Så fik jeg endelig luret, hvordan jeg skulle besejre den gigantiske Beholder, og ned med nakken kom han!
Man kan bestemt godt se, at jeg ikke er en synderligt god gamer, da det var like et 3 dages projekt for mig at tage ham ud... men hygger mig.. Det gør jeg !
Jeg har dog fået lidt et problem, nemlig, at jeg er ved at løbe tør for curatives - og de er pænt dyre at købe, hvis man skal have noget ordentligt tjald! Jeg er derfor gået igang med at lave min pawn om til en Healer/support pawn. Hun er ikke uploadet endnu, da hun kun har 4 ranks i Mage-Vocation, og jeg synes, at hun skal have High Anodyne før jeg kan være hende bekendt.
Berntsen skrev:1/3 af historien efter man har gennemført, måden man afslutter det hele på
Ja, Pace´ingen er egentlig ret mærkelig.
Spillet er vildt fedt i starten, og stemningen er tyk, når man er nødt til at gå rundt om hvert hjørne med skjoldet hævet i frygt for, hvad der venter. Eller, når man skal tilbage til Grand Soren efter en hård mission, og mørket har lagt sig over landet.
Men fra (synes jeg personligt), at man begynder at tage imod ordrer fra Aldous og the Duke og så frem til THE FINAL BATTLE, så begynder spillet at blive ensformigt og nemt, og hele Salvation story-linen er generic og uinteressant...
Men efter Final Battle, skrues tempoet helt i vejret og spillet stikker fuldstændigt af. Især, hvis man også besøger Bitterblack Isle, hvor spillet gameplay-mæssigt begynder at blive en udfordring igen (jeg synes ihvertfald, at det er svært).
Måske - og så alligevel ikke - overdriver jeg lidt, men jeg synes faktisk at " fra spillets start til og med The Final Battle" i virkeligheden kan ses som en prolog for det rigtige spil.
Det passer også meget godt med, at jeg har tog real-life kammerater, der har prøvet spillet og egentligt begge synes at spillet var meget godt, men de gennemførte aldrig, da de synes, at det blev lidt for ensformigt i længden. Det kan jeg godt følge dem i, hvis de ikke er kommet til THE FINAL BATTLE endnu - og nå ja. Spillet går ikke ud på så meget andet end at lalle rundt og smadre monstre. (ligesom de fleste andet eventyr spil
)
Med det sagt, så er har Dragon´s Dogma: Dark Arisen virkeligt været en positiv oplevelse, og spillet har klart oversteget mine forventninger