Xboxlife forum

Computer bliver meget varm

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Computer bliver meget varm

Indlægaf skovbo » 6. dec 2010 20:56

Jeg har en HP bærbar der bliver meget varm, i sær når jeg spiller Football Manager.. Kan der gøres noget?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf ELScrappy » 6. dec 2010 21:26

nu kommer det selvfølig and på hvordan varm den bliver, min vens bærebar blev så varm at den lukkede ned og det var bare ved alm. internetsurf, han bad mig kigge på den og jeg fandt ud af den blev lige omkring 85-95 grader varm og lukkede ned, grunden til den blev så varm var at der sad den største nullermand inde GFXblæseren, så den kunne ikke trække friskluft ind, da jeg fik den ud efter at have skilt computeren ad var den som ny, når det er sagt kunne dette måske være en løsning:
[url]http://www.coolerkit.dk/bærbar_kølere-c-454.html?bgsid=mkmp1id1pp3nqog6k3ra1cnrs5[/url]
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf skovbo » 6. dec 2010 21:37

Jeg kan faktisk se at der er en del skidt i blæseren.. Må man bruge en støvsuger til at fjerne det?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf SmashingBull » 6. dec 2010 21:42

ja man kan sagtens støvsuge den, men evt, pil skruerne af i bunden og hold støvsuger lidt over, så du ikke får trykket på noget, men hvis du har adgang til luftværktøj så, brug en luftpistol til at blæse den igennem.
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf pivos » 15. dec 2010 09:29

Ja du må gerne bruge en støvsuger, jeg vil dog anbefale at du bruger en kompressor, det har jeg gjort ved min.. Og har ingen skader fået ved det, har brugt kompressor flere gang. :)

- burde ikke være nødvendigt at sige, men sørg for at din comp er slukket.
"I rather be a crying little pussy, than be a Faggy Goth kid" - Butters
pivos
Niveau 5
 
Indlæg: 856


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf Drembi DK » 15. dec 2010 10:11

Det er rigtig god ide at få renset din computer men det er ikke en god ide med kompressor, da de blæser så kraftigt at evt. Støv kan sætte sig fast. Du skal bruge noget som dette: http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=1579718
Drembi DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1614


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf Martin1454 » 15. dec 2010 10:37

ang. det med varmen, så har jeg også en ven som har en 17 HP bærbar( måske den samme som din?)
han også seriøse køle problemmer, det virker som det er grafikortet der varmer den rigtigt meget, en af mine andre venner brændte sig på den, og den har også smeltet lidt af en usb key, og hans muse måtte ;) men han har købt en køler stanner allá den el scrappy sendte, og den har virket godt!
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 2
 
Indlæg: 119


Re: Computer bliver meget varm

Indlægaf Drembi DK » 15. dec 2010 11:24

Glemte helt at spørger hvor gammel din computer er?
For hvis den er under 2 år gammel har du jo reklamationsret og kan få computeren efterset så du er helt sikker på det ikke bare er støv og ikke en på vej til at blive defekt køleprofil. (for det er nok den fejl der er flest af på de bærbar vi har inde til rep)
Drembi DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1614



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster