Xboxlife forum

Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf BulletEyeDk » 26. feb 2011 15:29

Jeg forsøger lige at søge lidt hjælp her da jeg er ved at løbe tør for ideér selv.

Jeg har en stationær PC med Vista Ultimate, den har kørt upåklageligt i nogle år, for ca. 1 uge siden kunne den pludseligt ikke længere gå på internettet.

Den er forbundet med kabel til en D-link DGL4300 router, som ikke er problemet, idet andre computere virker upåklageligt både trådløst og kablet, min xbox fungerer også fint med trådløs forbindelse.

Jeg får på mit netkort bare oplyst at der kun er lokalt adgang, netkortet står til at fungere i windows, men siden jeg uden held har forsøgt alt muligt har jeg netop fået et nyt netkort ind af døren som giver nøjagtigt de samme problemer.

Jeg har forsøgt:
Reset router
Bruge en anden port i routeren
Reset netkort forbindelsen
Forbinde pc direkte med modem
lave statisk IP adresse på netkortet med korrekt DNS, gateway osv.
Disable firewall og virus program
Fjernet de seneste installerede windows opdateringer
Forsøgt at lade windows reparare forbindelsen uden held.

Er det bare en feature i windows vista ?

Jeg kan se at de også er andre på nettet som har haft lignende problem, men det kan da ikke passe at jeg skal installere windows på ny for at løse problemet ?

Det er ikke muligt at pinge routeren fra commandoprompten, men jeg kan pinge den adresse computerens eget netkort har uden problemer

Alle nyttige tips modtages :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf tryllehans » 28. feb 2011 20:40

hvis du fra en commando promt skriver route print, hvad ser du så ?
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf BulletEyeDk » 1. mar 2011 00:11

Tak for tippet... jeg har dog opgivet at få den online og brugt nogle gamle stumper til at samle en anden pc, hvor en del af indmaden røg i... og den suste online med det samme..

Jeg har konkluderet at det formodentlig er en brist på bundkortet, det kan næsten ikke være noget malware når det også er gal ved en helt ny installation...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf BuBubbi » 1. mar 2011 06:51

Nu står der godt nok at du har prøvet følgende: lave statisk IP adresse på netkortet med korrekt DNS, gateway osv.

Jeg mener, i den korte periode jeg brugte Vista, at jeg var nød til at definere min DNS for at få internettet til at virke.
Så prøv at lade din router bestemme din IP, men definer kun DNS'en i dine netkortsindstillinger i Vista.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf Martin1454 » 1. mar 2011 08:13

one word - Vista.... -.- No offence
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 2
 
Indlæg: 119


Re: Vista PC har kun lokal netværk, ej internet...

Indlægaf BulletEyeDk » 1. mar 2011 15:50

@Martin...

Ja jeg ved det, vista er ikke det bedste windows styresystem :) - men det her har jeg alligvel aldrig set...


@Bubbibubbi
Den løsning prøvede jeg ikke, men skal huske den hvis det bliver aktuelt igen, dog underligt at problemet pludselig opstod, nu har den jo kørt i årevis uden problemer.. og der er foretaget opdateringer eller software installationer som ikke har indflydelse på noget som helst i den retning...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster