Xboxlife forum

The Orange Box 149.- mm

Har du set et godt tilbud hos en forhandler, lad andre vide det

Indlægaf Kawsper » 23. okt 2008 18:57

Godt nyt til jer alle. Jeg har købt det idag, jeg har også bonnen, jeg poster det lidt senere :)


Update: her er den
Billede

Sælgeren sagde det var et nice tilbud, og at han selv havde benyttet sig af det :)
Senest rettet af Kawsper 23. okt 2008 19:17, rettet i alt 1 gang.
Kawsper
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Indlægaf Haugboelle » 23. okt 2008 19:02

Super spil til den pris, eller flere spil er det jo. Der er underholdning til sindsygt mange timer.

Husk at gå efter Little Rocket Man achievementén, you´ll love that gnome to death :)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Kawsper » 23. okt 2008 19:30

Jeg må indrømme at jeg købte det mest for at spille Team Fortress, tror stemningen er bedre i det online på xboxen. Alle de andre spil er gennemført på PC'en :roll: . Men de kan måske godt klare et re-run. Hehe.
Kawsper
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Indlægaf klingaa » 23. okt 2008 19:45

mit steam er klingaadk hvis nogen vil spille en dag :D
Billede
klingaa
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Kawsper » 23. okt 2008 19:56

klingaa skrev:mit steam er klingaadk hvis nogen vil spille en dag :D

Dit steam? Nu har jeg jo lige fotograferet min bon så du kan få det billigere, vi ses til TF2 på Xbox Live ;)
Kawsper
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Indlægaf klingaa » 24. okt 2008 07:44

ups forkert tråd hehe ;D men det er fordi ma også kan købe The Orange box til PC for kun 99 kroner på coolshop.dk
Billede
klingaa
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Gille » 24. okt 2008 18:05

Er der nogle der har benyttet sig af bonen og fået det billigere på coolshop?

De har ikke sat prisen ned, egentlig lidt skod...
Billede
Gille
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf Fritzner » 25. okt 2008 00:27

Gille skrev:Er der nogle der har benyttet sig af bonen og fået det billigere på coolshop?

De har ikke sat prisen ned, egentlig lidt skod...


Jeg har forsøgt, men det er umuligt at få dem til det, da Merlin vist er i gang med at sælge ud af det eller noget..
Coolshop er voldsomt gode til at undgå at skulle betale/sætte sin priser ned, eller er det bare mig?
Fritzner
Niveau 1
 
Indlæg: 65


Indlægaf Gille » 25. okt 2008 13:17

Fritzner skrev:
Gille skrev:Er der nogle der har benyttet sig af bonen og fået det billigere på coolshop?

De har ikke sat prisen ned, egentlig lidt skod...


Jeg har forsøgt, men det er umuligt at få dem til det, da Merlin vist er i gang med at sælge ud af det eller noget..
Coolshop er voldsomt gode til at undgå at skulle betale/sætte sin priser ned, eller er det bare mig?


Tror ikke bare det dig, de springer sku over hvor gærdet er lavest.. Prisgaranti= min bare røv, burde ikke støtte dem så meget som jeg gør :roll:
Billede
Gille
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf Kawsper » 25. okt 2008 16:57

Har i nogle mails fra dem som i vil dele med os andre? Jeg har nemlig tænk mig at gå lidt i dybden med det her.

Ifølge LOVEN skal de overholde deres prisgaranti hvis de skilter med det.

Se fx. følgende:
4.6.4. Prisgarantier

En prisgaranti forpligter den erhvervsdrivende i overensstemmelse med garantierklæringens indhold. Typisk giver prisgarantien den forbruger, der kan påvise, at varen kan købes billigere andetsteds, ret til at få udbetalt differencen. Forbrugerombudsmanden fastsætter følgende krav til anvend­elsen af prisgarantier:99


1.

Løftet i en prisgaranti bør være reelt. Garantien bør ikke indeholde begrænsninger, som gør den illusorisk, og den bør ikke anvendes om varer, der kun markedsføres af den pågældende erhvervs­drivende selv. Kravene til forbrugerens dokumentation for en lavere pris andetsteds bør ikke være for omfattende. Hvis forbrugeren f.eks. kan sandsynliggøre ved at fremlægge en annonce, at varen kan erhverves billigere i en anden forretning, og at garantibetingelserne i øvrigt er opfyldt, bør den erhvervsdrivende som udgangspunkt indfri sit garantitilsagn.
2.

Alle betingelser og begrænsninger, der opstilles for retten til at gøre garantien gældende, bør fremgå klart af enhver form for markedsføring af garantien - også annoncer. Der kan f.eks. være tale om tidsmæssige begrænsninger, geografiske begrænsninger og undtagelser vedrørende særlige salgsformer, som f.eks. postordre­salg eller specialtilbud hos konkurrenter.
3.

Den erhvervsdrivende bør bestræbe sig på at holde sine priser på niveau med markedets laveste. Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at ordet prisgaranti må opfattes som et signal om, at den pågældende erhvervsdrivendes priser som altovervejende hoved­regel ligger på linje med markedets laveste og som et indirekte tilsagn om, at varen ikke let kan findes andetsteds til en lavere pris.

Det følger af markedsføringslovens § 12, at erklæring om ydelse af garanti eller lignende over for forbrugere kun må anvendes, hvis erklær­ingen giver modtageren en væsentlig bedre retsstilling end den, modtag­eren har efter lovgivningen. En illusorisk prisgaranti vil formentlig også være i strid med denne bestemmelse.


Tyvstjålet fra: http://www.markedsforingsretten.dk/bogen/4.html

Prøv at link til det og se hvad de siger.
Kawsper
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Indlægaf fneribyen » 25. okt 2008 18:51

Gille skrev:
Fritzner skrev:
Gille skrev:Er der nogle der har benyttet sig af bonen og fået det billigere på coolshop?

De har ikke sat prisen ned, egentlig lidt skod...


Jeg har forsøgt, men det er umuligt at få dem til det, da Merlin vist er i gang med at sælge ud af det eller noget..
Coolshop er voldsomt gode til at undgå at skulle betale/sætte sin priser ned, eller er det bare mig?


Tror ikke bare det dig, de springer sku over hvor gærdet er lavest.. Prisgaranti= min bare røv, burde ikke støtte dem så meget som jeg gør :roll:


Jeg tror de tænker sådan at det ikke er en fast pris fra Merlins side men bare et såkaldt Butikstilbud. Det vil sige ikke alle Merlin butikker har spillet til den pris. Tror det er derfor at de ikke gider at bruge den. Men ja de er nogle snydere med den prisgaranti.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf ALJ » 26. okt 2008 14:54

fneribyen skrev:Jeg tror de tænker sådan at det ikke er en fast pris fra Merlins side men bare et såkaldt Butikstilbud. Det vil sige ikke alle Merlin butikker har spillet til den pris. Tror det er derfor at de ikke gider at bruge den. Men ja de er nogle snydere med den prisgaranti.

Så vidt jeg forstår teksten fra lovgivningen, så er det i så fald noget de skal skrive på siden, som undtagelse fra prisgarantien. Ifølge teksten skal der klart og tydeligt være beskrevet præcis hvad garantien går ud på, og på deres side er der intet der beskriver den her situation, så man må gå ud for at garantien er gældende. Desuden, hvis der nu kun var en enkelt Merlin i DK ville de jo stadig sætte prisen ned, og så ville garantien stadig være gældende.

Det er lidt lakrids, for jeg kan egentlig godt lide forretningen som sådan og det er altid det første sted jeg kigger efter priser. Det ville være ærgerligt hvis de droppede prisgarantien fordi vi kræver alt muligt mærkeligt, hvilket jeg dog ikke helt synes man kan sige i den her situation...
ALJ
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Indlægaf Kawsper » 27. okt 2008 13:15

Nu har jeg snakket med CoolShop, og jeg var selvf. idiot ikke at læse deres betingelser først.

Chat InformationVenligst vent, mens en kundeservicemedarbejdersvarer... Du er nr. 1 i køen. Din ventetid vil være ca. 0 min. og 31 sek. Tak fordi du venter
Chat InformationDu chatter nu med 'Lennart'
Lennart: Hej og velkommen til CoolShop.dk. Vi beder dig huske at informere os om hvis du også har skrevet e-mail til os. Vi beklager også hvis der kan være lidt ekstra svartid på chatten. Hvad kan jeg hjælpe dig med i dag?
Kasper: Hej mit internet drillede lige.
Lennart: Det kan jo ske
Kasper: Jeg har et bon-print af Orange Box købt i Merlin for 150. Og nu da i yder prisgaranti så vil det da være muligt at købe det af jer for samme pris?
Lennart: Vi matcher ikke prisen, hvis der er tale om et begrænset antal, som f.eks her, hvor de sælger det sidste de har p hylderne, da de ikke vil føre det længere
Lennart: Men havde det været en normal pris, som de vil køre med, så matcher vi den gerne
Kasper: Hvor kan jeg læse mere om jeres begrænsninger på jeres prisgaranti?
Lennart: Det kan du gøre på dette link, nede i bunden af siden
Lennart: http://www.coolshop.dk/catalog/shipping.php
Kasper: For umiddelbart siger jeres reklame på jeres side "Hvis du finder det billigere i et supermarket matcher vi prisen"
Lennart: Var der andet jeg kunne hjælpe dig med i dag?
Kasper: Nej siden der besvarer mine spørgsmål. Tak for hjælpen


Om deres betingelser for prisgaranti er tydelige vil jeg ikke sige, men de skriver selv:
På Coolshop.dk sikrer vi dig altid den bedste pris på alle spil, du finder i vores katalog. Skulle du mod forventning finde samme vare på lager til en lavere pris i en dansk butikskæde eller større onlinebutik, matcher vi prisen på varen for dig. For at gøre brug af prisgarantien skal du kontakte vores kundeservice før du afgiver din ordre. Vi skal bruge dokumentation for prisen før prisgarantien kan udnyttes. Dokumentationen kan være i form af link eller lignende. De varer du køber hos Coolshop.dk er inklusiv levering, derfor matcher vi altid varens pris + levering hvis dette opkræves særskilt. Prisgarantien gælder varer der reelt er tilgængelige, og dermed ikke, ved udsolgte varer, ved kø-tilbud, bundletilbud og/eller ved tilbud med begrænsede antal. Prisgarantien omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.


Spørgsmålet er så om Coolshop har ret i at det bare er en vare de skal have fjernet for hylderne eller et reelt tilbud. Det synes jeg ikke at jeg kan finde noget om.
Kawsper
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Foregående

Tilbage til Tilbud

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster