Xboxlife forum

Achivements - Hvorfor?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Indlægaf Nilsson. » 9. nov 2008 22:39

Synes det giver en ekstra dimension til nogle spil..

Jeg går ikke specielt meget op i at have en høj score, men nogle gange kan jeg godt kigge nogle achievements igennem i et spil jeg har og tænke, dén der kan jeg sku godt få, det prøver jeg lige..

Tager det som en form for udfordring, en slags minigames inde i selve spillet, hvis de selvfølgelig er ordentligt lavet..

De der saml 100 af dem og 200 af dem achievements synes jeg ikke rigtig der er nogle mening i..

Men i nogle spil er de da meget sjove, specielt hvis de unlocker et eller andet som de f.eks. gør i halo med forskellige armor pieces og sådan.. Ellers er det bare små udfordringer som ofte giver spil en replayvalue de ellers ikke ville ha haft..
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Indlægaf lassegp » 9. nov 2008 23:46

TerrificFalcon skrev:Jeg er typen, der synes at achievement-systemet er pissefedt, dog kan min samlede score gå til helvede. Jeg sidder for det meste bare og spiller spillet, men jeg går skam også efter achievements, hvis jeg lige ser muligheden for at få en af dem. Jeg tror da også at en af grundene til at jeg fik brugt mere end 50(!) timer i selskab med Soul Calibur IV i de første fire dage efter at jeg fik det (launch inkluderet), var da mulighederne for at få en achievement eller to hist og her - det forlængede virkeligt den oplevelse for mig.

Jeg synes dog også at achievements som man har dem i Operation Darkness er fandens til FEDT - sådan kan jeg se hvor langt folk er nået ind i spillet, og dermed kender jeg deres figurers cirka-leveler, og dermed kan jeg se hvilke mission de BURDE kunne klare, at man spiller med dem, når man spiller online. Derudover er det "bare lige" at klare Story Mode i et af 360'ens sværestet spil, for at få dem alle sammen - ikke noget med at hoppe på folks hoveder femten gange uden at røre jorden.

I Rock Band 2 har jeg det på en helt anden måde - der skal man fx ramme alle noderne i en sang, for at få en achievement, og så kan man jo sidde der og bruge hele aftenen på at forbedre sig, og til sidst sejre - det er sgu også dejligt.

Kort sagt; Jeg elsker achievements som individuelle ting, dog ikke som samlede. De er nice grundet forlængelse af spillet og glæden ved at overkomme en svær udfordring.


Hørt hørt! Dejligt at se en post i forummet der er gennemtænkt og vel argumenteret!
lassegp
Niveau 4
 
Indlæg: 410


Indlægaf WikzoDK » 9. nov 2008 23:59

Achievements afspejler også, hvor meget man gider at dedikere sig til et spil ... og hvor meget tid man har til rådighed til det. Der er mange spil, som tager mange, mange timer at få alle Gamerpoints i.

Jeg går kun efter de store points i de spil, jeg synes om og gerne vil spille lidt ekstra.
Billede
WikzoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 493


Indlægaf Juxer » 10. nov 2008 00:03

Hvis alle achievements var ligesom i Crackdown og The Orange Box ville verden være et meget bedre sted at leve.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf AddiBaker » 10. nov 2008 00:19

Juxer skrev:Hvis alle achievements var ligesom i Crackdown og The Orange Box ville verden være et meget bedre sted at leve.


Du tager pis på os, ik? xD
AddiBaker
Niveau 4
 
Indlæg: 773


Indlægaf TagEnKiks » 10. nov 2008 00:20

AddiBaker skrev:
Juxer skrev:Hvis alle achievements var ligesom i Crackdown og The Orange Box ville verden være et meget bedre sted at leve.


Du tager pis på os, ik? xD


Crackdown er det spil til xbox360 med de bedste achievements...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf MiLuA » 10. nov 2008 00:21

Jeg er helt enig med dem, der siger, at det er en ekstra udfordring at få achievements i et spil. Det gør det ofte meget sjovere at spille et spil, hvis man lige har et ekstra mål med det..

Og beklager hvis jeg træder dig over tæerne lassegp, men jeg lærer aldrig at forstå, at man køber spil udelukkende for at få achievements!? Folk har self ret til det, men jeg er stadig helt og aldeles uforstående overfor det.
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf lassegp » 10. nov 2008 00:30

Helt iorden, det var bare lidt provokerende det du skrev. Så må man forvente at få lidt igen :)
lassegp
Niveau 4
 
Indlæg: 410


Indlægaf MiLuA » 10. nov 2008 00:37

lassegp skrev:Helt iorden, det var bare lidt provokerende det du skrev. Så må man forvente at få lidt igen :)


Ja det er jeg helt klar over. Jeg går lidt på klingen når jeg skriver det, men det er stadig min mening :wink:
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Competa » 10. nov 2008 01:01

TagEnKiks skrev:
AddiBaker skrev:
Juxer skrev:Hvis alle achievements var ligesom i Crackdown og The Orange Box ville verden være et meget bedre sted at leve.


Du tager pis på os, ik? xD


Crackdown er det spil til xbox360 med de bedste achievements...

Jeg købte kun Crackdown p. grund af Halo 3 betaen. Men efter jeg havde spillet det,syntes jeg det var fedt og spillede og samlede de fleste achivements. Først nu indser jeg faktisk vor varierede de achivements var i spillet, og hvor sjove de var.
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Indlægaf Juxer » 10. nov 2008 01:05

AddiBaker skrev:
Juxer skrev:Hvis alle achievements var ligesom i Crackdown og The Orange Box ville verden være et meget bedre sted at leve.


Du tager pis på os, ik? xD


Nej, jeg har lige været på toilettet. Ydermere er de achievements bare så innovative og alternative at de fortjener at blive nævnet som de bedste.
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf Syro_Str0m » 10. nov 2008 09:15

Jeg har tit taget mig selv i tanken, hva nu hvis der var et achivement system i livet? kæft det kunne være sjovt :D!

Men jeg går efter achivements mest for at få så meget ud af mine spil som muligt. Syntes det er surt og købe et spil til 500kr bruge 7-10 timer BAM! gennemført -.- så er det lidt federe efter første gang man har gennemført man lige kigger achivement listen og tager nogen stykker af dem :P evt. bliver ved og ved :D
Billede
Syro_Str0m
Niveau 7
 
Indlæg: 2679


Indlægaf Seivus » 10. nov 2008 10:13

Achievement er giver spilleren et extra mål i spillet.

Man bliver da også lidt tilfreds med sig selv hvis man nu har klaret en nasty boss eller en bane der bare er mega hård. Så pop et achievement tekst op, og så ved man selv (og andre på ens venne liste) at du er en hård banan :P

Men som jeg nu ser achievement system, så gøre det ofte at man gøre nogle extra ting i spil som f.eks. Oblivion 4, GTA4 og Gears of War.

Så det giver mening i sidste endene ;)

Selv spillet "World of Warcraft" har taget iden til sig!
Seivus
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Danielfalk » 10. nov 2008 10:27

Efter at have læst alle posts igen kan jeg fint forstå jeres ide i hvorfor i gør det, altså hunter alle achivements ned :)

Det jeg ikke forstår, er at i kan finde på at lave ting der er kedelige, blot for at få noget gamerscore. DET forstår jeg godt nok ikke :) Altså at man virkelig laver de achivements som bare er røv at lave og tager laaang tid og bare piner en, men man skal da liiige have de sidste 10g fra det spil.

Men dejligt at se det har givet en god debat :D
Danielfalk
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Blodbad » 10. nov 2008 14:06

Danielfalk skrev:Efter at have læst alle posts igen kan jeg fint forstå jeres ide i hvorfor i gør det, altså hunter alle achivements ned :)

Det jeg ikke forstår, er at i kan finde på at lave ting der er kedelige, blot for at få noget gamerscore. DET forstår jeg godt nok ikke :) Altså at man virkelig laver de achivements som bare er røv at lave og tager laaang tid og bare piner en, men man skal da liiige have de sidste 10g fra det spil.

Men dejligt at se det har givet en god debat :D


Det forstår jeg heller ikke helt selv og jeg gør det normalt heller ikke (kan jeg godt lide at hævde). Alligevel fanger jeg mig selv i at gøre det en gang imellem (big spinner i pub games f.eks. Mage til latterlig spild af tid skal man lede længe efter).
De er vanedannende og det er sådan set undskyldning nok for at de skal være der. Jeg synes det er superfedt at jagte achievements, det giver spillene ekstra udfordringer som betyder ekstra spilletid for de samme penge.
Den samlede gamerscore giver jeg personligt ikke rigtigt noget for. Den er mere et udtryk for hvor mange spil man har spillet, hvor nemme achievements de har, hvor længe man har haft sin konsol og hvor meget tid man har til at spille. Men der er superfint for dem som går op i det.
Achievements er hvad DU gør dem til.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 34 gæster