Xboxlife forum

Det ser ikke skide godt ud... :/

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Indlægaf Tommy » 17. jun 2004 13:19

Jeg håber da at Halo2 bliver lidt mere varierende, hvad fjenderne andgår.

Spil plejer, som du siger, at være bedre grafiske i 2'ere end 1'ere, men nogle gange er 1'eren sjovere.

Med film er det næsten hvér gang at 1'eren er bedst. F.eks Matrix trilogien. 1'eren er bedst, så 2'eren, og 3'eren dårligst!
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 17. jun 2004 14:20

Næh.

Efter min mening var 2'eren klart den dårligste... 1'eren og 3'eren er meget fifty-fifty med en svag overvægt til 1'eren :)

Men nu er Matrix også et dårligt eksempel, da der fra starten var planer om en Trilogi.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Playkid » 17. jun 2004 14:26

Lad mig prøve at forklare.

Jeg er faktisk temligt positiv når vi snakker Halo 2 oplevelse. Jeg ved vi ikke har set til singelplayer delen, men da det er Bungie der står bag, kan jeg næsten ikke andet end tro på det bliver godt.

Nu er det jo ikke kun derfor, men det er ingen hemlighed at Halo var under et tidspres grundet Xbox'ens release.
Bungie folkene opdagede efter spillet var udgivet, en masse af de ting de havde udenladt, som de bl.a. ville bruge til fortsættelsen Halo 2. De har også sagt at der vil være en masse twists/drejninger i spillet vi ikke vil forvente.

Og så har de lært at kende Xbox'ens hardware, hvilket betyder det grafisk er blevet bedre og at det er nemmere for det at arbejde med.

Jeg er sikker på Halo 2 nok skal blive godt og spændende, man får måske ikke samme følelse som man gjorde i Halo da man først spillede det, men det er jo næsten altid umuligt.
Der er lavet så mange ting ved spillet. Dual Wielding, flere granattyper, Covenant sniper rifle, nye fjender. Brutes, Propehets og nogle som de ikke vil afsløre. Phanthom (og alle andre dropships), styres af en AI, og er ikke en scriptet sekvens, og kan derfor nedskydes. Marines og grunts kan også køre hvert deres fartøj nu, men forvent dog ikke at grunterne prøver at køre en warthog ;) AI'en skulle iflg. Bungie været blevet meget bedre, hvor fjenderne bl.a. vil prøve at flanke dig, og presse dig til det yderste. De vil kende objekterne fra hinanden, hvilke der kan ødelægges, og dem som ikke kan. Og derved udnytte det. For slet ikke at tale om vehicle boarding, som ikke kun er udeladt til dig, men også dine fjender.
Historien bliver større og dyber, og vi vil garanteret få svar på mange af vores ubesvarede spørgsmål fra Halo 1.
Grafisk er spillet jo blevet meget bedre. Textures ser meget bedre ud end de gjorde i Halo 1, skygge effekterne skulle være geniale. Jeg glæder mig til at se dem i aktion. Der er blevet brugt bumpmapping gennem hele spillet, som forhåbenligt gør at vi får et spil der køre mindst lige så flydende.

Og så er der jo Xbox Live ;)

Lad os tage et kig på E3 demonstrations banen, Zanzibar.


Zanzibar

Billede

Billede

Billede

Spartans Vs. Elites. Et af Bungie nye tiltag i Halo 2 mp. Her spilles der en 5 mod 5 netværkskamp. Gamemoden er assault. Spartanerene sparten ved stranden, og skal forsøge at trænge ind i basen og stjæle flaget, inden de 3 minutter løber ud, og holdene skifter. De har fartøjer som ghosts og warthogs til rådighed. Som begge kan smadres og respawer igen lidt senere. Hver runde består af 3 minutter, der er kun et flag, det ene hold skal beskytte flaget, og har stærke offensive punkter, som dog har svagheder og kan nemt indtages hvis ikke beskyttet ordenligt. Når de 3 minutter skifter, bytter spillerne plads, og det er så det andet holds tur til at angribe og modsat.
Det hold som først når 3 captures vinder (dette antal kan sikkert ændres, ligeledes med tiden).
Banerne har også historie nu, hvilket nogle nok vil finde overflødigt, mens andre vil finde det spændende og mere medrivende. Vi ved ikke meget om den, men Zanzibar forgår på et ukendt sted på jorden. Det blev beskyttet af nogle marines som fejlede, og døbte stedet "Hell on Earth".
Zanzibar byder også på hemmeligheder, såsom et hemmeligt sted hvor man kan finde plasmasværdet.
Banen er meget taktisk. Af flere grunde. Det angribende hold som starter på stranden, havde som sagt fartøjer til rådighed, men da de kan smadres, skal man passe på, da det muligvis er den nemmeste måde at få flaget ud på. Til at starte med, er bygningen lukket af, men det er muligt for spillerne at åbne en port, som gør det muligt at køre direkte ind i basen og hente flaget, men man leger ikke rambo her. Flagbæren kan nemlig ikke selv køre, så han har brug for backup af sine teammates, hvis han skal slippe ud i live.
Zanzibar er en mellem stor bane, og nok ikke beregnet til CTF med 2 flag.



Burial Mounds

Billede

Billede

Billede

Burial Mounds. En bane med snu terræn. En bane for hurtige og små fartøjer, ATV'er og Warthogs. Banen minder ummidelbart lidt om Sidewinder, men er en ørkenbane med grotter og bygninger.
Meget vides ikke om den, men det ser ud til at være en bane til bl.a. teamdeathmatch med 3 hold. Hvis i kigger på den blå sketch, ser der ud til at være 3 baser
I Burial Mounds er der også mulighed for at spille en ny gamemode. Som går ud på at bære en bombe ind i fjendens base. Fjendens base er bevogtet med turrets, og kan være svær at komme igennem, men med noget teamplay skulle det være muligt at distrahere dem, og sende en alt ødelæggende rocket mod dem. Steder på banen kan ødelægges, og turrets er ingen undtagelse. Det er vigtigt at beskytte sine offensive punkter, ellers vil fjenden få nemmere ved at komme ind i basen. Igen er teamplay altså nøgleordet.
Det skulle mindre om Blood Gultch på nogle punkter, og det er en af de afslørede multiplayer baner jeg glæder mig mest til at se.


Lockout

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

En bane beskrevet som complex, og med massere af udendørs og intense indendørs kampe.
Disse billeder er fra gameinformer, og siden da har lockout udviklet sig og blevet større. Grafikken skulle have fået nogle forbedringer her og der, og banen er allerede gået hen og blevet en klassiker hos Bungie.
Meget vides ellers ikke om den, bortset fra at den næppe understøtter fartøjer. Fed ser den dog ud.



Waterworks

Billede

Billede

Billede

Waterworks, en af de baner jeg ser meget frem til at spille. Den understøtter fartøjer og teleportere. Det er spændende at se om dette er en af de baner hvor Scorpion tanken er med.
Det er også den første bane som understøtter vores Bansheer, med den nye boost funktion. Det ser ud til at være en god CTF, eller deathmatch bane. Flagene er beskyttet mod direkte fly-ind-tag-flaget-og-fly-ud-igen angreb. Bansheen skulle være hurtigste transportmidler, men der er lavet små passager, hvor en modstander med rocket launcher kunne lægge på lur. Tacket Tracking må siges at være en god tilføjelse mod flyvende mål, for ikke at de bliver så dominerende som de var i Halo til PC.
Der er beskrevet et stor alien maskine, som vi endnu ikke ved hvad gør, men det er muligt den er en del af banens historie.
Banens level design ser ud til at være godt skruet sammen, og jeg kan ikke vente til jeg selv prøver den. Waterworks, skulle ikke ændre sig synderligt, hvorimod de førnævnte baner godt kan komme til at ændre sig
en smule iflg. Bungie.

Generelt at sige, så har spillet også fået noget små grafiske opdateringer. Du kan se dine ben hvis du kigger ned. Dit skjold fra din MJOLNIR VI battle armor vil flikre når du bliver ramt ved hovedet, og du vil kunne se det fra FP vinklen! Du kan endda se blodet sprøjte ud fra kroppen når du bliver dræbt.

Shieldbaren i Zanzibar demoen var muligvis, eller sandsynligtvis midlertidig. Du havde en del skjold, og når det var væk, tog det kun et par skud før du ville være død.
Folk der prøvede Halo 2 til E3 brokkede sig ikke, det skulle ikke have nogen betydning man ville mærke.
Når du er løbet tør for ammo, eller når du skal reloade (ingen auto reload mere), er der ikoner i stedet for teks (en af de ting jeg synes skal ændres).

Bungie har da også sagt, at det slet ikke er sikkert at hudden vil se sådan her ud når vi endelig kommer til at spille det. Vi ved endda, at ammo'en når du dualwielder allerede er blevet ændret, og det skulle virke rigtigt godt. I MP demonstrationen kunne du kun se hvor mange skud der var tilbage i SMG'en.

Det bedste er, at Bungie har meget mere i ærmet!

Tilbage er der bare at sige, at jeg glæder mig:)
Playkid
 


Indlægaf Anastacio » 17. jun 2004 14:32

Vi har da set noget til singleplayer delen for over 1 år siden :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Playkid » 17. jun 2004 14:35

Vi har set 1 bane, som sikkert har stået overfor en stor forvandling.
Det er næsten sikkert at banen vil være der, men helt lig den vi så, tror jeg næppe den vil være.
Vi ved nogle enkelte ting om fjender, våbenbrug, fartøjer, men ellers ligger resten i sort.

Edit: Det skal lige siges, at min overstående post, var ment som svar til Slane.
I mellemtiden, kom der bare nogle andre svar ind ;)
Playkid
 


Indlægaf Slane » 17. jun 2004 17:31

Der er vidst ikke nogen grund til at citere dit indlæg PS2 Playkid... ;)

Men HOLY..... Der var meget jeg ikke vidste om det spil. God info, og godt skrevet... :D

Men, jeg tror stadig ikke singleplayer delen, bliver lige så intens som i 1éren.... Bare en fornemmelse... :?
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 17. jun 2004 18:06

Du kan endda se blodet sprøjte ud fra kroppen når du bliver dræbt.


Da ikke særlig fedt, at man kan se ens blod susse ud af kroppen når man bliver dræbt :?

For man har jo en solid tætsiddet metal uniform på så blodet burde da ikke ligefrem sprøjte ud :?
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Playkid » 17. jun 2004 18:41

Jeg glemte også l
ige at nævne muligheden for at være flere teams i Halo 2 multiplayer teamdeath match.

Mht. Singleplayer delen, så kan jeg da godt forstå dig. Vi ved jo nærmest heller ikke noget om plottet, bortset fra vi støder på en ny Halo, the flood bliver igen introduceret, vi kommer muligvis til at besøge en måne og Covenants hjemmeplanet.
Plottet holder de tæt med.

En anden ting, som egenligt ikke siger noget om historien, men hvor meget de arbejder, er at se hvordan Master Chief hele tiden ændre sig en smule.

Chief fra announcment traileren
Billede

Chief fra E3 traileren 2004
Billede

Screen taget efter E3 traileren
Billede

Nyt screenshot fra 2004
Billede

Nyeste singleplayer screen
Billede



Her er et par der viser lidt af singleplayer delen:

Billede

Billede

Billede

Billede

Det er selvfølgelig ikke muligt at drage konklusioner ud fra det.
Men som man kan se, gør skygge efekterne gangene og banerne dystre, og meget stemningfulde.
Senest rettet af Playkid 17. jun 2004 19:07, rettet i alt 3 gange.
Playkid
 


Indlægaf Playkid » 17. jun 2004 18:51

game killer skrev:
Du kan endda se blodet sprøjte ud fra kroppen når du bliver dræbt.


Da ikke særlig fedt, at man kan se ens blod susse ud af kroppen når man bliver dræbt :?

For man har jo en solid tætsiddet metal uniform på så blodet burde da ikke ligefrem sprøjte ud :?


Ikke særligt realitisk nej, og jeg må være ærlig, at jeg ikke helt er sikker på hvilken stemning det giver. De film jeg så, vist det så kort og i dårlig kvalitet, at det var lidt svært at danne sig et indtryk.
Det virkede lidt overdrevet, men på en måde også stemningsfuldt.

Jeg synes dog det er genialt at man kan se ens skjold når man bliver ramt. Det minder på hvad der holder en i live.

Men som sagt, meget af det kan jo ændre sig endnu.
Playkid
 


Indlægaf stuckpizza » 17. jun 2004 19:05

I filmene synes jeg at der er lidt for meget blod:(
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Playkid » 17. jun 2004 19:07

Filmene?
Playkid
 


Indlægaf raabhimself » 18. jun 2004 00:16

PS2 playkid hvad mener du med Masterchief hele tiden ændre udseende? :S På de billeder du viser, har han da det samem gear og farve syntes jeg...
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Anastacio » 18. jun 2004 00:24

Jeg tror han mener farverne på MasterChief.

Filmene?


PS2 Playkid, han mener trailere, han kalder dem bare for film :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf raabhimself » 18. jun 2004 00:26

Den eneste farve forskel er da den fra singleplayer med strand som baggrund... syntes jeg.. :P Kald mig blind eller idiot.
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Anastacio » 18. jun 2004 00:28

Det kan også være han mener farven på Chief's hjelm :?

Nåmen kun 1 kan give dig svaret og det er PS2 Playkid :D

Så jeg holder min mund :D
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster