Xboxlife forum

Hjælp: Transferkabel ASAP!?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp: Transferkabel ASAP!?

Indlægaf Reinhold » 23. nov 2009 08:57

Jeg skal forbi og hente min 250 GB xbox Forza bundle på posthuset i dag. Jeg søger derfor råd omkring hvordan jeg hurtigst får min fingre i et transferkabel. Nogle erfaringer? I den optimale verden var den box i aktion inden næste weekend, men det er måske lidt ambitiøst :?:
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf spif2001 » 23. nov 2009 09:26

Du skal lige passe på med de kabler, for så vidt jeg har forstået, virker de gamle kabler til at opgradere 120 GB Elite ikke med 250GB harddiske.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Hertzblut » 23. nov 2009 09:35

Jeg kan nævne at jeg har et transfer kabel, men det virker til at det kun virker for 20 --> 120 GB diske.
Mener en af vennerne prøvede med en 250 og det kunne det ikke
Så hvis du skal låne et skal du sikre det understøtter 250 GB transfer.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf Ryo » 23. nov 2009 09:37

Det læste jeg også. På HDD med 120 eller over vil transfer kabelet slette alle game saves. Det stod inde på www.xbox.com
Men ved ikke om det passer.

Ellers kan man købe et memory card og selv flytte de fleste saves og ens profil. Det har jeg selv gjort en gang.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Reinhold » 23. nov 2009 10:49

hmmm tak for hjælpen.

Det var jeg slet ikke bevist om. Jeg må forsøge at blive klogere på brug af et memory card så. Hvodan fungere det rent praktisk!? Ville gerne have en del af mine save games med over på den nye ASAP

Edit: Har nu sendt MS kundeservice en mail, og forhørt mig om deres råd.
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf Reinhold » 23. nov 2009 11:35

Er der nogle som kan anbefale et billigt memory card, og evt give et par fif til hvordan man rent praktisk får ens save-games med over?

Jeg skulle måske have sat mig in i dette før jeg købte en ny 250 GB kan jeg se :/
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf Hertzblut » 23. nov 2009 11:49

srs08 skrev:Er der nogle som kan anbefale et billigt memory card, og evt give et par fif til hvordan man rent praktisk får ens save-games med over?

Jeg skulle måske have sat mig in i dette før jeg købte en ny 250 GB kan jeg se :/


Jeg købte et 512 MB memorycard hos Gameplay, kostede under £30, plus der lå Worms på det.
Bruger det til mi profil nu.
Det var vist det billigste jeg kunne finde den gang.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf MalarkY144 » 23. nov 2009 11:55

jeg ringede til xbox support i sidste uge og fik et kabel bestilt over telefonen, de siger det ca tager 5 arbejdsdage.
MalarkY144
Niveau 1
 
Indlæg: 55


Indlægaf Reinhold » 23. nov 2009 12:04

...men er der et kabel som kan overfører til en 250 GB X360 ? - se tidligere indlæg i tråden
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf MalarkY144 » 23. nov 2009 12:41

nej men det kunne du jo spørge om der... jeg ved de har et for de spurgte mig hvad jeg skulle bruge mit til...
MalarkY144
Niveau 1
 
Indlæg: 55


Indlægaf Reinhold » 23. nov 2009 13:29

Takker for svarene. Jeg har smidt en mail til MS kundeservice, men ringer til dem imorgen, hvis ikke de har svaret.

Alternativt må jeg springe på memory tingen.

Lidt mere kompliceret end jeg regnede med :/
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf Reinhold » 24. nov 2009 10:11

Så kom der svar fra MS:

Tak for din henvendelse til Xbox Kundesupport.

Det er det samme kabel du skal bruge og du kan bestille den på hjemmesiden eller over telefon.

Med venlig hilsen,

Xbox kundeservice og supportteam


Lader til at det er det samme kabel anyways :)
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf Lord Khazmir » 24. nov 2009 11:12

Tja, så efterlades man lidt med et blandet indtryk - er der nu hold i informationerne om at savegames mv. ryger eller hur?

Går selv og tager tilløb til at investere i en 250 Gb model, men jeg vil da blive svært utilfreds hvis mine savegames ryger :shock:

Er der slet ikke nogen, der (med succes) har flyttet deres data på en nem måde (tænker her ikke på memorycard-løsningen)?

srs08 skrev:Så kom der svar fra MS:

Tak for din henvendelse til Xbox Kundesupport.

Det er det samme kabel du skal bruge og du kan bestille den på hjemmesiden eller over telefon.

Med venlig hilsen,

Xbox kundeservice og supportteam


Lader til at det er det samme kabel anyways :)
Billede
Lord Khazmir
Niveau 4
 
Indlæg: 483


Indlægaf Reinhold » 24. nov 2009 11:16

Tja, så efterlades man lidt med et blandet indtryk - er der nu hold i informationerne om at savegames mv. ryger eller hur?

Går selv og tager tilløb til at investere i en 250 Gb model, men jeg vil da blive svært utilfreds hvis mine savegames ryger

Er der slet ikke nogen, der (med succes) har flyttet deres data på en nem måde (tænker her ikke på memorycard-løsningen)?


Ringede til xbox support for 30 min siden og fik samme besked som i deres mail. Har nu bestilt et kabel...så må vi se. Bliver slemt ked, hvis mine save games ryger :evil:

Nogle med 250 GB og transferkabel erfaringer?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf Ryo » 24. nov 2009 11:27

Hey jeg googlede lige det her.

"The transfer cable will work on the 250 GB hdd. It was confirmed on Major Nelson's 10/04/2009 podcast."

Altså de nye kabler Micrsoft sender ud virker med 20/60 og 120gb til 250gb overførsel.


Altså ingen problemer med de nye kabler. Derfor skal man have det fra microsoft og ikke f.eks ebay eller en kammerat eller noget :D
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster