Xboxlife forum

Xbox component kabel

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox component kabel

Indlægaf Hi Fi Dwarf » 22. sep 2004 20:42

Hvordan foregår det egentlig med sådan et component kabel til Xboxen?

Jeg ved at det bliver muligt at spille 480p og 720p på bl.a. plasmaskærme og projektorer

Billede
Men der er jo spil der understøtter helt op i 720p og 1080i HDTV igen på projektorer og plasma.

MEN! Jeg har set et screenscot fra en eller anden test af sådan et komponentkabel og det viste setup menuen på Xboxen (der hvor man vælger om man har standard eller widescreen TV og 60 hz PAL osv.)
Og dér var der også mulighed for at vælge om boxen skulle outputte 480p, 720p eller 1080i


Billede


Nu er det bare lige sådan at netop denne mulighed kan jeg ikke finde på min box, hvordan vælger man så hvilken opløsning man vil køre i???

Er det sådan at mulighederne bliver tilgængelige så snart man tilslutter komponentkablet bagi, sådan en slags plug & play eller hvad?
Eller SKAL man bruge den officielle High Definition AV Pack for at det virker.


Jeg spørger fordi jeg skal til at investere i en projektor. En Sanyo PLV-Z2 og den er HDTV kompatibel og så vil jeg gerne kunne udnytte min xbox optimalt

Hilsen Kenneth
Hi Fi Dwarf
 


Indlægaf Playkid » 22. sep 2004 20:45

Man skal svj. husker, trykke og holde begge triggere og så trykke de to analog stik ned mens man er i dashboardet.

Desværre understøtter PAL Xboxe ikke denne feature. Du er enten nødt til at få den moddet, eller købe en US Xbox.
Playkid
 


Indlægaf Gæst » 22. sep 2004 20:53

PS2 playkid skrev:Man skal svj. husker, trykke og holde begge triggere og så trykke de to analog stik ned mens man er i dashboardet.

Desværre understøtter PAL Xboxe ikke denne feature. Du er enten nødt til at få den moddet, eller købe en US Xbox.


HMMM det er da nederen, hvorfor skal vi i Europa snydes for at spille i HDTV. det er da møg fusket. :x det kan gøre mig lidt knotten...
Hvis man har en projektor er det da klart at foretrække at spille i High Def. billedet bliver så grumset ved alm. video eller s-video

Men hvis jeg får den chippet med en chip som Aladdin eller lign. virker det så? eller skal jeg have en helt anden mod for at få det til at virke?

Men 1000 tak for dit svar jeg har ikke rigtigt kunnet få noget konkret af vide andre steder :D
Gæst
 


Indlægaf Playkid » 22. sep 2004 21:01

HDTV har ikke rigtigt slået igennem i Danmark endnu, så det er måske derfor man har udeladt det. Af en eller anden grund.

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det virker med en chip, det er vist forskelligt. Men jeg mener menuen skulle dukke frem når du smider component kabel i maskinen, efter hvad jeg har hørt.

Spørg en chipinstallatør, evt. KTC som også er dukket på her på forummet, de ved lidt mere om det:)
Playkid
 



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster