Xboxlife forum

Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

I dette forum diskuteres udgivelsesdatoer for forskellige spil.

Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2011 21:27

får deres spil til tiden..?

Hej!

Jeg har lidt et problem. Jeg vil mægtigt gerne have Marvel. Vs. Capcom 3 på udgivelsesdagen 18. Februar. Jeg har belejligt nok ferie ugen efter. Jeg har bestilt spillet på Amazon.co.uk, og der plejer gerne at være en uges leveringsstid. Dvs, at så får jeg nok først spillet en uge efter, det er udkommet. Hvilket er lidt steneren, da jeg alligevel har ferie, og ikke har noget at lave alligevel.

Løsningen kunne så være at afbestille min preordrer ( som jeg lagde ind for snart et år siden :P), og så bide i det sure æble og give 549.- for det i en fysisk butik. Nu er det bare lige, at de tre sidste gange, jeg har ville købe et spil i en fysisk butik på release, så har de ikke haft det.

Mortal Kombat Vs. DC Universe
Battle Fantasia
BlazBlue CS

Allesammen Fighting spil ligesom Marvel Vs. Capcom 3.

Kan jeg gå ud fra at EB Games (Der ligger en 3 minutter fra mit arbejde) f. eks har Marvel Vs. Capcom 3 på release?

I lad nu være med at skrive "spørg dem dog". Er gang på gang på gang på gang blevet hustlet af dem. Både i situationer, jeg har blogget om, og som jeg ikke har blogget om. Det er selvfølgelig ikke ekspedienternes skyld, da de bare siger videre, hvad de får af vide. Går jeg da ud fra :)

Love,
Shin
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf JohnH » 6. jan 2011 22:08

Jeg plejer at bestille her og har altid fået spillene på udgivelsesdatoen
http://www.coolshop.dk/catalog/product/ ... --for-x360
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2011 22:25

Ved I hvad? Til 399.- kan jeg ligeså godt bestille der. Umiddelbart både billigere og hurtigere end Amazon.co.uk
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf centric dk » 6. jan 2011 22:31

Jeg har én gang købt et spil hos EB games den dag det udkom. Jeg var på etagen under i andet ærinde, så jeg hentede spillet da butikken åbnede kl. 10. Jeg var nr. 6-8 "i køen" og mit indtryk derfra var, at det er helt normalt at der kommer et par håndfulde lige når butikken åbner og går derfra med det spil de kom efter. Det skal dog nævnes, at jeg havde forudbestilt spillet og det tror jeg også er standarden, da det trods alt er begrænset hvor mange kopier hver butik får hjem på udgivelsesdagen.

Men det kan du jo nå endnu.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2011 22:33

Edit: Whatever. Har bestilt det ved coolshop. Har et lidt anstrengt forhold til EB Games.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf centric dk » 6. jan 2011 22:44

Da Senzai skrev:Jeg taler ikke om, de har nok af spillet, men om de overhovedet har det på udgivelsesdatoen :)

Nu har jeg markeret dele af mit indlæg. Prøv kun at læse det understreget Er du stadig usikker på svaret? :lol:

centric dk skrev:Jeg har én gang købt et spil hos EB games den dag det udkom. Jeg var på etagen under i andet ærinde, så jeg hentede spillet da butikken åbnede kl. 10. Jeg var nr. 6-8 "i køen" og mit indtryk derfra var, at det er helt normalt at der kommer et par håndfulde lige når butikken åbner og går derfra med det spil de kom efter. Det skal dog nævnes, at jeg havde forudbestilt spillet og det tror jeg også er standarden, da det trods alt er begrænset hvor mange kopier hver butik får hjem på udgivelsesdagen.

Men det kan du jo nå endnu.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2011 22:51

centric dk skrev:Jeg har én gang købt et spil hos EB games den dag det udkom. Jeg var på etagen under i andet ærinde, så jeg hentede spillet da butikken åbnede kl. 10. Jeg var nr. 6-8 "i køen" og mit indtryk derfra var, at det er helt normalt at der kommer et par håndfulde lige når butikken åbner og går derfra med det spil de kom efter. Det skal dog nævnes, at jeg havde forudbestilt spillet og det tror jeg også er standarden, da det trods alt er begrænset hvor mange kopier hver butik får hjem på udgivelsesdagen.

Men det kan du jo nå endnu.


Ja, det kan jeg se.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Thit » 6. jan 2011 22:59

Det er min erfaring, at nye udgivelser plejer at være i butikkerne på udgivelsesdagen. I hvert fald når vi snakker specialbutik som Gamestop. Hvor mange eksemplarer der lige kommer, afhænger af det enkelte spil, og dets forventede popularitet.

Det kan som regel hjælpe at forudbestille, og gerne i god tid.
Det er nemlig mit indtryk, at de på varelagerene rundt omkring, kigger på hvor mange forudbestillinger der er, når de beslutter hvor mange eksemplarer af et spil der skal ud til en butik.

I forbindelse med udgivelsen af Cataclysm, kom der feks kun lige de særlige Steelseries-mus nok til alle forudbestillinger af musen i hver butik.

Kan selvfølgelig godt se dit dilemma, hvis du har prøvet at bestille forgæves før.. Jeg mener nu at det hører til sjældenhederne at kommende spil ikke kommer i butikken på udgivelsesdagen, og endnu sjældnere hvis de har været bestilt. Det har jeg faktisk aldrig oplevet som et problem.

Et par tip hvis du vil være bedre dækket ind frem over:
-bestil i god tid. (så lageret kan nå at se at der er efterspørgsel på varen, inden de sender til butikkerne)
-mød tidligt op på releasedagen.
-ring evt. til butikken (eller mød op) et par dage før release, for at høre om spillet er kommet, og hvad du kan forvente.

og husk at du altid kan fortryde din bestilling.. så du er ikke bundet op på noget :)
Håber du får dit spil!
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf centric dk » 6. jan 2011 23:02

Da Senzai skrev:Ja, det kan jeg se.

:lol: =D>


Jeg kan jo kun svare på det jeg selv har oplevet, ikke forudsige fremtidige hændelse eller beregne sandsynligheder for den givne situation ved X antal parametre. :wink:
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Kan man regne med at butikker (f. eks EB Games/Game) ...

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2011 23:08

Thit skrev:Det er min erfaring, at nye udgivelser plejer at være i butikkerne på udgivelsesdagen. I hvert fald når vi snakker specialbutik som Gamestop. Hvor mange eksemplarer der lige kommer, afhænger af det enkelte spil, og dets forventede popularitet.


Haha! Det er svaret på mine tidligere oplevelser!

Battle Fantasia : Forventet salg = 0
MK Vs. DC : Forventet salg = 0
BlazBlue CS : Forventet salg = 0

xD

Tak for the Write up.

Jeg har bestilt ved Coolshop. Det var også igennem dem, at jeg fik fat på MK Vs DC.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København



Tilbage til Udgivelser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster