Xboxlife forum

Hvordan opdatere jeg mit dvd'drev (Bærbar Pc)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hvordan opdatere jeg mit dvd'drev (Bærbar Pc)

Indlægaf Maaaaaark » 17. nov 2009 01:12

nu har jeg brugt mit dvd drev til at brænde med ca. 5 gange med lige pludselig bliver computeren ved med at sige jeg skal indsætte en tom dvd, selvom der allerede er en tom ?

Nogle der kan hjælpe og evt. et link til hvordan jeg opdatere driveren. computeren kører win 7 og er denne : http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid=
Maaaaaark
 
Indlæg: 248


Indlægaf Krisgebis » 17. nov 2009 01:41

Prøv evt. med et andet medie, enten et andet eksemplar eller et andet mærke.

Du opdaterer firmwaren ved at finde det NØJAGTIGE drev du har og henter en ny firmware og et program der kan skrive til drevets flash. Updateringen foregår typisk i dos.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf Maaaaaark » 17. nov 2009 02:04

har et ekstern dvd drev som virker fint og sagtens kan brænde samme ting med samme dvd'er så det er ikke dem. evt. et link til hvor jeg kan downloade firmwire. Mit dvd drev hedder : HL-DT-ST DVDRAM GT30N - har prøven med kan finde nada !!
Maaaaaark
 
Indlæg: 248


Indlægaf Krisgebis » 17. nov 2009 03:29

Har du mulighed for at finde ud af hvilken producent der har lavet det? Sandsynligvis deres hjemmeside ellers producenten af din bærbar har det liggende.
Det kan også være du kan nøjes med at lade windows finde en nyere driver til dig, eller du kan evt. finde en nyere driver fra producenten til windows.

At opdatere driveren fremfor firewaren indeholder nemlig ingen risiko for smadret hardware, så derfor ville det være at foretrække.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf Slimjay DK » 17. nov 2009 08:02

Eller du kan prøve nogle andre skiver .. at skiverne virker i dit eksterne drev, har jo intet med dit interne drev at gøre, Medmindre begge drev er af samme model.

Kan drevet læse skiver ?
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf Maaaaaark » 17. nov 2009 13:27

jeg har jo allerede brændt 5 dvd skiver og de virkede uden problemer men pludselig kunne den ikk mere ? så ved det ikk er noget med skiverne.
Maaaaaark
 
Indlæg: 248


Indlægaf Slimjay DK » 17. nov 2009 14:42

Det er elektronik, kan det tænkes at det er gået i stykker ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf Maaaaaark » 17. nov 2009 16:29

mååske, men nogen der har et link til hvor man kan opdatere driveren ? jeg har ikk lige så meget forstand på det. !
Maaaaaark
 
Indlæg: 248


Indlægaf Michael Jensen » 17. nov 2009 17:23

Du kan ikke opdatere drivers på dit CD/DVD/Blu-ray drev. De er alle plug & play, hvilket vil sige at de ikke kører på nogen videre firmware.

Virker det ikke for dig, så er det nok dit laserhoved der er gået i stykker. Prøv igen om et par dage og få det evt. skiftet ud. Her foreslår jeg et helt nyt drev, frem for at forsøge at fikse laserhovedet, da DVD-dreve nu og engang er så voldsomt billige, at alt andet nærmest er spild af tid og penge.
Michael Jensen
Niveau 1
 
Indlæg: 57


Indlægaf Maaaaaark » 17. nov 2009 17:29

Michael Jensen skrev:Du kan ikke opdatere drivers på dit CD/DVD/Blu-ray drev. De er alle plug & play, hvilket vil sige at de ikke kører på nogen videre firmware.

Virker det ikke for dig, så er det nok dit laserhoved der er gået i stykker. Prøv igen om et par dage og få det evt. skiftet ud. Her foreslår jeg et helt nyt drev, frem for at forsøge at fikse laserhovedet, da DVD-dreve nu og engang er så voldsomt billige, at alt andet nærmest er spild af tid og penge.


Hvis det er gået i stykker dækker garantien vel ? computeren er ca. 2 uger gammel?
Maaaaaark
 
Indlæg: 248


Re: Hvordan opdatere jeg mit dvd'drev (Bærbar Pc)

Indlægaf gringo1980 » 20. nov 2009 17:18

Maaaaaark skrev:nu har jeg brugt mit dvd drev til at brænde med ca. 5 gange med lige pludselig bliver computeren ved med at sige jeg skal indsætte en tom dvd, selvom der allerede er en tom ?

Nogle der kan hjælpe og evt. et link til hvordan jeg opdatere driveren. computeren kører win 7 og er denne : http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid=


Tror det er noget Win7 værk. Jeg har netop opdateret min HP til Win7 og lige siden har det kun været muligt at brænde en CD/DVD , hvor efter det er nødvendigt at genstarte PC'en for at brænde den næste osv osv osv osv....

Har aldrig oplevet problemet med VISTA og Win7 siger at den køre med seneste Drivere...
gringo1980
Niveau 5
 
Indlæg: 916
By: Hedehusene



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron