Xboxlife forum

Plasma tv hyler?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 21:25

Hej allesammen, jeg har idag været ude og købe et nyt tv, et 42" panasonic plasma tv. jeg fik det startet og opdager hurtigt at det piver... helt vildt meget :( er det meningen? har slet ingen erfaring med plasma tv, ved bare at mit gamle 37" LCD tv, ikke sagde en lyd.

Kender i fellow gamers noget til det? :)
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf Major Oblivious » 20. feb 2013 21:29

hyger det når der er meget hvidt på billedet eller hyler det bare generelt ?

Mit kan godt summe højt når billedet er helt hvidt - ellers er det ganske stille..

Hvad er det for en model / producent?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf JohnH » 20. feb 2013 21:30

Vi har et 42" Panasonic Plasma, det er ca 3 år gammelt og det brummer lidt, men ikke mere end normal lydstyrke kan overdøve det.

Det kan være en fejl , det burde ikke hyle, det har ikke ligget fladt ned under transport vel? Det kan nemlig godt skade skærmen så der kommer den hyletone, men så plejer man også at kunne se fejl i billedet ... en af mine venner lavede den fejl med sit plasmatv.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 21:33

Det er bare generelt, hele tiden, også hvis den bare står på av med sort skærm.

Det er et Panasonic TX-P42X50E
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 21:33

det har ikke lagt fladt under transport, og billedet er super fint :-)
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf DangerSniper DK » 20. feb 2013 21:45

Det kan være Basforstærkeren. Man kan indstille det via remoteren. Ellers ring til Support.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf Bimf » 20. feb 2013 22:37

Jeg har aldrig set et plasma, som ikke larmer. En blandt mange grunde til, at jeg aldrig rører plasma!
Bimf
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 22:43

ja okay.
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf Thorpedo29 » 20. feb 2013 22:53

Har aldrig haft problemer med larm på mine plasma men det kan måske være en af blæserne? Jeg ville få den byttet hvis den er helt ny.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 22:58

jeg ved ikke om der er blæser i min? altså, jeg hentede den i Fona idag.
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf khougaard » 20. feb 2013 23:26

Bimf skrev:Jeg har aldrig set et plasma, som ikke larmer. En blandt mange grunde til, at jeg aldrig rører plasma!

Hvad fanden er det for en latterlig kommentar? Og hvordan skal den hjælpe ham!!!

Nå, men hvis det hyler og konstant, ville jeg få det ombyttet, da jeg er 100 på at det er en fejl. Og hør efter om opstillings tv'et lyder ligesom dit? Da du jo har købt udfra det, så er sikker på at de nok skal være behjælpelig med at få fejlen rettet :-)
khougaard
Niveau 4
 
Indlæg: 549


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf Meistar » 20. feb 2013 23:28

Bimf skrev:Jeg har aldrig set et plasma, som ikke larmer. En blandt mange grunde til, at jeg aldrig rører plasma!


Så har du godt nok ikke set mange.
Men du hygger dig vel med et godt Samsung tv hvor design er over billedkvalitet?
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf JohnH » 20. feb 2013 23:32

simonp3 skrev:jeg ved ikke om der er blæser i min? altså, jeg hentede den i Fona idag.


Kontakt dem imorgen og spørg dem om det kan være rigtigt... det må ikke hyle så højt at det irriterer, også selv om det er et plastma :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf simonp3 » 20. feb 2013 23:36

khougaard skrev:
Bimf skrev:Jeg har aldrig set et plasma, som ikke larmer. En blandt mange grunde til, at jeg aldrig rører plasma!

Hvad fanden er det for en latterlig kommentar? Og hvordan skal den hjælpe ham!!!

Nå, men hvis det hyler og konstant, ville jeg få det ombyttet, da jeg er 100 på at det er en fejl. Og hør efter om opstillings tv'et lyder ligesom dit? Da du jo har købt udfra det, så er sikker på at de nok skal være behjælpelig med at få fejlen rettet :-)


det undrede jeg mig os lidt over..

jeg sad nemlig og hørte på opstillings tv'et og det sagde ikke én lyd, så jeg ringer til dem i morgen :-)
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Re: Plasma tv hyler?

Indlægaf A42Merlin » 21. feb 2013 10:50

Det er formentlig fjernsynets strømforsyning.
Så den skal byttes. Det er næsten sikkert at det aldrig vil holde op.
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron