Xboxlife forum

Installation af nyt styresystem på bærbar

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Installation af nyt styresystem på bærbar

Indlægaf Virgo DK » 29. dec 2009 18:49

Er lidt, hvis ikke meget, grøn på dette område - det korte og det lange er, at jeg vil installere xp istedet for vista på min zepto. Det dræner min maskine, hvilket jeg er blevet lidt træt af. Jeg vil bare sikre mig at det er nogenlunde til at gå til. Så er det sådan at jeg bare køber xp, og smækker en cd-rom i, og så installerer det derfra, eller er det mere krævende end som så? Og kan det nye windows 7 iøvrigt anbefales i forhold til xp?
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf rasmusvn » 29. dec 2009 18:56

Windows 7 er formentlig at foretrække.

Installationen bude ikke være et problem. Sørg for at det optiske drev har 1.-prioritet i bios, så skulle installationen selv starte op.

Drivere burde ikke være den store bekymring med Win 7. MS har desuden et udemærket antivirusprogram.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Indlægaf ELScrappy » 29. dec 2009 19:00

selve installeringen burde ikke være noget problem, dog hent alle driver til XP/7 inde du formatere din maskine, skulle din maskine have to diske i feks. raid0 skal du enten hente raid0 driver først eller ind i bios og lave det om til std. diske.
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Indlægaf Virgo DK » 29. dec 2009 19:39

Okay - havde håbet på at jeg kunne nøjes med bare at smække en cd-rom i, men kan forstå jeg skal gøre lidt mere end det. Er det lige til at gå til med de drivere?
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf JazzAss » 30. dec 2009 09:26

Du skal med 99% sikkerhed ikke gøre mere. Du har næppe fx raid-drev i din bærbare. Køber du den rigtige udgave af Windows 7 (spørg i butikken), kan du endda køre den direkte fra Vista, og bruge den til at opgradere, uden at alle indstillinger, filer etc. forsvinder. Ikke ligeså 'clean' som en installation fra bunden, men det virker. Husk dog alligevel backup af vigtige data (billeder, musik etc.)
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Indlægaf Midget » 30. dec 2009 09:32

Jeg har selv prøvet at skifte til XP men uden held, da jeg ik kunne finde ud af at installere en ældre version af windows på min computer.. Men Windows 7 kan klart anbefales! Dog det minus at det ikke kan køre de gamle spil som Dungeon Keeper osv. :(
Billede
Midget
Niveau 5
 
Indlæg: 808


Indlægaf ELScrappy » 30. dec 2009 10:25

Virgo DK skrev:Okay - havde håbet på at jeg kunne nøjes med bare at smække en cd-rom i, men kan forstå jeg skal gøre lidt mere end det. Er det lige til at gå til med de drivere?


har du et link til din computer? hvor i landet bor du? (så kunne jeg hjælpe dig hvis du bor tæt på :D )
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Indlægaf Virgo DK » 30. dec 2009 15:32

ELScrappy skrev:
Virgo DK skrev:Okay - havde håbet på at jeg kunne nøjes med bare at smække en cd-rom i, men kan forstå jeg skal gøre lidt mere end det. Er det lige til at gå til med de drivere?


har du et link til din computer? hvor i landet bor du? (så kunne jeg hjælpe dig hvis du bor tæt på :D )


Kan ikke rigtig finde et link til den, med de specifikationer min har. Det er i hvert fald en Zepto Znote 6324W. Den er standard, om man så må sige. Jeg bo iøvrigt i Kbh. NV
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf Virgo DK » 30. dec 2009 15:32

ELScrappy skrev:
Virgo DK skrev:Okay - havde håbet på at jeg kunne nøjes med bare at smække en cd-rom i, men kan forstå jeg skal gøre lidt mere end det. Er det lige til at gå til med de drivere?


har du et link til din computer? hvor i landet bor du? (så kunne jeg hjælpe dig hvis du bor tæt på :D )


Kan ikke rigtig finde et link til den, med de specifikationer min har. Det er i hvert fald en Zepto Znote 6324W. Den er standard, om man så må sige. Jeg bo iøvrigt i Kbh. NV
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf ELScrappy » 30. dec 2009 15:48

nå sikken en skam, for jeg bor i sønderborg :(
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Indlægaf Maltéz » 30. dec 2009 16:21

Hvad skal du bruge din pc til? Hvis du udelukkende bruger den til skolearbejde og at surfe på nettet så spar pengene og hent Ubuntu. Det er gratis, simpelt og meget, meget hurtigere end Windows XP/Vista.
Gå på denne hjemmeside og følg den nemme instruktion.
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Du kan lægge den ind sammen med det Vista du allerede har og vælge hvilket system der skal starte op når tænder din pc. Så har du altid adgang til Vista, skulle du få brug for det.
Så sandt, så sandt: http://justfuckinggoogleit.com/
Maltéz
Niveau 7
 
Indlæg: 2320



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster

cron