Xboxlife forum

Ny guitar?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 8. maj 2012 08:48

maagaard90 skrev:
Competa skrev:Du vil få den fulde udbytte af guitaren hvis du skiftede dem til nogle ordentlige spanske... Også ville den ikke gå i stykker.
Jeg syntes det er syndt at en guitar skal behandles sådan, selvom det bare er en billig en. :(

Word! Det er altid godt at have en spansk guitar. De er noget af det bedste man kan øve på, så skift omgående!


Helt enig med jer begge. Selvom jeg solgte min el-guitar da jeg mistede interessen har jeg stadig beholdt min spanske i tilfælde af lysten skulle melde sig igen! Det er nærmest blasfemi at sætte Western Strenge på en spansk!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 8. maj 2012 10:49

Jeg har ikke lige været helt præcis i det jeg har sagt åbentbart, men jeg fik den af en ven for nogle år siden. han vidste ikke så meget om guitaren, men MENTE at det var en spansk med western strenge. af de der prikker på fretboardet er der kun ved 5,7,9 og 12 så derfor mente han at det var en spansk guitar. Jeg havde overhovedet ingen guitarviden om det var spansk eller ej, men legede bare lidt rundt med den.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Competa » 8. maj 2012 14:28

Har du mulighed for at smide billeder op ?
Men der er ikke prikker på min spanske, men måske er min bare for ''avanceret'' brugere.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Ny guitar?

Indlægaf Cena » 8. maj 2012 16:36

Competa skrev:Har du mulighed for at smide billeder op ?
Men der er ikke prikker på min spanske, men måske er min bare for ''avanceret'' brugere.


Der er prikker på min spanske.
Tror nu ikke de er på din pga det skal være en "Pro" guitar. Tror bare det er et designvalg.
Måske tager jeg fejl men har godt nok ikke set mange uden prikker
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Ny guitar?

Indlægaf KIAMMI » 8. maj 2012 19:09

Cena skrev:
Competa skrev:Har du mulighed for at smide billeder op ?
Men der er ikke prikker på min spanske, men måske er min bare for ''avanceret'' brugere.


Der er prikker på min spanske.
Tror nu ikke de er på din pga det skal være en "Pro" guitar. Tror bare det er et designvalg.
Måske tager jeg fejl men har godt nok ikke set mange uden prikker

Der er nu heller ikke prikker på min spanske guitar (admira), den kostede 2600 kr.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 9. maj 2012 17:11

Jeg tror at det er et spørgsmål om design med prikkerne.
Jeg kunne nok godt få smidt et par billeder af den op imorgen hvis det er.
Jeg har surfet rundt på 4sound, og fundet den her:http://www.4sound.dk/shop/westernguitarer/squier-by-fender/sa-105-black.html
Nogen der kender den og kan anbefale den? jeg tænker at når fender laver den, ved man at det er en guitar der kan bruges.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf maagaard90 » 9. maj 2012 18:01

Siden hvornår gik debaten fra el-guitar til akustisk?


Nå men - min fætter har en fender westernguitar. Han aldrig blevet helt glad for den, og den lyder ganske metallisk. Desværre. Jeg skal ikke kunne sige om denne model er god.

Mit råd er: Spar op til et mærke som er gode til at bygge akustiske guitarer. Mærker som Furch, Takamine eller Washburn. Forskellen på en akustiske/western og elektrisk er, at man har tilbøjelighed (hvertfald mine erfaringer) til at beholde sin akustiske/western i længere tid end elektriske. Så hellere invistere i noget, man synes om, end noget tja-det-er-okay-men-jeg-bytter-den-ud-snarest-muligt.
Hvis du absolut vælger at købe denne model, så køb den i den lyse udgave. Du bliver meget hurtig træt af sort lak og alle de fedtede fingre.


Nå ja, et råd er også. Lyt dig frem og drop kiggeriet på internettet.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Ny guitar?

Indlægaf Nilsson. » 9. maj 2012 18:41

Der er virkelig mange dårlige råd i denne tråd..

For din egen skyld synes jeg du burde oprette en bruger på 4sounds eget forum til fremtidige spørgsmål vedrørende guitarer og dertilhørende..

Hvad angår den elektriske guitar, så er der enormt stor forskel på guitarer 2 epiphone les pauls til samme pris kan være forskellige.. Derfor er det bedste råd altid, find ud af dit budget og besøg derefter din nærmeste guitarforretning og prøv alle de guitarer de har som passer til dit budget..

Ofte vil du finde at de helt billige guitarer f.eks. den Harley Benton du selv poster + de helt billige squiers er noget hø, vitterligt.. Men når du bevæger dig op i de 2500-3000 er der virkelig meget guitar for pengene hvis du kigger de rigtige steder..

Genrevalg og sådan synes jeg ikke du skal tænke for meget over i starten, mange begynder forstærkere har en masse gode presets som man kan lege med, og som kan få næsten alle guitarer til at spille den genre du ønsker..

Epiphones les pauls til omkring de 2500 er dog et godt bud, det er solide guitarer som ud nok skal blive glade for.. Endnu bedre er Squire's Classic Vibe serie, de er absolut også værd at kigge på!
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Ny guitar?

Indlægaf maagaard90 » 9. maj 2012 19:11

Nilsson. skrev:Der er virkelig mange dårlige råd i denne tråd..

For din egen skyld synes jeg du burde oprette en bruger på 4sounds eget forum til fremtidige spørgsmål vedrørende guitarer og dertilhørende..

Hvad angår den elektriske guitar, så er der enormt stor forskel på guitarer 2 epiphone les pauls til samme pris kan være forskellige.. Derfor er det bedste råd altid, find ud af dit budget og besøg derefter din nærmeste guitarforretning og prøv alle de guitarer de har som passer til dit budget..

Ofte vil du finde at de helt billige guitarer f.eks. den Harley Benton du selv poster + de helt billige squiers er noget hø, vitterligt.. Men når du bevæger dig op i de 2500-3000 er der virkelig meget guitar for pengene hvis du kigger de rigtige steder..

Genrevalg og sådan synes jeg ikke du skal tænke for meget over i starten, mange begynder forstærkere har en masse gode presets som man kan lege med, og som kan få næsten alle guitarer til at spille den genre du ønsker..

Epiphones les pauls til omkring de 2500 er dog et godt bud, det er solide guitarer som ud nok skal blive glade for.. Endnu bedre er Squire's Classic Vibe serie, de er absolut også værd at kigge på!


Håber ikke vi har fornærmet dig med vores råd. Vi prøver bare at hjælpe.
Et andet godt forum er gear-freak.dk, som er en flok ret entusiastiske og erfarene grej folk, som helt sikkert skal hjælpe dig på vej.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Ny guitar?

Indlægaf Sredna » 9. maj 2012 20:48

Den akustiske som jeg er ude efter, skal udelukkende være til hygge. Sådan en guitar du bare samler op, og sidder og hygge jammer lidt på, sådan rundt om lejrbålet agtigt, det behøver ikke være en gibson type som spiller flawless og aldrig går ud af stemningen osv.
Første nuke i MW2 den 3. September!
Sredna
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: Ny guitar?

Indlægaf Nilsson. » 10. maj 2012 01:19

og for lige at gøre det klart, en akustisk guitar er ikke nødvendigvis en spansk guitar. Der findes både western og spanske akustiske...

Normalt kan du ikke påmontere stål strenge på en spansk guitar da stolen ikke er beregnet til dette..

Prikkerne på halsen har ingen betydning for om det er en spansk eller western guitar, det er et designvalg og afhænger af model og fabrikant.

De fleste du ser optræde med akustiske spiller på western guitarer da de har en smallere hals og er bedre beregnet til akkord-spil. spanske bruges mest til klassisk guitar..
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Ny guitar?

Indlægaf WollaMan » 10. maj 2012 06:17

Jeg har 3 guitar, 1 stk. spansk (Yamaha - Købt i 4 sound) 1 stk. western (Yamaha - købt hos Lars Green) 1 stk. El (Aria - købt hos Lars green) Den eneste jeg ikke har prøvet inden køb er den spanske da jeg fik den i gave.
Jeg bruger alle tre guitar, og er RIGTIG glad for dem alle. Alt efter humør/tid spiller jeg på dem. Det jeg rigtig godt kan li' ved den spanske er, at det er "lettere" for mig at lære/øve nye akkorder. Derefter øver jeg dem på western eller el.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ny guitar?

Indlægaf Competa » 10. maj 2012 11:16

Nilsson. skrev:Der er virkelig mange dårlige råd i denne tråd..


Hvilken dårlige råd har vi givet ham ?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Ny guitar?

Indlægaf Nilsson. » 10. maj 2012 11:39

Competa skrev:
Nilsson. skrev:Der er virkelig mange dårlige råd i denne tråd..


Hvilken dårlige råd har vi givet ham ?


Jeg har ikke tænkte mig at finde eksempler, men det er tydeligt at se at mange af indlæggene er skrevet af folk der måske ikke helt har nok erfaring eller viden om emnet til rent faktisk at hjælpe..

Det er fint at folk vil hjælpe, men trådstarter vil få mere ud af at stille spørgsmålet i et forum hvor folk ved hvad de taler om. Til dette er 4sound's forum super godt.
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Ny guitar?

Indlægaf Incubus » 10. maj 2012 13:19

Må også støtte op om Nilsson. Ikke nødvendigvis alle råd i denne tråd der er lige skarpe.

Som Nilsson foreslå så opret dig på 4sound, folk er altid, næsten, hjælpsomme derinde.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå LANGT udenom den harley benton. Du får i den grad hvad du betaler for. Udover det ville jeg til enhver tid prøve den specifikke guitar jeg skulle købe først. To tilsyneladende ens guitarer er bare aldrig ens.

Epiphone er fine bud, et alternativ er Tokai, ca. samme pris, samme look etc.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mit budget, og så prøve ALT i den prisklasse og vælge den jeg synes var bedst at spille på uden så meget skelen til look, og hvilke kendte guitarister der spiller på hvad.
Jeg startede i sin tid på en Epiphone les paul fordi jeg synes det var dend er var pænest, men idag spiller jeg på nærmest alt andet end les pauls da jeg synes de generelt er klodsede.

Sådan er der så meget, hver guitarist har sin egen stil. prøv prøv prøv er det bedste råd.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Incubus
Niveau 3
 
Indlæg: 249


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster