Xboxlife forum

Køb af el-klaver

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Køb af el-klaver

Indlægaf Stricker » 23. maj 2010 01:14

Tidligere på året begyndte jeg lige pludseligt at stifte en stor interesse for klassisk musik, især klaver, jeg har gået og selv-lært mig lidt på hvordan og hvorledes musik skal læses og forstå, og jeg tror at jeg har nogenlunde styr på det nu, men jeg har ikke et eneste instrument! :shock: Desværre har jeg ikke været i et særligt musikalsk hjem som barn, så jeg er lidt alene med min passion og ønske om at kunne spille lidt amatør musik. - Men ja, nu til sagen!
Jeg ville høre om der er nogle erfarne eller nybegyndende musikere der kan hjælpe mig lidt på vej til køb af et billigt el-klaver/keyboard. Jeg er lidt begrænset af muligheder, da jeg enten skal have den hentet i Sønderborg området eller sendt dertil. Jeg har forsøgt mig med dba og qxl, men jeg er totalt blank hvad jeg skal gå efter. Jeg skal bare kunne øve og tæske rundt mens jeg forsøger at udvikle min musik-viden, men selvfølgelig ville det være rart hvis det kunne spille flere noder og akkorder samtidigt. :lol: 88 tangenter ville bestemt også være rart!

Jeg ser helst ikke at spendere meget mere end 300-500 kr, klaveret må meget gerne være brugt. :)
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Indlægaf Nasty Beaver » 23. maj 2010 01:53

Jeg tror ikke at du kan få særlig meget keyboard for 300-500 kr, af det jeg har set. :)

Aage sælger nogen til 1500 kr. - og der er en funktion med til nybegyndere.
Nasty Beaver
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf Stricker » 23. maj 2010 09:22

Nasty Beaver skrev:Aage sælger nogen til 1500 kr. - og der er en funktion med til nybegyndere.


Ja, det ser også meget fornuftige ud, men jeg søger gerne brugte keyboards, man ved jo aldrig hvor meget eller lidt mennesker vil have for et udmærket instrument!

Men måske skulle man bare bide i det sure æble og få købt et med en del af sine feriepenge.
Er der nogle der har erfaring med Casio's CTK-3000 klaver? Det lader til at have fået ganske favorable anmelder mange steder, og prislejet ligger omkring 1100 kr for keyboardet alene.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Køb af el-klaver

Indlægaf DK Anders » 23. maj 2010 11:06

Stricker skrev:Tidligere på året begyndte jeg lige pludseligt at stifte en stor interesse for klassisk musik, især klaver, jeg har gået og selv-lært mig lidt på hvordan og hvorledes musik skal læses og forstå, og jeg tror at jeg har nogenlunde styr på det nu, men jeg har ikke et eneste instrument! :shock: Desværre har jeg ikke været i et særligt musikalsk hjem som barn, så jeg er lidt alene med min passion og ønske om at kunne spille lidt amatør musik. - Men ja, nu til sagen!
Jeg ville høre om der er nogle erfarne eller nybegyndende musikere der kan hjælpe mig lidt på vej til køb af et billigt el-klaver/keyboard. Jeg er lidt begrænset af muligheder, da jeg enten skal have den hentet i Sønderborg området eller sendt dertil. Jeg har forsøgt mig med dba og qxl, men jeg er totalt blank hvad jeg skal gå efter. Jeg skal bare kunne øve og tæske rundt mens jeg forsøger at udvikle min musik-viden, men selvfølgelig ville det være rart hvis det kunne spille flere noder og akkorder samtidigt. :lol: 88 tangenter ville bestemt også være rart!

Jeg ser helst ikke at spendere meget mere end 300-500 kr, klaveret må meget gerne være brugt. :)


Sørg for at købe et (som du selv siger) EL-KLAVER og ikke et Keyboard. Spiller selv klassisk (for øjeblikket Mozart) på et keyboard og det er skide svært i forhold til normalt klaver, flygel eller el-klaver.

Mht. valg af el-klaver, kan jeg anbefale et Yamaha. De har mange forskellige klaverer og prisklasser.

Håber det kan hjælpe :)

Anders
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf Stricker » 24. maj 2010 11:05

DK Anders skrev:Sørg for at købe et (som du selv siger) EL-KLAVER og ikke et Keyboard. Spiller selv klassisk (for øjeblikket Mozart) på et keyboard og det er skide svært i forhold til normalt klaver, flygel eller el-klaver.

Mht. valg af el-klaver, kan jeg anbefale et Yamaha. De har mange forskellige klaverer og prisklasser.

Håber det kan hjælpe :)

Anders


Jo tak Anders, jeg havde ikke overvejet at der var forskel, men det kan jeg da godt se. :) Kan du anbefale et klaver?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Indlægaf Habengut » 24. maj 2010 11:13

Jeg har selv et Casio CDP-100. Det er et af de helt billige digital-piano'er (købt i AAGE Jensen). Jeg spiller primært guitar og har gjort det i mange år. Købte mig ovenstående klaver for primært at lære the basics og udvikle min teoriforståelse. Det er ikke noget out-of-body experience klaver, men til mit behov er det alletiders. Det har 88 vægtede anslagsfølsomme tangenter og 5-6 forskellige lyde samt rumklang og chorus effekt. Jeg kan anbefale det som et begynderklaver i stedet for alm. keyboards. Man får selvfølgelig hvad man betaler for, men det virker upåklageligt. :)
Habengut
Niveau 4
 
Indlæg: 533


Indlægaf Stormen P » 24. maj 2010 12:05

Jeg har selv spillet klaver i alt for mange år.

Vægtede tangenter er et must, og jo mere el-klaver og mindre keyboard jo bedre. Desværre skal du nok op i DKK 1.500-2.000 hvis du skal have et ordentligt brugt ét af slagsen. Ville gerne sige, at du kunne nøjes med at købe et billigt keyboard for lige at finde ud af om klaverspillet var noget for dig, men et keyboard bliver bare hurtigt meget tamt især hvis man skal spille klassisk.
Stormen P
Niveau 3
 
Indlæg: 233


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf DK Anders » 24. maj 2010 12:06

Stricker skrev:
DK Anders skrev:Sørg for at købe et (som du selv siger) EL-KLAVER og ikke et Keyboard. Spiller selv klassisk (for øjeblikket Mozart) på et keyboard og det er skide svært i forhold til normalt klaver, flygel eller el-klaver.

Mht. valg af el-klaver, kan jeg anbefale et Yamaha. De har mange forskellige klaverer og prisklasser.

Håber det kan hjælpe :)

Anders


Jo tak Anders, jeg havde ikke overvejet at der var forskel, men det kan jeg da godt se. :) Kan du anbefale et klaver?


Ja. Der er kommet nogle helt nye slags El-pianoer. De ligner præcis et normalt klaver, men de er elektriske. Jeg er desværre ikke helt klar over prisklassen for disse...

Hvor meget vil du betale for et klaver? :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf Butcher » 24. maj 2010 12:13

DK Anders skrev:Hvor meget vil du betale for et klaver? :)


Stricker skrev:Jeg ser helst ikke at spendere meget mere end 300-500 kr, klaveret må meget gerne være brugt. :)
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf DK Anders » 24. maj 2010 12:34

Butcher skrev:
DK Anders skrev:Hvor meget vil du betale for et klaver? :)


Stricker skrev:Jeg ser helst ikke at spendere meget mere end 300-500 kr, klaveret må meget gerne være brugt. :)


Ok. Det er alt for lavt... :)
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf Stricker » 24. maj 2010 14:03

DK Anders skrev:
Butcher skrev:
DK Anders skrev:Hvor meget vil du betale for et klaver? :)


Stricker skrev:Jeg ser helst ikke at spendere meget mere end 300-500 kr, klaveret må meget gerne være brugt. :)


Ok. Det er alt for lavt... :)


Tja, men som skrevet tidligere, jeg kan jo nok blive nød til at vente på feriepengene også tage en bid ud af dem til et langvarigt og varmt forhold til musik. :) Så nok omkring 1500-2000kr hvis det kan lade sig gøre.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Køb af el-klaver

Indlægaf regnar » 4. feb 2011 22:24

Jeg tror også det bliver svært at finde et elklaver til den pris. Som der også bliver skrevet er Casio CDP-100 et udmærket begynderklaver. Naturligvis får man bedre klaverer ved at betale mere. Læs evt. mere om hvad man skal være opmærksom på når man køber et elklaver på www.elklaver.dk
regnar
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf nuller » 4. feb 2011 22:45

Gå ind i en af 4sound´s butikker, (aage eller eskildsen).. og se hvad de kan tilbyde, MEN du kommer ikke langt for 2K. køb et til 4000-6000. på et rentefrit lån, det er overstået på 1 år. og til den tid ved du om det er den vej du skal gå. eller ej. hvis du køber noget billigt crap, og du bliver grebet af det, så går der ikke længe før du alligevel køber noget du kan holde ud at høre på. og vær ikke mindst opmærksom på tangenter... der er stor forskel på kvaliteten og hvor hårde de er at trykke på. et godt el klaver har "tunge"tangenter der minder en hel del om et alm. klaver. men de billige er ultra lette at trykke ned (ligesom en synthesizer) men gå ud i butikken og prøv dig frem, køb lidt dyrer og evt. rentefrit over 1 år, held og lykke med musikken /nuller
nuller
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: Køb af el-klaver

Indlægaf Stricker » 4. feb 2011 22:54

Tak for de meget sene indlæg, men jeg valgte at droppe idéen om at få tid eller lyst til at spille klaver. ;)
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Køb af el-klaver

Indlægaf nuller » 4. feb 2011 23:43

Det var en skam, sæt at bethoven også havde valgt at at droppe det ligesom dig ? :) .... jeg håber at du kommer på andre tanker. :D
mvh nuller
nuller
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron