Xboxlife forum

Minecraft - hjælp

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Minecraft - hjælp

Indlægaf Stine76 » 13. maj 2012 09:45

Mine drenge er begyndt at spille Minecraft på Xbox'en. De ved ikke meget om spillet, og jeg ved da slet ingenting... :D

Den ene har fået bygget et hus - men hvad skal han så???

Den anden bruger al sin tid på at finde sin brors hus, og det er ikke lykkedes endnu - kan man ikke gøre noget, så de starter samme sted??? Han har et kort, men vi får intet ud af kigge på det...
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf WEZL_DK » 13. maj 2012 09:59

Descenter1976 har lavet en blog med tips om minecraft.

http://blogs.xboxlife.dk/descenter_1976 ... -trix.html

Det med hvad man skal lave er helt op til sig selv. Men de fleste begynder nok at grave efter jern, guld og diamanter for at kunne lave bedre våben og udstyr. Men ellers så bare bygge lige det man vil.

Ham der ikke kan finde sin bror, skulle gerne kunne se en hvid firkant på hans kort, som bevæger sig, og det er hans brors figur. Når der så har fundet hinanden, så skal de have en seng hver i det samme hus og sove i dem når det er nat. Herefter vil de altid ende tilbage til deres senge hvis de dør.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf Stine76 » 13. maj 2012 12:23

Tak for det - så fandt de hinanden:)

Jeg fatter slet slet ikke idéen i det spil - er der ingen misioner eller noget??? De spiller i øvrigt på det letteste niveau, så der er ingen fjender (det kunne de slet ikke magte).
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf Rahbek » 13. maj 2012 14:14

Stine76 skrev:Tak for det - så fandt de hinanden:)

Jeg fatter slet slet ikke idéen i det spil - er der ingen misioner eller noget??? De spiller i øvrigt på det letteste niveau, så der er ingen fjender (det kunne de slet ikke magte).


Der er en drage i en anden dimension, man kan slå ihjel, som udløser en form for 'ending'. Ud over det er der ikke meget formål, det er i høj grad et 'fjolle rundt og byg hvad du vil' spil :)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf Rasbred » 13. maj 2012 14:16

Rahbek skrev:
Stine76 skrev:Tak for det - så fandt de hinanden:)

Jeg fatter slet slet ikke idéen i det spil - er der ingen misioner eller noget??? De spiller i øvrigt på det letteste niveau, så der er ingen fjender (det kunne de slet ikke magte).


Der er en drage i en anden dimension, man kan slå ihjel, som udløser en form for 'ending'. Ud over det er der ikke meget formål, det er i høj grad et 'fjolle rundt og byg hvad du vil' spil :)



men er det ikke noget med det endnu ikke er i xbox udgaven ? ??
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf TerrificFalcon » 13. maj 2012 14:20

Jo, eftersom at Xbox-udgaven svarer til version 1.6. på PCen er der endnu ikke nogen slutning.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf Miaauw » 13. maj 2012 14:26

TerrificFalcon skrev:Jo, eftersom at Xbox-udgaven svarer til version 1.6. på PCen er der endnu ikke nogen slutning.

Er der egentlig noget nyt omkring updates til Xbox udgaven?
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf TerrificFalcon » 13. maj 2012 14:28

Ikke ud over "de kommer når de kommer" og at de bliver gratis :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf Descenter 1976 » 13. maj 2012 14:33

Korekt, The End (slut monsteret er IKKE med i Xbox versionen, endnu)
The Nether er med, altså en portal man bygger så man kan komme til en anden verden (denne ligner lidt helvede, og er lidt uhyggelig!!)

Stine76, Hvis dine børn, eller i alle sammen spiller på det letteste er der selvfølgelig ingen fjender, og det er jo super fint at starte med, på denne måde lære man uden alt for meget stress i spillet. Men det er uden fjender måske for nogen, også lidt kedeligt.
Uden fjender er det ren kreativ underholdning, man kan selvfølgelig stadig dø af at falde ned vil jeg tro, eller hoppe i lava. eller drukne. Så pas på med det :-)

Men spillet på det letteste er det samme som spillet på det sværeste, (bare uden fjender) Der er ingen regler, det er helt op til hvad man har lyst til alt lava. Med fjender KRÆVER det blot et skjul/hus, måske rusning og våben osv...
Men uden, ja så det bare og fjolle rundt, have det sjovt, samle resurcer så man måske kan bygge en by, et slot, en undervandsbase, et piratskib eller noget helt helt andet man har lyst til sammen. Der er meget man kan, og minecarts (rutchebaner) er altid sjove.

Hvor gamle er dine børn Stine? (Så jeg har en idé om hvad de evt kan magte)
God eventyr lyst!

(Bare skriv hvis der er flere spørgsmål, jeg kigger ind engang i mellem og svare hvis jeg kan)
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Minecraft - hjælp

Indlægaf daCaptain_86 » 25. maj 2012 18:00

Nu ved jeg jo ikke hvor gamle de er, og om de kan forstå engelsk, men jeg kan anbefale at gå på youtube og søge efter 'Minecraft', hvis deer gået lidt i stå i spillet.
Der findes både vildt mange guides til hvad man kan lave i spillet, og det kan jo også være at de bliver inspireret af hvad andre har bygget :-)
daCaptain_86
Niveau 0
 
Indlæg: 1



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster