Xboxlife forum

Chromecast problemer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Chromecast problemer

Indlægaf Phimosis » 29. okt 2015 21:37

Hejsa

Har lidt problemer med min chromecast, og da der faktisk ikke rigtig findes indstillings muligheder er jeg en smule tabt...

Men har haft 2 problemer, det ene er så godt i sig selv, men det var af den hakkede helt vild i det, har så flyttet den til en anden port på mit tv, så den ikke sad lige op ad min Xbox's indgang, og det hjalp så der.

Det andet, er at jeg synes opløsningen svinger utrolig meget, så er den kniv skarp, så er den en smule sløret, så er den kniv skarp, og sådan bliver den så vel ???

Både Chromecast og min computer køre begge på mit 5Ghz net, så der burde være hastighed nok ?

En nørd der ved hvad det evt kan være ??
på forhånd tak

/Jonas

Skal lige siges, det er deres version 2 jeg har... det er ikke det stik mere, nu er det sådan en rund ting :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Chromecast problemer

Indlægaf Slimjay DK » 30. okt 2015 14:39

Hvis billedkvaliteten svinger er det pga. manglende båndbredde, da billedkvaliteten justeres alt efter hvor meget du kan downloade med.

Et 5Ghz netværk har intet at gøre med båndbredden ind i huset. Man kan jo godt have en 1mbit eller mindre på et 5Ghz wifi netværk.

Prøv eventuelt at tage en speedtest fra din PC når du er koblet op trådløst på http://www.speedtest.net eller http://tjekditnet.dk/ og se hvad du får af båndbredde .. Testen skal du selvf. lave så tæt på chromecasten som muligt.

Og husk at det er ikke din pc streamer til chromecasten men chromecasten der overtager streamen direkte fra nettet. Så når du sætter en stream i gang fra din pc, så kan du faktisk slukke din PC og chromecasten vil fortsætte din stream.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron