Xboxlife forum

Indpakning af Xbox 360

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Indpakning af Xbox 360

Indlægaf Sjaske » 27. aug 2008 17:40

Inden jeg starter, vil jeg lige undskylde, hvis det er det forkerte forum. Kunne ikke helt finde ud af om den hørte til i Hjælp eller off-topic.

Jeg står i den situation, at jeg skal have sendt en Xbox 360 (brugt) til en køber med Post Danmark.

De skriver på deres hjemmeside, at emballering (som det så fint hedder) er senderens ansvar og hvis det ikke er i orden, kan PostDK ikke stilles til ansvar og bla bla bla.

Mit spørgsmål lyder på, hvordan I ville pakke den ind, hvis I skulle sende en Xbox 360 eller hvordan I evt. gjorde, hvis I har sendt en med posten før.

Jeg selv har den originale indpakning, så jeg havde forestillet mig at pakke det hele sammen i den, og pakke det ind i brunt indpakningspapir og så sende det sådan.

Men hvad synes I?
Sjaske
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf JohnH » 27. aug 2008 17:55

Find en lidt større kasse, læg en masse sammenkrøllede aviser, el.lign. som for udenom kassen med boxen, sådan at den er isoleret mod stød udefra, det burde holde, og så godt med kraftig tape til at holde den yderste kasse lukket.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Indlægaf Gille » 27. aug 2008 18:32

Ja den skal sku pakkes godt ind.. har hørt de kaster rundt med pakkerne. Køb en masse boblefolie og aviser som JohnH nævner :)
Billede
Gille
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf Sjaske » 27. aug 2008 18:53

Tak for jeres svar (har jeg også hørt, Gille :) )

Jeg har efterfølgende fundet dette dokument (godt gemt på Postdanmarks hjemmeside): http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/F ... d_2008.pdf (PDF)

4.2 EMBALLERING
... Teknisk udstyr, herunder computer-, edb- og laserudstyr
og lignende, skal sendes i en kraftig kasse og skal
inde i kassen være emballeret med tætsiddende formstøbt
stødabsorberende materiale, f.eks. flamingo.
Emballagen skal være tilpasset det pågældende tekniske
udstyr, således at det tekniske udstyr er tilstrækkeligt
sikret mod stødpåvirkninger og ikke under transporten
kan bevæge sig i forhold til emballagen eller
andre genstande i samme forsendelse.

Dette er taget fra afsnittet om "forsigtig"-pakker, da jeg regner med at sende den som en sådan :P

Mht. formstøbt, må man da sige at den originale emballage lever stærkt op til det krav :) Stødabsorberende er så en anden sag, men det kan vel klares på jeres måde. Det ville bare være rart at slippe for at betale så meget for postemballage (har ikke lige nogen på lager)
Sjaske
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Voyager4DK » 27. aug 2008 21:38

Er det ikke mest glas og evt. PC monitorer man sender som forsigtig pakke. Skulle ikke være nødvendigt.
Men som de andre skriver bør du have en kasse uden om orginal kassen, og fylle mellemrummet ud med flamingo, bobbelplast, sammenkrøllede aviser eller popkorn... :-P
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron