Xboxlife forum

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye xbox, og prisen for et nyt spil er 400 kr., vil du så

Købe færre spil
49
53%
Købe det samme antal spil
34
37%
Købe flere spil
3
3%
Ikke købe nogen spil
7
8%
 
Afgivne stemmer : 93

Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Michelve » 18. jan 2013 04:51

Vil ikke engang havde haft 10 spil vis der ikke var en brugt market....og endnu mindre vis der ikke var en Elgiganten/cdon/gamestop/amazon.
Jeg ved ikke så meget om den digitale spilleverden, men der ikke meget mindre konkurrence og vil der så næsten aldrig kommer spil til salg under 99 kr??
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf DJan.dk » 18. jan 2013 09:04

Jeg er ret sikker på at vi kommer til at se en stor ændring i hvordan folk køber deres spil. Det ser ud til at Cloud- og streamingtjenester er er kommet for at blive, så jeg regner da med at vi i fremtiden kommer til at betale et månedligt beløb, for så at have adgang til en masse forskellige spil (A la Netflix f.eks. - bare helst med nye ting og sager) :) . Måske bliver der flere forskellige typer abonnementer, alt efter om man vil have det nyeste nye, eller kan nøjes med ældre spil. Jeg er ret sikker på at dette er noget vi kommer til at se, og så tror jeg at købet af de brugte spil vil dale automatisk, uanset om de bliver blokeret af MS eller ej. Det kan godt være at jeg bare drømmer, men JEG mener at de er nødt til at gøre det på denne måde i anno 2013+.
DJan.dk
Niveau 6
 
Indlæg: 1632


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Madskimo » 18. jan 2013 09:52

Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf tue69 » 18. jan 2013 10:44

Madskimo skrev:Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?


Det er vel umiddelbart ikke anderledes end det Steam gør?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Major Oblivious » 18. jan 2013 11:14

tue69 skrev:
Madskimo skrev:Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?


Det er vel umiddelbart ikke anderledes end det Steam gør?


Binder de dem ikke til en bruger ? Vil jeg ikke kunne downloade et spil fra steam på comp A og så også installere det på comp B - jeg har vist kun spillet et enkelt spil gennem Stream, så kender intet til det..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf tue69 » 18. jan 2013 11:15

Major Oblivious skrev:
tue69 skrev:
Madskimo skrev:Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?


Det er vel umiddelbart ikke anderledes end det Steam gør?


Binder de dem ikke til en bruger ? Vil jeg ikke kunne downloade et spil fra steam på comp A og så også installere det på comp B - jeg har vist kun spillet et enkelt spil gennem Stream, så kender intet til det..


Men det vil man vel også gøre med Sonys model, tænker jeg? Altså lidt ligesom når man henter Arcade spil?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf DKsDEVIL » 18. jan 2013 11:21

går nu lige lidt før de helt kan droppe fysiske spil, selv her i landet er der folk der lever med skod langsom internet.
DKsDEVIL
Niveau 4
 
Indlæg: 385


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Madskimo » 18. jan 2013 11:27

tue69 skrev:
Madskimo skrev:Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?


Det er vel umiddelbart ikke anderledes end det Steam gør?


Vel ikke helt - Steam købet er jo digitalt, det er spillet fra Gamestop ikke.
Må Hollywood også låse film til en enkel DvD-afspiller så?

Personligt synes jeg det begrænser varen betydeligt.
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Vestergaard » 18. jan 2013 22:39

Madskimo skrev:
tue69 skrev:
Madskimo skrev:Er der ikke nogle regler som gør sig gældende her ? Må firmaer virkelig "binde" spillet til konsollen?


Det er vel umiddelbart ikke anderledes end det Steam gør?


Vel ikke helt - Steam købet er jo digitalt, det er spillet fra Gamestop ikke.
Må Hollywood også låse film til en enkel DvD-afspiller så?

Personligt synes jeg det begrænser varen betydeligt.

Der står jo sådan set på en dvd at den ikke må videresælges og at det kun er køber der må bruge den og ikke fremvise til forsamlinger.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Madskimo » 18. jan 2013 23:02

Er det ikke gensalg fra en butik ? Når man har købt en fysisk vare, så vil jeg da mene at man har fuld råderet over varen. Hvis ikke, så skal man vel som minimum informeres omkring de særlige omstændigheder før købet.
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Vestergaard » 18. jan 2013 23:25

Madskimo skrev:Er det ikke gensalg fra en butik ? Når man har købt en fysisk vare, så vil jeg da mene at man har fuld råderet over varen. Hvis ikke, så skal man vel som minimum informeres omkring de særlige omstændigheder før købet.

Jeg mener det er noget med, at man ikke har købt produktet, men kun rettigheden til at se det.
Har fundet følgende på et dvd cover, som jeg kunne nå, uden at rejse mig fra sofaen: "Rettighederne til dette videogram tilhører Poulin A/S. Programmet må kun forevises i private hjem. Ulovlig brug eller kopiering vil medføre retsforfølgelse."

Det er jo også derfor, at bibliotekerne betaler vanvittige priser for en dvd, for at de kan få lov til at låne den ud til flere forskellige brugere, og det ikke kun er én person der har rettighederne til at se dem.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Vestergaard » 18. jan 2013 23:38

Jackpot! Fandt det bag på et andet cover.

"ADVARSEL - Copyright-indehaveren har udelukkende givet tilladelse til at denne DVD (inklusiv lydspor) anvendes til privat brug i private hjem. Copyright-indehaveren forbeholder sig alle øvrige rettigheder. Denne DVD må kun sælges til privatpersoner af en af Foreningen af danske Videogramdistributører godkendt forhandler. Definitionen af privat brug udelukker bl.a. brug af denne DVD på steder som klubber, i offentlige transportmidler, på hospitaler, på hoteller, på boreplatforme, i fængsler og på skoler. Al uretmæssig kopiering, redigering, fremvisning, videre-udlejning, bytte, udlån, spredning i offentligheden og/eller udsendelse via radio og TV af denne DVD eller uddrag heraf er strengt forbudt. Enhver sådan handling vil medføre civilretligt og strafferetligt ansvar og vil blive retsforfulgt af Foreningen af danske Videogramdistributører."

Billede
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Hvis brugte spil ikke bliver muligt på den nye box

Indlægaf Syro_Str0m » 23. jan 2013 08:39

Må tilslutte mig at hvis gensalg ikke bliver en umulighed så vil jeg vente med at købe spil til priserne er dalet med mindre det noget jeg har ventet på eller skal spille online ala black ops

Så kunne de jo bare selv sælge download koder til spillende, vil dette ikke være det de ku tjene flest penge ? umildbart.
Billede
Syro_Str0m
Niveau 7
 
Indlæg: 2679


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster