane som vi ikke kunne klare, og min fætter måtte hjem da det var skoledag dagen efter. Man må sige at spillet ikke havde en forfærdelig lang levetid, da det cirka kun varede 2 dage at gennemføre, MEN forsatan det var en spiloplevelse der ville noget! Inden Halo var jeg platform spil fanatiker, men nu var det FPS spil som havde overtaget tronen!.

Efter Jul til 2004.
I dette tidsrum havde jeg nu fået gennemføret Halo takket været en ven, og jeg og vennerne har nu brugt utrolig mange timer og nætter på at spille multiplayer i Halo via. systemlink. Nu sidder jeg som 14 årig, og startede i starten af 13 års alderen, takket været Halo og xbox er jeg blevet UTROLIG facineret af gaming verdenen.
Jeg sidder nu ( altså lige nu ) og venter spændt på Halo 2, og håber utrolig meget at Halo 2 leverer samme spiloplevelse som det første, for så håber jeg at min fætter er klar til at joine mig med endnu flere underholdene timer ;)

Hvad har Halo gjordt for mig?:

Halo har fået mig til at elske FPS'er, og haft det rigtig sjovt sammen med vennerne over en gang multiplayer. Men når et spil for en til at tilslutte sig en helt ny type genre som man ikke brød sig om før, så er det sku' fordi at spillet er i virkelig høj kvalitet!
TAK HALO ( Lidt ligesom reklamerne når de har brugt et eller andet produkt, og nu er de taknemelige overfor det ;P )

EDIT: Der er blevet rettet lidt her og der!..
Billede
Fire-Jolle
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Indlægaf Valkyrie » 9. aug 2004 16:12

PS2 playkid skrev:Impornerende Sorryass og Valkyrie, hvad med nogle flere forventninger til H2, og hvad synes i koncenptet vi kender indtil videre?

Alle er velkomne til at deltage:)


Well... Forventningerne for mig ligger nok i at gameplayet vil være endnu mere epic end før.

At munke sangen vil spille når jeg køre warthogen over smp grunts, eller ser cut scenes! De har lavet så meget mere historie, og det har jeg store forventninger til.

Ellers kan jeg godt lide konceptet. Dont fix it if it aint broken; Også alligevel har de tilføjet nye ting der ændre gameplayet merkant ala Dual wield og Vehicle jacking! Specielt når man kan mixe våben med dual wield ændre reglerne merkant!

Også håber jeg at Live med Halo 2 bliver ligeså klassisk som XBC med Halo:)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 9. aug 2004 16:28

Gameplayet er helt sikkert meget spændende, og det med vehicle jacking må jeg indrømme jeg slet ikke havde forventet. Hvor fedt bliver det lige at boarde en warthog i MP :D

Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang med historien, eller prøve en covenant sniper!

Jeg mener også at der blev nævnt i forbindelse med Beta'en, at man slet ikke kunne mærke der blev spillet live med omkring de 10 personer. Det teger jo bare godt.

Jeg er dog bange for at marinesne faktisk ikke styrer warthogen selv, men at den kører på skinner.
Dog skulle dropship (covenant og Pelicans) være styret af AI, og nedsende sine troopers hvor de mener er bedst, og forsvare dem.

Sidst men ikke mindst, håber jeg at marines har lært at styre ghosts ordenligt, for slet ikke at tale om at skyde sine på overordnede, eller smide granater efter dem!
Men hvad Bungie har fortalt, lyder virkelig lovende!
Playkid
 


Næste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster