Xboxlife forum

Ny guitar?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 3. maj 2012 21:52

Hejsa folkens!

Jeg står i den situation hvor jeg leder efter en ny guitar, (El) og jeg stødte så på den her:
http://www.thomann.de/dk/harley_benton_hbl500wh.htm
Det er simpelthen en fed Les Paul model, men til den pris (til de dovne, 1200.-) bliver jeg lidt mistænksom om den overhovedet er noget værd?
Er der nogle der har købt et instrument fra thomann og mærket Harley Benton og kan anbefale det? :)

Cheers,
Sredna
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 3. maj 2012 22:06

Jeg har intet kendskab til den pågældende model desværre. Jeg ved ikke om det er designet på lige netop den model du er faldet for?

Hvis du gerne vil have noget Les Paul look a like uden det bliver alt for dyrt, så havde jeg valgt denne:
http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... burst.html

Den har en super lyd i forhold til prisen. Jeg har selv haft den men mistede interessen og solgte den igen. Den findes også i en model til omkring 2500,- som en lidt mere lækker i designet, og flere finesser som gør den minder om den ægte vare (Gibson). Den har ligeledes bedre pickupper og sådan.

Men du går i hvert fald ikke helt forkert hvis du vælger den jeg linker til :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 3. maj 2012 22:22

Jeg har skam også kigget rundt på 4sound, og fundet en epiphone Les paul lige nummeret dummere (2799) som jeg har gået og kigget meget på, men så faldt jeg over den her på thomann, og synes virkelig at den er fed med fretboardet og den hvide krop.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 3. maj 2012 22:25

Designet er også ret fedt - men har svært ved at forestille mig lyden kan hamle op med Epiphone. Især ikke hvis du har kigget på den til 2799,-

Har du prøvet at spille på den?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 3. maj 2012 22:49

Jeg har ikke prøvet nogle af dem, og jeg synes bestemt at en epiphone ville være fed, men den model findes ikke i hvid som den Harley Benton.
Jeg har undersøgt lidt om Harley Benton, og de laves i Kina af Saein, som også laver guitarer til Ibanez, Epiphone og Peavey.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf KIAMMI » 3. maj 2012 23:21

wollaman herinde fra, har købt en aria, den virker rimelig fed, mener den kostede 2500 kr.
personligt ville jeg ikke selv gå på kompromis, og købe noget til under 2000 kr, da det virkelig betyder meget
for lyd kvaliteten og intonationen (er ikke helt sikker på at det er sådan det staves). men ved de høje bånd lyder det falsk/falsk.
samtidigt når det er billige guitarer, skal de stemmes meget oftere, men hvis du udelukkende skal spille med dist. i hård rock genren
betyder det muligvis knap så meget. men personligt ville jeg spare lidt mere sammen, og få en ordentlig guitar, det vil du blive gladest for i længden. Det er min erfaring, at man hurtig skifter guitaren ud med en bedre, lige så snart du begynder at spille mere på den.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 3. maj 2012 23:32

Jeg har spillet guitar siden august, på en billig stratocaster fra et mærke der hedder Maestro, som jeg tror har kostet lige over 1000kr.
Den skal stemmes sådan en gang eller to om ugen da jeg godt kan fornemme at den går ud af tonerne, og har aldrig spillet på en rigtig epiphone, gibson, fender eller et andet stort mærke, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forvente, og ville ligesom være vant til "billig guitar" lyden.
På den anden side kan jeg godt se din pointe Kiammi, på et eller andet tidspunkt vil jeg nok skifte den ud til en rigtig gibson eller epiphone, så hvorfor ikke bare starte med sådan en epiphone i stedet for en mellemleds guitar?
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Giluc » 4. maj 2012 01:10

Jeg kan i hvert fald sige dig at Harley Benton er et discountmærke. Der er en grund til at det er billigt.

Epiphones er sgu ikke særlig dyre, og hvis du vil have en ny guitar, så giv i hvert fald mere end 1200,- for en ny. Jeg hører tit argumentet "Jamen hvis jeg nu bliver træt af det, så har jeg bare spildt en masse penge", ja, men hvis du køber en til 1200,- så kommer du nærmest til at betale penge for at komme af med den, hvorimod du ved f.eks. 2.000 sagtens kan få et fint beløb, hvis du passer godt på den. Men altså, jeg er ikke den bedste til at anbefale specifikke guitarer - jeg vil bare sige, at næsten lige meget hvilken slags musik du spiller, så køb da endelig en Epiphone. Det kan jeg ikke andet end forestille mig at du bliver glad for. Jeg anbefaler at du bestiller fra thomann.de, da det nok er det billigste du kan finde. Du kan dog også prøve at jagte f.eks. demomodeller af guitarer, og/eller udsalg :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 4. maj 2012 09:43

Jeg kunne aldrig finde på at bestille en guitar på nettet men det er måske bare mig?
Når du køber en billig guitar er der stor forskel på kvaliteten fra guitar til guitar.

Derfor havde jeg gerne betalt lidt ekstra i 4sound for at få lov at prøve den guitar jeg køber først.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf Electromizer » 4. maj 2012 10:05

Jeg ville helt klart også anbefale dig, at holde dig fra køb af instrumenter på nettet... De skal prøves inden man køber dem. Og specielt i 4sound butikkerne, er de rigtig gode til at vejlede og give gode råd..

Og så synes jeg da egentligt bare du skal tage forbi den som ligger tættest på dig, og snakke med den som har med guitarer og gøre, og forklare din situation. At du leder efter en spade som ligner den Harley Benton du linker til. De har oftest mange flere varer tilgængelige, end dem som er på webshoppen, ellers så kan de bestille dem.
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 4. maj 2012 10:34

Det er den her guitar http://www.4sound.dk/shop/elektriske-guitarer/epiphone/les-paul-standard-plus-vintage-sunburst.html jeg er ude efter, som så ligger på en meget fin pris synes jeg. Desuden har jeg et gavekort til 4sound liggende på lige under 700, så det er ikke usandsynligt at jeg tager derind og køber den :D
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 4. maj 2012 10:41

Sredna skrev:Det er den her guitar http://www.4sound.dk/shop/elektriske-guitarer/epiphone/les-paul-standard-plus-vintage-sunburst.html jeg er ude efter, som så ligger på en meget fin pris synes jeg. Desuden har jeg et gavekort til 4sound liggende på lige under 700, så det er ikke usandsynligt at jeg tager derind og køber den :D


Jeg kan bedre lide de andre farver, men det er en smagssag :)
Men jeg er sikker på hvis du tager ind og prøver den der, så er det den du ender med at tage med hjem :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf KIAMMI » 4. maj 2012 11:51

Sredna skrev:Det er den her guitar http://www.4sound.dk/shop/elektriske-guitarer/epiphone/les-paul-standard-plus-vintage-sunburst.html jeg er ude efter, som så ligger på en meget fin pris synes jeg. Desuden har jeg et gavekort til 4sound liggende på lige under 700, så det er ikke usandsynligt at jeg tager derind og køber den :D

Den ser rimelig fornuftig ud til prisen, dog vil jeg klart som andre siger, tag ned i 4sound, prøve den, og passe på med at
blive alt for forblindet af, at den ligner slash´s gibson les paul, det der tæller er nakken på den, hvordan er den i forhold til dine fingre og hånd, hvis du har små pølse fingre og eller en lille hånd kan det betyde rigtig meget hvis nakken er temmelig bred. og så er der forskellige former der er jo v-formet, d-formet og u formet

og ... , lyden er den som DU ønsker den, hvis du vil spille rock, er den så kraftfuld nok osv..
det er altid en god ting, at prøve forskellige guitarer. Min historie er lidt anderledes, jeg var hjemme hos en ven, som
har spillet guitar i en del år, og jeg sad der med min aukustiske og skulle lære lidt af ham, og så har han et par
guitar hængende på væggen, og jeg prøver så den ene, og så var jeg solgt :D, der behøvede jeg ikke at tage ned og prøve andre for den passer med min penge pung og den musik stil jeg er til.. Jeg bestilte den dog i 4sound, så jeg kunne hente den selv.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 4. maj 2012 12:13

KIAMMI skrev:
Sredna skrev:Det er den her guitar http://www.4sound.dk/shop/elektriske-guitarer/epiphone/les-paul-standard-plus-vintage-sunburst.html jeg er ude efter, som så ligger på en meget fin pris synes jeg. Desuden har jeg et gavekort til 4sound liggende på lige under 700, så det er ikke usandsynligt at jeg tager derind og køber den :D

Den ser rimelig fornuftig ud til prisen, dog vil jeg klart som andre siger, tag ned i 4sound, prøve den, og passe på med at
blive alt for forblindet af, at den ligner slash´s gibson les paul, det der tæller er nakken på den, hvordan er den i forhold til dine fingre og hånd, hvis du har små pølse fingre og eller en lille hånd kan det betyde rigtig meget hvis nakken er temmelig bred. og så er der forskellige former der er jo v-formet, d-formet og u formet

og ... , lyden er den som DU ønsker den, hvis du vil spille rock, er den så kraftfuld nok osv..
det er altid en god ting, at prøve forskellige guitarer. Min historie er lidt anderledes, jeg var hjemme hos en ven, som
har spillet guitar i en del år, og jeg sad der med min aukustiske og skulle lære lidt af ham, og så har han et par
guitar hængende på væggen, og jeg prøver så den ene, og så var jeg solgt :D, der behøvede jeg ikke at tage ned og prøve andre for den passer med min penge pung og den musik stil jeg er til.. Jeg bestilte den dog i 4sound, så jeg kunne hente den selv.


Præcis det du nævner med gribebrættet var en af grundene til jeg valgte Epiphone Les Paul 100. Jeg har simpelthen for små fingre til den normale.
Jeg kan godt spille på den en times tid men mine fingre blive helt smadrede fordi jeg skal anstrenge mig ret meget.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 4. maj 2012 21:54

Det er selvfølgelig lyden der er første prioritet. men nu har en les paul så altid været min drømmeguitar, og så synes jeg at den er fedest med sit slash look ;-)
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage ind og prøve den, og høre hvad de ellers anbefaler osv.
Mht. brættet, tror jeg at det er det samme som min nuværende guitar.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron