Xboxlife forum

Info om Guild wars???

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Indlægaf Valkyrie » 8. jul 2006 17:05

der er en pæn stor del danskere derinde. jeg kender en del i en dansk guild der hedder Vaders Fist(VF) <- I kan helt sikkert joine hvis i spørger nogen af deres medlemmer. De har GH etc, men er ikke ligefrem de bedste når det kommer til pvp:)



ang generel info så vil jeg forslå at besøge guildwarsguru.com <- derinde kan man stort set få besvaret alle sine spørsmål, finde guildes og gode builds til alle classes:)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Crueltylizer » 8. jul 2006 17:54

S Dark skrev:
badehaette skrev:jaja, adder dig lige, er nået til den quest, hvor man er til det "andet", monastery eller sådan noget

er blevet level 9 på et par timers spil :D


Det er helt vildt så hurtigt dte går, jeg spillede for min vens char, jeg kom på lv 9 på 1½ time :o :shock: jeg syns de har overdrevet lidt for meget på det front, de har lidt travlt med at få dig op^^' Men det funger stadig fint =)


Det de så har sat fokus på er at selvom du når lvl 20 så er der stadig massere af missioner osv :) Men ja 20 lvls er ikke meget men det virker nu stadig fint.. :)

Har heller ik taget mig mere end lidt over 1 time at komme til lvl 8 :P
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 17:59

Crueltylizer skrev:
S Dark skrev:
badehaette skrev:jaja, adder dig lige, er nået til den quest, hvor man er til det "andet", monastery eller sådan noget

er blevet level 9 på et par timers spil :D


Det er helt vildt så hurtigt dte går, jeg spillede for min vens char, jeg kom på lv 9 på 1½ time :o :shock: jeg syns de har overdrevet lidt for meget på det front, de har lidt travlt med at få dig op^^' Men det funger stadig fint =)


Det de så har sat fokus på er at selvom du når lvl 20 så er der stadig massere af missioner osv :) Men ja 20 lvls er ikke meget men det virker nu stadig fint.. :)

Har heller ik taget mig mere end lidt over 1 time at komme til lvl 8 :P

jeg ved det godt, men jeg syns stadig det er lidt synd at det går stærkt, alligevel en god følelse når man spiller, men når man tænker over det :roll: men jeg har kun prøvet at lave en til lv 9, fortsætter det sådan? med 1,5k xp/mission?
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Crueltylizer » 8. jul 2006 18:03

Til sidst går det langsomere.. Efter lvl 10 går det ikke så hurtigt op ad men stadig hurtigere end WoW f.eks....

Du kan sagtens nå lvl 20 på et par dage..!
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 18:08

på et par dage?? så har man dag fart på, rekorden i WoW ere vidst 2 uger eller sådan noget, i GW forstiller jeg mig en uge..? (for man får altså en hel del mindre xp/monster, specielt når man er i grupper^^') jeg syns det er tip top at man ikke skal bruge 100 år som en gennemsnits gamer for at nå max lv. og derefter skal igang ed en hel msse andre ting :roll: en dejlig ting ved GW :D
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Crueltylizer » 8. jul 2006 18:16

Hvis man gamer lang tid om dagen skulle det ik tage så mange dage.. :P

Men ja det er også en fed ting ved GW at det ikke tager så lang tid men en af de ting som er lidt synd ved det er så at når man er kommet igennem de quests der nu er så er der ikke meget at vende tilbage efter.. Så er du videre til PvP delen... Det er som om det er blevet delt op i 2 - Start -> Quest - End -> PvP, og det synes jeg er lidt synd..
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf PepperDude » 8. jul 2006 18:57

Jeg tænkte lidt på det der med at man skal tage op i sådan nogle ting man får 5 point til, når man reducere dem F.eks hvis du har den på 4, og det kraver 2 at gå ned til 3 points
De 2 points man bruger der, kan man bruge dem på de andre skills så!?
PepperDude
Niveau 6
 
Indlæg: 1788

Brugeravatar

Indlægaf Small Underdog » 8. jul 2006 19:21

Jeg vil lige kaste en lille kommentar hertil.

Der er mange der sammenligner GW med WOW og EQ, det er jeg ikke helt enig i, GW er i mine øjne noget helt unikt, da det er flere typer spil gemt i et.

Jeg har selv været en seriøs PvP/GvG (guild vs guild) spiller lige siden jeg startede, jeg har dog gennemført både det Guild Wars og Faction's PvE del, det siger mig ikke ret meget men det er meget sjovt mens alt er nyt, men jeg er ikke typen der gider blive ved med at løbe rundt og farme for at få de grønne våben.

Når jeg skal prøve at forklare hvad GW er for et slags spil snakker jeg ud fra PvP delen nærmere GvG delen, da det er det jeg synes er det sjoveste og som i mine øjne er det der giver GW sin lange levetid.

Jeg mener at Guild Wars mener mest af alt om Counter Strike *Whaaat hvad snakker den noob om CS ??? No way* Yeah way det mener jeg. I CS har man 2 hold der kæmper mod hinanden, det ene hold skal plante en bombe mens det andet hold skal forsvare de 2 bombesteder, det ved vi alle sammen...
I GW har man også 2 guilds der kæmper mod hinanden ikke om at plante bomber men om at nakke modpartens Guild Lord. I CS er det 5 vs 5 i GW er det 8 vs 8, og det er taktik hele vejen, det handler om hvilket guild der har de bedste spillere og nok vigtigst af alt, hvem der har den bedste taktikker som styre sin guilds angreb og tilbage trækning alt imens man forsøger at presse modstanderen til at begå fejl så man kan få overtaget ved flagstand som giver moral-bonus som derved giver dig lidt mere liv og mana/energy og recharger ens Resurrect signet og i sidste ende komme tæt på modstanders Guild Lord så man kan dræbe ham og vinde.

At sammenligne GW og WOW mener jeg ikke rigtig man kan. Hvis man sammenligner begge spils PvP del, så er det 2 vidt forskellige spil. Der er ikke det taktiske spil i WoW som der er i både GW og i CS, der er meget mere kaos i WoW (WoWs PvP del mener mere om Alliance kampe i GW Faction)
Sammenligner man så GW og WoWs PvE del, så er det igen 2 forskellige spil. WoW er et fuldblods MMOG hvor man som spiller bliver fordelt på forskellige servere og ellers kan bevæge sig frit rundt og møde alt og alle over alt hvis man vil. GW er til dels også et fuldblods MMOG men ikke i den forstand som WoW og EQ, man er et par millioner spillere det er et online spil, og på den måde er titlen Massiv Multiplayer Online Game vel også gyldig for GW. Man kan jo møde alle de mennesker man vil i de forskellige distrikter der er i byerne, når man så samler sit party og er klar til at lave en quest eller mission så går man ud af byen og så får man sin egen lille verden og kommer ikke til at møde nogle andre spillere, som godt kan minde om en instance i WoW.

Så dem der kommer og siger det er et dårligt singelplayer spil, det kan jeg alså ikke helt forstå...
JA man kan godt vælge bare at lave et party med sig selv og X antal Henchmen (Computerstyret medspillere) så muligheden for at lave PvE delen solo er der da, det er rigtig nok.
Men man kan jo også køre i højre side af vejen hvis man vil....

Ser man på selve navnet Guild Wars, så siger det vel hvad spillet er tiltænkt som, at en folk spillere samles i en guild og spiller sammen om det så er PvE eller PvP må være op til guilden.
GW er jo ikke tiltænkt som et singelplayer spil, men de har gjort det muligt som en ekstra bonus hvis man ikke lige er i humør til at rende sammen med andre, eller hvis man ikke lige har fundet sig en guild endnu....
Så synes ikke det er helt fair at sige det er et dårligt singelplayer spil, man kan jo spille alle spil forkert hvis man vil og få en dårlig oplevelse.

Men igen det er jo den evige kamp om smag og behag.
Guild Wars er utrolig svær at putte i en enkelt kasse da det indeholder så meget. Og for forvirre folk der ikke kender GW endnu, så har jeg jo kun omtalt den ene type PvP der er i GW...
Der er jo også Alliance kamp (Dog kun i GW Faction)
og så er der Heroes Ascent (Det gamle Tombs)
Og selvf også Team arena og Random arena (4 vs 4)

Alle 4 typer PvP kræver helt forskellige typer taktik.
Man kan være i en guild der er hardcore til GvG men ikke kan klare sig i Tombs og omvent, det er ikke ret mange spil der kan yde så meget udfordring til så mange forskellige typer spillere, ikke engang WoW eller CS for den sags skyld.

Men igen det er jo smag og behag.

Personlig synes jeg ikke PvE delen er ret sjovt (men har dog gennemførst både Guild wars og GW Faction's PvE del), jeg er mest til GvG og Tombs.

Nå men noget helt andet, jeg så nogle omtalte forskellige danske guilds.
Jeg har selv været Guild leader af en dansk guild, og ved der er MANGE danske spillere derude...

Der findes pt et dansk fansite her: www.guild-wars.dk
Ellers kan man jo også prøve nogle af de internationale fan sites.
Der kan man måske finde sig en dansk guild at være med i.

Jeg er ikke sikker men jeg tror den mest komplete liste over danske guilds kan findes
her på Nordic Ladder, der er i hvert fald tilmeldt nogle danske guilds jeg ikke selv kendte :)

Det var vist ikke en helt lille kommentar :oops:
Hvis du kunne komme igennem hele min roman så flot flot :)
Defeat is always momentary.
Small Underdog
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Indlægaf Crueltylizer » 8. jul 2006 19:53

Ja ok lille kommentar vil jeg nok ikke kalde det.. :P

Men for det første.. At sammenligne GW med CS? Som du selv siger så virker det langt hen i vejret og der tror at jeg vil stoppe dig og sige det er det vidst..! :P

GW har nok størst relation til Lineage 2 hvad angår deres PvP del. I form af GvG (GW) og Castle Siege (L2).. Nu ved jeg godt det ikke er det helt samme men det kommer tæt på.

Hvad angår de andre modes ville GW nok minde mere om de forskellige modes du finder i Unreal Tournament f.eks. Capture the flag (relic i GW) osv. Men igen at ligefrem sammenligne med et FPS spil så er vi røget ret langt ud :P

Men selvfølgelig er GW unikt og det er da nok ikke nogen der vil sige imod men det er der også mange andre MMORPG spil der er på markedet, og nogen med lige så fornyende ideer som GW.. Så er det sagt.. :)

Men en ting jeg ikke forstår er at du først "forsvarer" PvE delen ved at sige at det også er et MMORPG spil (man kan invite andre til sine instances osv) og ja det er det jo også i sig selv men længere nede referere du til PvE delen som singleplayer.. Hvilket nok vil forvirre eller kunne forvirre en del.. Så der må du lige bestemme dig.. ;)

PvE delen har en begrænsing og i modsætning til mange andre MMORPG hvor du frit kan vælge om det er PvE eller PvP du vil spille så er det, som du selv siger, lavet som et PvP spil hvilket gør at skal du have hele fornøjelsen (Hvilket PvP delen er den største af) så står du altså og skal tvinges til PvP. Fordi der ikke er så mange lvls og fordi at "singleplayer" delen ender hurtigt så er der ikke meget at komme tilbage efter når du først er færdig..! Igen medmindre du er vild med PvP..

I nok alle andre MMORPG spil vil du kunne forme et party uanset hvor du befinder dig men i GW er du tvunget til at skulle gå tilbage (eller bruge travel) til at gå tilbage til en by for at forme en gruppe og det er ikke særlig fedt hvis det viser sig at over halvvejs igennem questet kan du ikke klare det alene og skal starte helt forfra! For det skal man i jo i GW så snart man forlader et område..!

Med det sagt så er der jo nok også mange flere spillere som får smag for PvP når de har afprøvet GW og efter min mening er det et godt sted af starte hvis man ikke har prøvet det før. Desuden er GW heller ikke fyldt op med så mange mindreårige som WoW..
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf PepperDude » 8. jul 2006 20:02

Small Underdog skrev:Jeg vil lige kaste en lille kommentar hertil.

Der er mange der sammenligner GW med WOW og EQ, det er jeg ikke helt enig i, GW er i mine øjne noget helt unikt, da det er flere typer spil gemt i et.

Jeg har selv været en seriøs PvP/GvG (guild vs guild) spiller lige siden jeg startede, jeg har dog gennemført både det Guild Wars og Faction's PvE del, det siger mig ikke ret meget men det er meget sjovt mens alt er nyt, men jeg er ikke typen der gider blive ved med at løbe rundt og farme for at få de grønne våben.

Når jeg skal prøve at forklare hvad GW er for et slags spil snakker jeg ud fra PvP delen nærmere GvG delen, da det er det jeg synes er det sjoveste og som i mine øjne er det der giver GW sin lange levetid.

Jeg mener at Guild Wars mener mest af alt om Counter Strike *Whaaat hvad snakker den noob om CS ??? No way* Yeah way det mener jeg. I CS har man 2 hold der kæmper mod hinanden, det ene hold skal plante en bombe mens det andet hold skal forsvare de 2 bombesteder, det ved vi alle sammen...
I GW har man også 2 guilds der kæmper mod hinanden ikke om at plante bomber men om at nakke modpartens Guild Lord. I CS er det 5 vs 5 i GW er det 8 vs 8, og det er taktik hele vejen, det handler om hvilket guild der har de bedste spillere og nok vigtigst af alt, hvem der har den bedste taktikker som styre sin guilds angreb og tilbage trækning alt imens man forsøger at presse modstanderen til at begå fejl så man kan få overtaget ved flagstand som giver moral-bonus som derved giver dig lidt mere liv og mana/energy og recharger ens Resurrect signet og i sidste ende komme tæt på modstanders Guild Lord så man kan dræbe ham og vinde.

At sammenligne GW og WOW mener jeg ikke rigtig man kan. Hvis man sammenligner begge spils PvP del, så er det 2 vidt forskellige spil. Der er ikke det taktiske spil i WoW som der er i både GW og i CS, der er meget mere kaos i WoW (WoWs PvP del mener mere om Alliance kampe i GW Faction)
Sammenligner man så GW og WoWs PvE del, så er det igen 2 forskellige spil. WoW er et fuldblods MMOG hvor man som spiller bliver fordelt på forskellige servere og ellers kan bevæge sig frit rundt og møde alt og alle over alt hvis man vil. GW er til dels også et fuldblods MMOG men ikke i den forstand som WoW og EQ, man er et par millioner spillere det er et online spil, og på den måde er titlen Massiv Multiplayer Online Game vel også gyldig for GW. Man kan jo møde alle de mennesker man vil i de forskellige distrikter der er i byerne, når man så samler sit party og er klar til at lave en quest eller mission så går man ud af byen og så får man sin egen lille verden og kommer ikke til at møde nogle andre spillere, som godt kan minde om en instance i WoW.

Så dem der kommer og siger det er et dårligt singelplayer spil, det kan jeg alså ikke helt forstå...
JA man kan godt vælge bare at lave et party med sig selv og X antal Henchmen (Computerstyret medspillere) så muligheden for at lave PvE delen solo er der da, det er rigtig nok.
Men man kan jo også køre i højre side af vejen hvis man vil....

Ser man på selve navnet Guild Wars, så siger det vel hvad spillet er tiltænkt som, at en folk spillere samles i en guild og spiller sammen om det så er PvE eller PvP må være op til guilden.
GW er jo ikke tiltænkt som et singelplayer spil, men de har gjort det muligt som en ekstra bonus hvis man ikke lige er i humør til at rende sammen med andre, eller hvis man ikke lige har fundet sig en guild endnu....
Så synes ikke det er helt fair at sige det er et dårligt singelplayer spil, man kan jo spille alle spil forkert hvis man vil og få en dårlig oplevelse.

Men igen det er jo den evige kamp om smag og behag.
Guild Wars er utrolig svær at putte i en enkelt kasse da det indeholder så meget. Og for forvirre folk der ikke kender GW endnu, så har jeg jo kun omtalt den ene type PvP der er i GW...
Der er jo også Alliance kamp (Dog kun i GW Faction)
og så er der Heroes Ascent (Det gamle Tombs)
Og selvf også Team arena og Random arena (4 vs 4)

Alle 4 typer PvP kræver helt forskellige typer taktik.
Man kan være i en guild der er hardcore til GvG men ikke kan klare sig i Tombs og omvent, det er ikke ret mange spil der kan yde så meget udfordring til så mange forskellige typer spillere, ikke engang WoW eller CS for den sags skyld.

Men igen det er jo smag og behag.

Personlig synes jeg ikke PvE delen er ret sjovt (men har dog gennemførst både Guild wars og GW Faction's PvE del), jeg er mest til GvG og Tombs.

Nå men noget helt andet, jeg så nogle omtalte forskellige danske guilds.
Jeg har selv været Guild leader af en dansk guild, og ved der er MANGE danske spillere derude...

Der findes pt et dansk fansite her: www.guild-wars.dk
Ellers kan man jo også prøve nogle af de internationale fan sites.
Der kan man måske finde sig en dansk guild at være med i.

Jeg er ikke sikker men jeg tror den mest komplete liste over danske guilds kan findes
her på Nordic Ladder, der er i hvert fald tilmeldt nogle danske guilds jeg ikke selv kendte :)

Det var vist ikke en helt lille kommentar :oops:
Hvis du kunne komme igennem hele min roman så flot flot :)


Rigtig flot indlæg du fik skrevet der =D>
Fik skam læst det hele
Og Velkommen til ;D
PepperDude
Niveau 6
 
Indlæg: 1788

Brugeravatar

Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 20:13

Crueltylizer skrev:Hvis man gamer lang tid om dagen skulle det ik tage så mange dage.. :P

Men ja det er også en fed ting ved GW at det ikke tager så lang tid men en af de ting som er lidt synd ved det er så at når man er kommet igennem de quests der nu er så er der ikke meget at vende tilbage efter.. Så er du videre til PvP delen... Det er som om det er blevet delt op i 2 - Start -> Quest - End -> PvP, og det synes jeg er lidt synd..


rigtigt nok, heldigvis sidder jeg fast hist og pist og jeg går altid tilbage til de tidligere byer for at hjælpe andre, klare missioner jeg ike fik klaret, så der hele tiden er variation, men når jeg har gennemførst er det kun PvP tilbage, men det er ogs rigeligt syns jeg =) specielt når jeg ikke er bundet til at spille pga. en månedlig betaling :) en dejlig ting at have den frihen^^
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 20:18

PepperDude skrev:Jeg tænkte lidt på det der med at man skal tage op i sådan nogle ting man får 5 point til, når man reducere dem F.eks hvis du har den på 4, og det kraver 2 at gå ned til 3 points
De 2 points man bruger der, kan man bruge dem på de andre skills så!?
det fungere ikkes ådan (eller så misforstår jeg din post)

Attribute point får du for hver lv. i Manualen ka du se hvor meget du får i de 20 forskellige lvs, du kan ændre de point så meget du vil i byer, op eller ned. Det koster ikke noget, når du har gennemført en hel del af spillet har du 200 point at leje med =) det er her du ritig kan begynde at spille PvP for alvor da du kan maksimere din ydelse.

Så nej det den viser er (øverst) hvor mange point du har i alt, i de forskellige hvopr meget det koster af point til næste "level" og hvad du får tilbage i din "bank" hvis du vil degraderer den en "level".

Hvis du fatter nada af mine klumsede måde at forklare på kan jeg ta et screenshot^^'
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 20:28

Crueltylizer skrev: Desuden er GW heller ikke fyldt op med så mange mindreårige som WoW..
Sjovt, det mener WoW spillere om GW :roll:
Small Underdog: Flot skrevet :)

Crueltilyzer: Det han gjorde var jo bare at sige at GW kvalificerer sig som et mmo, men har mulighed for single player, som han ogs siger klart og tydligt :wink: han blander det i hvert fald slet ikke i mit hoved^^'
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf PepperDude » 8. jul 2006 20:32

S Dark skrev:
PepperDude skrev:Jeg tænkte lidt på det der med at man skal tage op i sådan nogle ting man får 5 point til, når man reducere dem F.eks hvis du har den på 4, og det kraver 2 at gå ned til 3 points
De 2 points man bruger der, kan man bruge dem på de andre skills så!?
det fungere ikkes ådan (eller så misforstår jeg din post)

Attribute point får du for hver lv. i Manualen ka du se hvor meget du får i de 20 forskellige lvs, du kan ændre de point så meget du vil i byer, op eller ned. Det koster ikke noget, når du har gennemført en hel del af spillet har du 200 point at leje med =) det er her du ritig kan begynde at spille PvP for alvor da du kan maksimere din ydelse.

Så nej det den viser er (øverst) hvor mange point du har i alt, i de forskellige hvopr meget det koster af point til næste "level" og hvad du får tilbage i din "bank" hvis du vil degraderer den en "level".

Hvis du fatter nada af mine klumsede måde at forklare på kan jeg ta et screenshot^^'


Forstår det skam godt ;D
PepperDude
Niveau 6
 
Indlæg: 1788

Brugeravatar

Indlægaf S Dark » 8. jul 2006 20:35

^ yay! ^^' jeg læste ogs lige din post igennem en gang til 8efter jeg skrev mit svar) og forstod så at du ahvde fattet dte i forvejen ](*,)
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster

cron