Xboxlife forum

Hjælp til tablet køb

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp til tablet køb

Indlægaf spif2001 » 10. aug 2011 17:07

Jeg mangler noget hjælp til tablet køb.

Konen skal have en tablet, da hendes laptop er død. Hun vil gerne have en tablet, da hun fortrinsvis bruger skal bruge den til at surfe på, og fordi den så er let at tøffe rundt i huset med. Nå ja, og så mener hun at det er smaaaart... :)

Jeg har sat min fod en smule i gulvet, og nægter køb af iPad. Hader Apple...

Vi havde set os varme på den nye Samsung Galaxy 10.1, som skulle udkomme senere på måneden, men Apple har forhindret Samsung i at sælge den i EU: http://www.pcworld.dk/art/118499?fpinde ... lock&i=113

Så nu står jeg uden et alternativ, og aner intet om tablets.

Hvilke tablets ville i foreslå? Hvilke tablets er hotte / gode?

Der skal ikke være telefonitis i den. Wifi er nok. Den skal have Android 3.1 og ellers være fornuftig i pris. A la hvad en Galaxy kunne komme op i. Den skal være udkommet eller udkomme indenfor overskuelig fremtid.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf Krisgebis » 10. aug 2011 17:16

De sælger ud af Samsung herhjemme inden det bliver et problem, så de er til at få (for en stund). http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsun ... lid.16569/
Ellers findes der Motorola Xoom (der lige har fået et tiltrængt software opdatering)
Mener det er Asus der også har lavet en, som jeg legede med 5min da jeg var på arbejde i Bilka. Virkede som sådan ok, men har ærlig talt ikke det store erfaringer mht. at anvende dem i hverdagen.

Modigt af dig at tage andet end iPad (når nu det er til konen), men så slipper du til gengæld for deres for deres låste filosofi. Tror ikke jeg kan beskrive skuffelsen i min brors øjne, da han opdagede at han ikke blot kunne smide nogle avi filer over på hans iPad, så han kunne se anime på farten, efter at han havde brugt 6000kr på en iPad2.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf SEmborg » 10. aug 2011 17:22

Krisgebis skrev:De sælger ud af Samsung herhjemme inden det bliver et problem, så de er til at få (for en stund). http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsun ... lid.16569/
Ellers findes der Motorola Xoom (der lige har fået et tiltrængt software opdatering)
Mener det er Asus der også har lavet en, som jeg legede med 5min da jeg var på arbejde i Bilka. Virkede som sådan ok, men har ærlig talt ikke det store erfaringer mht. at anvende dem i hverdagen.

Modigt af dig at tage andet end iPad (når nu det er til konen), men så slipper du til gengæld for deres for deres låste filosofi. Tror ikke jeg kan beskrive skuffelsen i min brors øjne, da han opdagede at han ikke blot kunne smide nogle avi filer over på hans iPad, så han kunne se anime på farten, efter at han havde brugt 6000kr på en iPad2.

Han kunne da bare konvertere .avi-filerne til .mp4-filer :)
SEmborg
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf Prozel » 10. aug 2011 17:44

Jeg respektere naturligvis at du ikke vil have Apple. Men lige præcis i dette tilfælde ville jeg alligevel vælge en iPad. Alternativerne kan jo ikke hamle op med den. Vi så jo hvor hårdt Xoom fejlede. Til sidst er prisen er også godt kontra alternativerne.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf Krisgebis » 10. aug 2011 17:45

På en bærbar til dagen efter? Sådanne konverteringer tager jo tid.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf spif2001 » 10. aug 2011 18:07

Kunne være man lige skulle se, om man kunne kapre sig en Galaxy inden lageret slipper op.

Previews af den nye Galaxy med Android 3.1 får jo gode anmeldelser, og betragtes som den første reelle konkurrent til iPad, så vidt jeg har forstået.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til tablet køb

Indlægaf SEmborg » 11. aug 2011 12:12

Krisgebis skrev:På en bærbar til dagen efter? Sådanne konverteringer tager jo tid.

Jeg har et program kaldet "SmartConverter", og det konverterer da forholdsvis hurtigt :)
SEmborg
Niveau 3
 
Indlæg: 200



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster