Xboxlife forum

Samsung soundbar og Dolby/DTS

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Samsung soundbar og Dolby/DTS

Indlægaf CvKM » 19. aug 2015 10:21

Jeg har for to dage siden købt mig en Samsung soundbar med subwoofer. Den spiller rigtig godt, selv når den ikke er indstillet. Nu fik jeg så set på den at der står at den kan spille Dolby Digital og DTS, hvilket gav mig forhåbninger om endnu bedre lyd. Men hvordan skal det hele indstilles? Der står ikke noget i manualen, så går ud fra at det afhænger af konsollen/afspilleren. Jeg havde tænkt mig at bruge det på PlayStation 3 primært, da det er der jeg ser Netflix. Men hvad skal den indstilles på? Der er et hav af valg omkring Dolby og DTS, men aner intet. Lyd og billede kører gennem HDMI kabel på både min Xbox One og PlayStation 3, og fra fjernsynet til soundbar er der optisk kabel.

Any ideas?
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1

Re: Samsung soundbar og Dolby/DTS

Indlægaf dksiam » 19. aug 2015 11:04

Du kan ikke få dolby/dts direkte fra dit tv med optisk kabel - du bliver nød til at have det optiske kabel direkte forbundet mellem konsol og soundbar. Nu kender jeg ikke din soundbar, men mange kan jo bruge direkte hdmi for at få den bedste lyd.
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Samsung soundbar og Dolby/DTS

Indlægaf XenturionxTc » 19. aug 2015 13:16

Om du kan få DTS/Dolby leveret via optisk ud fra dit TV, afhænger af modellen af TV'et.

Jeg har selv TV, hvor dette kan lade sig gøre, mens de ældre TV jeg havde tidligere, kun understøttede stereo signaler via optisk ud.

Du skal referere til din TV manuel vedrørende denne opsætning. Såfremt TV output er i DTS/Dolby, bør din Soundbar automatisk registrere dette, på samme måde, som hvis signalet kom direkte fra din konsol.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Re: Samsung soundbar og Dolby/DTS

Indlægaf Major Oblivious » 19. aug 2015 15:37

dksiam skrev:Du kan ikke få dolby/dts direkte fra dit tv med optisk kabel - du bliver nød til at have det optiske kabel direkte forbundet mellem konsol og soundbar. Nu kender jeg ikke din soundbar, men mange kan jo bruge direkte hdmi for at få den bedste lyd.


Det her.. DTS / DD kan fint gå gennem optisk kabel, så HDMI fra konsollerne til TV´et og så en optisk-skifter, således du kan ændre input´ene til soundbaren eller så skal du skifte kabel alt efter om du bruger PS3 / XB1
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron