Xboxlife forum

Project Spark

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Re: Project Spark

Indlægaf Uzhgi » 25. jun 2013 01:06

Efter at have set lidt mere video og interviews, synes jeg uden tvivl det er det mest lovende projekt fra Microsoft. Project Spark har indtil videre kun været til rådighed til developers af projektet selv, og de har allerede lavet alt fra kopier af spil som Limbo, Geometry Wars samt genrer som 3rd person rpg, first person shooter, turn-based rpg (a la Pokémon?), 2d/3d platform spil osv... Det ser godt nok vildt ud vil jeg mene.

At det er gratis er jo bare en bonus, og når det så desuden virker på Xbox One, 360 samt Windows 8 tror jeg hurtigt man kan forvente store og gode spil. Tror virkelig det kan blive et projekt, der vil gøre at man altid har noget interessant at spille. Når der ikke lige er nogle AAA-spil man er i gang med, kan man bare lige hoppe ind og downloade spil helt gratis.

Så vidt jeg har forstået så er det helt gratis at spille spil, lave spil og dele spil. Det eneste der kommer til at koste er DLC, hvilket (så vidt jeg forstår) er ekstra værktøj til developers (altså fx nye slags monstre, bygninger osv). Derudover kan man selv sammensætte ting ved brug af andre ting. Fx. i deres E3 demo blev der vist en stor Mech-Robot. Den er blevet bygget af små dele fra fx modeller af huse, der kan findes i spillet. Altså tror jeg folk hurtigt kan bygge rigtig flotte ting (lidt ligesom nogle af de flotte paint jobs i Forza ved brug af små firkanter osv).

Og så en af de allerbedste features: Man kan til hver en tid bygge videre på en anden persons idé. Fx lad os nu sige at der er en person der har lavet et spil i stil med Diablo. Man kunne forestille sig det er opdelt i akter. Så denne person kan måske have lavet 2-3 akter, men er så blevet træt af at bygge på det spil (eller Project Spark generelt), så kan andre personer såmænd bare tage dette spil og selv bygge flere akter. På den måde er det stort set garanteret, at de bedste spil aldrig vil dø. Der vil altid være nogle mennesker, der vil tage de idéer og bygge videre på dem. Så om et par år, kan vi muligvis forvente nogle kæmpe store open-world spil med mange timers gameplay.
Uzhgi
Niveau 4
 
Indlæg: 477


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 25. jun 2013 08:07

Uzhgi skrev:Så vidt jeg har forstået så er det helt gratis at spille spil, lave spil og dele spil. Det eneste der kommer til at koste er DLC, hvilket (så vidt jeg forstår) er ekstra værktøj til developers (altså fx nye slags monstre, bygninger osv). Derudover kan man selv sammensætte ting ved brug af andre ting. Fx. i deres E3 demo blev der vist en stor Mech-Robot. Den er blevet bygget af små dele fra fx modeller af huse, der kan findes i spillet. Altså tror jeg folk hurtigt kan bygge rigtig flotte ting (lidt ligesom nogle af de flotte paint jobs i Forza ved brug af små firkanter osv).

...og man behøver ikke lave det hele selv. Jeg regner f.eks. ikke med, at lave ret meget overall spildesign, men jeg glæder mig helt vildt til at lege med "brains" som andre kan bruge til noget :D

selvom det som udgangspunkt er gratis så tror jeg nok jeg skal komme til at hoste op med noget i længden når der kommer nye props og themes :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 8. aug 2013 18:52

endelig lidt nyt om project spark, forhåbentlig!

"live hands-on demonstration of Project Spark that will feature previously unseen gameplay elements and levels, as well a deep dive into the in-game creation tools, announcements regarding gamescom and its beta, and closing with a Q&A session"

Det er desværre først kl 1:30 i nat, men så bliver der i hvert fald noget rigtig spændende at vågne op til i morgen :)

http://blog.twitch.tv/2013/08/take-a-de ... -thursday/
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf SONICDK » 8. aug 2013 18:59

er der kommet release på det her spil og hvordan står det til med en pc release ?

og bliver det win 8 only eller ?
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 8. aug 2013 19:20

SONICDK skrev:er der kommet release på det her spil og hvordan står det til med en pc release ?

og bliver det win 8 only eller ?

der er ikke kommet nogen specifik release date endnu, de har kun sagt "xbox one launch window" indtil videre, hvilket skulle være inden for de første 3 måneder. Det er win 8 only til pc
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Spankey103 » 9. aug 2013 01:28

Fuck det ser fedt ud! :-) Desværre kun en times stream. Kunne sagtens have set mere :-D
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 9. aug 2013 23:42

Ja rigtig cool streaming! Meget afslappet :) de fik lige smidt ind til sidste, at der kommer en officiel dato for beta til gamescon, og at alle der har tilmeldt sig indtil videre nok skal komme med i beta (dog i mindre grupper af fangen)

Skriv også gerne på deres facebook-side eller lignende at det var en god stream, så vil de nok lave en igen snart sagde de :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Spankey103 » 10. aug 2013 00:00

Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 17. aug 2013 20:50

Der har lige været en ny stream med meget stor fokusmpå brains. De bygger et lille tower defense spil fra empty world af :-) det ser bare mere og mere sindsygt ud! (først demonstration, der ikke involverer U-shaped hill ;-))

http://www.twitch.tv/project_spark/b/446840120
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 21. aug 2013 18:09

ny live stream NU(!)

Twitter: @proj_spark skrev:covering world size, performance capture, and adventure games


http://www.twitch.tv/project_spark/
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf BrutalTarbensen » 21. aug 2013 18:31

Tak for det

Jeg glæder mig så meget til det "spil"
BrutalTarbensen
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 21. aug 2013 19:39

der blev bygget "adventure game" med fokus på hvor meget man grundlæggende kan uden at gå i detaljer med brains (i modsætning til sidste uges stream). Det blev vist lidt mere brug af effects og de lavede et simpelt leveling-system. Mest markant var dog nok, at de viste lidt mere om world size. Størrelsen er dynamisk og 5x5km(!), og du kan linke flere forskellige verdener sammen :)

...og så kom der for første gang en rigtig god brug af kinect! man kan optage sine egne animationer med kinect!! endda også ansigtsudtryk! og voice recordings!


BETA UPDATE
Win8 closed beta starter oktober (formegentlig i slutningen). Xbox One beta i januar 2014. Beta invites kommer ud i bølger, og det går nogenlunde efter rækkefølge af tilmeldinger, men formegentlig også med nogle konkurrencer
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 31. aug 2013 11:20

Team Dakota teaser hvad de viser med Project Spark til PAX Prime. Udover demonstration af dynamic world size igen så viser de også level linking (deres demo ligner næsten Super Mario 64 :D) og de demonstrerer character customization! Things just keeps getting better and better :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Project Spark

Indlægaf Morten Skou » 31. aug 2013 11:45

Det ser ret fedt ud, mange muligheder.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Project Spark

Indlægaf Annxii » 10. okt 2013 20:56

Okay, over en måned med live streams og det er jo ikke blevet dårligere! Deres seneste live stream var dog lige lidt mere awesome, specielt til sidst. Efter ca en time blærer de sig lidt meget :-)

http://www.youtube.com/watch?v=HvgEvqVKv2s#t=60m



Jeg trot snart de har vist for meget! Det gør helt ondt ikke selv at kunne lege med! Beta kan ikke komme hurtigt nok!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster