Xboxlife forum

Mere HDMI

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Mere HDMI

Indlægaf Bjarke360 » 15. jul 2006 16:03

Gizmondo har snakket med nogle ansatte hos microsoft om HDMI porten, og siger at hvis porten kommer, regner de med at man vil kunne bytte sin 360 til en ny.

http://gizmodo.com/gadgets/home-enterta ... 187484.php
Billede
Bjarke360
Niveau 2
 
Indlæg: 186


Indlægaf Rechain » 15. jul 2006 16:16

Lyder da virkelig nize :D tak for info...håber dét sker så...

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf eddy0912 » 15. jul 2006 16:17

Mister de ikke vildt mange penge på den måde? :O
Billede

Billede
eddy0912
Niveau 5
 
Indlæg: 870


Indlægaf Vinterbird » 15. jul 2006 16:19

Lad os slå koldt vand i blodet. Der er ikke annonceret nogen HDMI 360, og tror langt fra vi kommer til at se en.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Kiwi » 15. jul 2006 16:19

Tror ikke lige på den. Fatter heller ikke sammenligningen med Intel buggen, der var CPU'erne jo deciderede defekte. De regnede simpelthen forkert under visse (ekstreme) omstændigheder.

Det eneste sted HDMI port reelt kan komme til at betyde noget, er når / hvis HDCP bliver implementeret. Da X360 aldrig er blevet markedsført som en HD afspiller, vil jeg mene det er direkte absurd at tro MS vil ombytte maskinerne.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf Tbigum » 15. jul 2006 16:45

Det er kun en personlig mening/holdning fra en MS-medarbejder som skriver det i hans blog
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf POWER-XBOX360 » 15. jul 2006 16:47

det kan jo ske at der kommer hdmi det er ikke umuligt at xboxen kan få hdmi.....
POWER-XBOX360
Niveau 7
 
Indlæg: 3701

Brugeravatar

Indlægaf Kiwi » 15. jul 2006 18:42

Det er en gut fra Gizmondo der har snakket med en gut som skulle arbejde hos MS. Synes ikke lige det virker til at være en "sikker" kilde.

Men hvorfor er folk så vilde efter at få HDMI? Jeg har en Marantz DV7600 der kan tage både component og HDMI, og der er for mig ingen synlig forskel på de to udgange. Det samme gælder hvis jeg kører VGA istedet for DVI på min fladskærm, ingen synlig forskel...

Det virker til at HDCP bliver udskudt, måske endda droppet helt. Så vi kommer ikke til at behøve HDMI for at kunne se HD film.

Det er korrekt at HDMI i teorien giver mulighed for et flottere billede, i form af større båndbredde. Men så vidt jeg er informeret er det muligt at levere minimum 1080i over component, uden at billedet bliver ringere end HDMI.

Edit: Desuden er X360 (og heller ikke PS3 for den sags skyld) opbygget som "rigtige" HD afspillere, det vil aldrig blive mere end en konsol som også har mulighed for at afspille HD film. Det betyder at hverken lyd eller billed kredsløb er optimeret. Hvad nytter det med et "high end" kabel hvis det signal du skal overføre, allerede er blevet forurenet af en dårligt afskærmet indmad? Du smider jo heller ikke et hammer dyrt kabel på en DVD maskine du har købt til 300.- i Aldi vel?
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf Rechain » 16. jul 2006 00:17

Kiwi --> Underligt nok så er jeg enig med dig omkring dét :) tror ik rigtig det vil gøre dét store alligevel med HDMI...så jeg ka nu godt nøjes med at game Xbox360 via VGA...

Desuden mister MS faktisk allerede penge på de Premium 360'ere de sælger, så at lave en ny 360 med HDMI vil bare forhøje produktionsværdien og de vil miste ENDNU flere penge på dét end at det vil gavne...så du har nok fået mig til at ændre mening omkring dét, desuden kommer min kommende PS3 og min DVI indgang (HDMI -> DVI) :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Madman » 16. jul 2006 08:22

Tja, jeg ville nu gerne have HDMI, mest i forbindelse med HD-DVD udvidelsen. Men hvis de er HELT 450% sikker på at man ikke behøver HDMI for at afspille HD-DVD'er (og at det heller ikke bliver nødvendig EVER i fremtiden), så kan jeg da sagtens overleve uden.

Men når det så er sagt, så kan jeg ikke forstå at MS ikke bare lavede den port fra start af. Eller udgav et kabel der kunne klare det.
Madman
Niveau 4
 
Indlæg: 560


Indlægaf Kiwi » 16. jul 2006 10:22

Når de ikke har lavet den fra starten af har det sikkert noget med økonomi at gøre. De skulle have betalt licensering gebyr for HDMI, mener det ligger i omegnen af 10$ pr. maskine inkl. hardware. Det lyder ikke af meget for os, men hvis man sælger millioner af maskiner bliver det lidt dyrt på bundlinien. Hvis MS så skulle komme kritikere i forkøbet skulle de også ud og licensere HDCP, hvilket jo også ville koste penge.

Jeg mener Sony lover den lille udgave af PS3 (uden HDMI), vil kunne afspille BD film i samme kvalitet som den store udgave. Set i forhold til det bliver manglende HDMI / HDCP nok heller ikke noget problem på X360 i fremtiden. Så vidt husker sidder både Sony og MS også i noget bestyrelses værk i forbindelse med HDCP, hvilket betyder at de nok ved hvad de laver ;-)

Men måske kommer HD-DVD drevet med en HDCP chip og et HDMI kabel? Jeg mener dog der har været lidt snak om at udgangen på X360 ikke understøtter digitalt billede, om det er korrekt ved jeg ikke.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509



Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster