Xboxlife forum

Monitor vs. HDTV

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indlægaf BFix » 6. maj 2006 10:13

tvo skrev:Der er lige en lille tilføjelse til diskussionen om 1080p vs 720p. EBU har vedtaget at 1080p tager for meget båndbredde, så vi skal ikke regne med at se tv-kanaler inden for de næste 5 år der udsendes i mere end 720p. Så den ENESTE grund til at lede efter 1080p er PS3 - som jo efterhånden er ligeså håndgribelig som Windows Vista... Noget med næste år. Måske. Eller hvis man skal køre et PC-output på skærmen.


Er du sikker? I USA er der flere og flere som sender i 1080i det vil kun give en lille forskel i brug af båndbreden. I henhold til artiklen fra Team XBOX så vil et 1080p tv kunne opskalere et 1080i signal til 1080p og forbedre kvaliteten på den måde. Desuden vælger DVD producenterne at HDDVD (og Blueray) film vil være i 1080i... med andre ord, vil man ha' fuld udnyttelse af de næste HD DVD film og nyde PS3 spil i max opløsning så er det fornuftige valg et 1080p tv.

Her er linket til artiklen skulle i ha' misset den: http://features.teamxbox.com/xbox/1427/ ... o-HDTV/p1/
Billede
BFix
Niveau 2
 
Indlæg: 126


Indlægaf hanZen » 6. maj 2006 10:27

Du skal også op i en stor størrelse skærm, før end du virkelig vil se en 'wow' forskel på 720p og 1080p.

Desuden diskuteres det meget om 720p eller 1080p er bedst til gaming. Mange mener, at 1080p vil blive for meget. Så hellere vælge 720p som standard, og så være i stand til at påføre mere 'eye candy' og effekter. I stedet for 'bare' at have en højere opløsning uden så meget mere!

Men vi må se..........
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf BFix » 6. maj 2006 10:47

Helt enig at vi må se tiden an.. Men min pointe var at skulle man købe et nyt tv kunne man lige så godt købe et som understøtter den bedste standard PT. nemlig 1080p det ville være trist at skulle købe nyt tv om 18 måneder fordi ens 720p tv ikke er godt nok mere...

Men det er igen den evige diskussion, skal man købe et no-name TV til lav pris eller skal man købe et mærke TV til høj pris... Der findes ikke noget svar på spørgsmålet. Det hele er afhængig af hvor mange penge man har, og hvor kræsen man er.
Billede
BFix
Niveau 2
 
Indlæg: 126


Indlægaf tvo » 6. maj 2006 10:55

BFix skrev:Er du sikker? I USA er der flere og flere som sender i 1080i det vil kun give en lille forskel i brug af båndbreden. I henhold til artiklen fra Team XBOX så vil et 1080p tv kunne opskalere et 1080i signal til 1080p og forbedre kvaliteten på den måde. Desuden vælger DVD producenterne at HDDVD (og Blueray) film vil være i 1080i... med andre ord, vil man ha' fuld udnyttelse af de næste HD DVD film og nyde PS3 spil i max opløsning så er det fornuftige valg et 1080p tv.

Her er linket til artiklen skulle i ha' misset den: http://features.teamxbox.com/xbox/1427/ ... o-HDTV/p1/


MHT EBU's valg, ja så er jeg sikker. Jeg tror ikke der bliver nogle europæiske kanaler der vil sende i mere end 720p i meget lang tid. På et EBU møde i løbet af i år bliver frekvenserne fordelt, og standarderne fastlagt.

MHT opskalering af et interlaced signal til et progressive signal, vil jeg mene at det ikke vil hjælpe, da tv'et ikke får flere informationer at arbejde med end de 30 FPS. Så det fjernsynet bliver nødt til, er at sende den samme linie en gang mere - og det giver jo ingen forskel ved hurtige bevægelser, hvilket er problemet med et interlaced signal. MHT om de nye medier bliver i 1080i eller 720p så tror jeg det bliver et valg man vil kunne træffe i en menu - lidt a la DD vs DTS.
Billede
tvo
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf tvo » 6. maj 2006 11:09

BFix skrev:Helt enig at vi må se tiden an.. Men min pointe var at skulle man købe et nyt tv kunne man lige så godt købe et som understøtter den bedste standard PT. nemlig 1080p det ville være trist at skulle købe nyt tv om 18 måneder fordi ens 720p tv ikke er godt nok mere...


Min ydmyge mening er, at 1080p tv er alt for dyre lige nu. Ingen af de nuværende teknologier er i virkeligheden tilfredsstillende, så min smertegrænse for hvor meget jeg vil gi for et fjernsyn er, som den altid har været, 15000. Til gengæld hopper jeg med på anden bølge af ny teknologi - og med OLED og SED lige om hjørnet gider jeg ikke smide alt for meget efter et TV der er forældet om to år alligevel, og slet ikke for at få en højere opløsning som alligevel ikke understøttes nogen steder før tidligst en gang næste år.
Billede
tvo
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf jonesmiller » 6. maj 2006 11:39

Hey Mr. Vognsen... Jeg tror også jeg satser på et OLED når den tid kommer.
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•¸.•*´¨I Ching¨´*•.¸.•*´¨)
jonesmiller
 
Indlæg: 521


Indlægaf tvo » 6. maj 2006 18:39

jonesmiller skrev:Hey Mr. Vognsen... Jeg tror også jeg satser på et OLED når den tid kommer.


Ja, jeg holder ved plasmaen lidt endnu, og køber måske et billigt LCD til soveværelset. Jeg ved at mine tv sjældent holder længere end to år under alle omstændigheder... :-) Så i øvrigt et Philips plasma i Elgigantens avis til 13.000 med en supermærkelig opløsning: 1024x1080... :?
Billede
tvo
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf heinstach » 23. maj 2006 23:21

Nogen der kan sige, om der er stor forskel på de 2 VGA-kabler, Coolshop sælger?

Det ene er et originalt MS-kabel til 239,- og det andet et Logic3-kabel til 129,-.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster